A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

травень-червень 2018

В тренді - електронне звітування

Питання ефективності та якості обслуговування платників податків - це один з основних пріоритетів діяльності органів Державної фіскальної служби України, зокрема, шляхом оптимізації процесів надання послуг платникам у напрямку розширення дистанційного обслуговування, мінімізації особистих звернень платників, заощадження часу та зменшення витрат платників податків пов'язаних із виконанням податкових зобов'язань.

Так, подача звітності платників податків в електронному вигляді має низку незаперечних переваг, зокрема:

- це економить час та кошти платників, оскільки вже відсутня необхідність відвідувати податкову інспекцію. Звітність достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм, підписати за допомогою електронно-цифрового підпису та передати через мережу Інтернет до податкового органу;

- неактуальним стає  контроль за зміною форм бланків звітності, оскільки програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при запровадженні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

- усі звіти перевіряються на наявність арифметичних та логічних помилок;

- при поданні звітності засобами електронного зв’язку з електронно-цифровим підписом, платнику надходять повідомлення - квитанція №1 та квитанція №2. Електронний звіт вважається поданим, якщо в квитанції №2 прописано «Пакет прийнято, дата та реєстраційний номер»;

- суб’єкти господарювання отримують можливість провести звірки щодо платежів та відслідковувати наявність податкового боргу.

Для подання звітів в електронному вигляді потрібно:

- отримати ключ електронно-цифрового підпису в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів;

- зареєструватися в Електронному кабінеті, розміщеному на сайті ДФС України, за допомогою отриманого електронного ключа як користувач Електронного кабінету;

- заповнити та надіслати засобами електронного зв’язку Договір про визнання електронного документообігу;

- після отримання підтвердження про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді.

В Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ функціонує структурний підрозділ Акредитованого центру сертифікації ключів, де суб’єктам господарювання та громадянам всієї області можна отримати електронний цифровий підпис для здійснення в онлайн - режимі не лише податкових процедур, а також подання звітності до Пенсійного фонду, органів статистики і інших установ, подання Декларацій про майновий стан і доходи, в т.ч. для отримання податкової знижки, подання електронної декларації державними службовцями.

Звітування в електронному вигляді є запровадженням в практику європейських стандартів і норм.

Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Оновлено реєстр касових апаратів

У Тернопільській ОДПІ доводять до відома платників, що Державною фіскальною службою України наказом від 6.06.2018 № 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, який містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 167 моделей (раніше було 160).

Водночас наказ ДФС України від 20.02.2018 № 79 втратив чинність.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Земельний податок: коли і як сплачують члени садівницького товариства

Зважаючи на те, що до 1 липня поточного року кожному платнику плати за землю податку буде надіслано податкове повідомлення-рішення про його сплату, у Тернопільській ОДПІ нагадують про те, хто саме є платником цього податку.

Отож, якщо земельні ділянки у садівничому товаристві приватизовані громадянами (членами садівничого товариства) і кожен з них отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то у цьому випадку платником плати за землю є власники земельних ділянок-громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст.281 Податкового кодексу України.

Садівниче ж товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи землі загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва, і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Додамо, що нарахування фізичним особам сум податку за землю проводиться контролюючими органами, які надсилають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Увага! Нові рахунки - з 2 липня 2018 року!

У Тернопільській ОДПІ інформують, що з 2 липня 2018 року змінюються рахунки для зарахування податків та зборів до державного та місцевого бюджетів! Звертаємо увагу на нове МФО 899998.

З новими рахунками можна ознайомитись на веб-порталі Державної казначейської служби України на сторінці ГУДКСУ у Тернопільській області, у рубриці «Реквізити рахунків» (http://www.treasury.gov.ua/reg/control/ter/uk/publish/category/340734) та субсайт Територіальних органів ДФС у Тернопільській області (http://tr.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/). Телефон для довідок: 43-46-28.

 

Хочете «єдиний» - подайте заяву до 15 червня

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до Податкового кодексу України суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до податкової інспекції заяву особисто, або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Якщо фізична особа тільки реєструє підприємницьку діяльність, то заяву про обрання спрощеної системи оподаткування  можна подати  державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, з урахуванням вимог п. 291.5 Кодексу. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до податкової інспекції одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом № 755-IV.

При цьому, зареєстровані в установленому порядку фізособи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для I або II групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація (пп.298.1.2. Кодексу).

Новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для III групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Сплата податку за деклараціями – до 1 серпня 2018 року

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що громадяни, які до 2 травня 2018 року подавали до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік про отримані доходи від спадщини (дарування), продажу рухомого та нерухомого майна, іноземні та інші доходи, повинні самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до 1 серпня цього року.

Детальнішу консультацію із даного питання можна отримати у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

До 1 липня тернополяни отримають

повідомлення – рішення про нараховані суми податку на нерухоме майно

До 1 липня громадяни - власники нерухомості, з якої сплачуватиметься податок, отримають повідомлення – рішення про нараховану суму податку.

Отож, власники житлової нерухомості ще мають кілька тижнів для того, щоб звірити наявну в органах ДФС інформацію про права власності та площу майна з тим, щоб уникнути некоректного нарахування податку на нерухоме майно.

Нагадаємо, що фізичні особи в 2018 році будуть сплачувати податок на нерухомість за 2017 рік за ставками, які діяли в 2017 році.

Протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення - рішення від податкової інспекції власники нерухомості зобов’язані перерахувати суму податку на вказані у повідомленні реквізити.

Для отримання детальнішої інформації щодо податку на нерухоме майно звертайтесь у Центр обслуговування платників за адресою: Білецька 1 або за телефоном: 43-46-30.

Оподаткування безоплатних путівок за рахунок профспілки

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку-фізичної особи не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку чи його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України.

Зазначена норма поширюються на платників податків, які отримують путівки виключно від професійної спілки до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки.

Вартість безоплатної або зі знижкою (у розмірі такої знижки) профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення членів сім'ї віком після 18 років, або не членів такої профспілкової організації оподатковується податком на доходи фізичних осіб, як додаткове благо, за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Сімейна профспілкова путівка, яка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім'ї після 18 років або не членів такої профспілкової організації, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім'ї.

В податковому розрахунку за формою №1ДФ вартість наданих профспілковою організацією путівок безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) відображається за ознакою доходу «156».

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Нова форма додатків 1,5,9 у звітності з ПДВ

Доводимо до відома платників ПДВ, що з 1 червня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21» (далі – Наказ № 381).

Наказом № 381 затверджено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість та порядку її заповнення та подання.

А саме, в новій редакції внесено зміни до форм додатків 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)» (далі – Додаток 1), 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» (далі - Додаток 5) та 9 «Розрахунок податкових зобов’язань за операціями, визначеними у статті 16 Закону України від 24.06.2004 № 1877 «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі – Закон № 1877) та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (ДС9)» (далі - Додаток 9) податкової декларації з ПДВ і викладено їх у нових редакціях. Також внесено відповідні зміни до Порядку № 21 у частині заповнення зазначених форм додатків.

Зміни насамперед стосуються платників податку, які декларують або вже задекларували в попередніх періодах податкові зобов’язання, за якими не зареєстровані в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування, та сільськогосподарських товаровиробників, внесених або тих, хто претендує на внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.  

Зміни до додатка 1.

У таблиці 1, яка містить дані щодо коригування податкових зобов’язань згідно зі ст. 192 та п. 199.1 ст. 199 розділу V Податкового кодексу України, рядок «600000000000 (переноситься до рядків 4.1, 4.2 декларації)» розділено на два окремі рядки: «600000000000 (переноситься до рядка 4.1 декларації)» та «600000000000 (переноситься до рядка 4.2 декларації)».

Водночас додаток 1 доповнено двома новими таблицями:

- таблицею 1.1, що містить відомості з таблиці 1 цього додатка про коригування податкових зобов’язань у разі збільшення суми компенсації за звітний (податковий) період на підставі розрахунків коригування, складених у звітному (податковому) періоді та не зареєстрованих у ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ (у декларації з ПДВ за червень 2018 р., поданій до 20.07.2018 р. За новою формою, у таблиці 1.1 підлягають відображенню розрахунки коригування, складені в період з 01.06.2018 р. по 30.06.2018 р., не зареєстровані у ЄРПН на дату подання декларації з ПДВ);

- таблицею 1.2, яка містить аналогічного таблиці 1.1 змісту, але минулих звітних (податкових) періодів з 01.07.2015 р. по 31.05.2018 р.). Тобто до цієї таблиці не включаються розрахунки коригування, складені у звітному (податковому) періоді, за який подається податкова декларація з ПДВ, та не зареєстровані у ЄРПН, відомості про які зазначаються у таблиці 1.1 (у декларації з ПДВ за червень 2018 р., поданій до 20.07.2018 р. за новою формою, у таблиці 1.2 підлягають відображенню розрахунки коригування, складені в період з 01.07.2015 р. по 31.05.2018 р., та не зареєстровані у ЄРПН).

Відомості до таблиці 1.2 вносяться платниками податку одноразово:

- платниками, які обрали місячний звітний (податковий) період, - при звітуванні за червень 2018 р.;

- платниками, які обрали квартальний звітний (податковий) період, - ІІ квартал 2018 р.

Зміни до додатка 5.

Цей додаток також доповнено двома аналогічними додатку 1 таблицями 1.1 та 1.2,які містять відомості щодо суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) та минулі звітні (податкові) періоди, за якими в ЄРПН не зареєстровані податкові накладні. Відомості таблиці 1.2 також заповнюються платниками одноразово.

Зміни до додатка 9.

Згідно з оновленою з початку року редакцією п. 51 розділу ХХ Податкового кодексу та з урахуванням змін, внесених наказом № 381 до додатка 9 декларації з ПДВ, сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону № 1877, мають зазначати у додатку 9 до декларації з ПДВ обсяг податкових зобов’язань з постачання товарів за результатами діяльності за операціями, визначеними п. 16¹.3 ст. 16¹ цього Закону, розрахований за даними податкових накладних за відповідний звітний (податковий) період, зареєстрованих у ЄРПН. Також у цьому додатку платники мають відображати розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних (податкових) періодів (місяців) (для новоствореного платника – послідовно попередні та поточний звітні (податкові) періоди).

Так, у таблиці 1 замість позитивного значення різниці між сумою податкового зобов’язання та податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду з ПДВ за результатами діяльності за операціями, визначеними п. 16¹.3 ст. 16¹ Закону № 1877, та сумами податкових зобов’язань і податкового кредиту за такими операціями в оновленій формі зазначаються обсяг операцій з постачання товарів за результатами діяльності за цими операціями та сума ПДВ, нарахована за вищезазначеними операціями.

Також таблицю 2 доповнено рядком, що передбачає заповнення питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених новоствореним сільськогосподарським підприємством. Тобто таке підприємство цей рядок заповнюватиме лише за результатами першого звітного (податкового) періоду.

Звертаємо увагу, відповідно до норм п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу нові форми декларацій набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення. Оскільки офіційне опублікування Наказу № 381 відбулося 04.05.2018 р. в «Офіційному віснику України» за № 35, оновлені форми додатків платники ПДВ мають застосовувати при звітуванні за червень 2018 р. (для платників, що застосовують квартальний звітний (податковий) період, - за ІІ квартал 2018 р.

Докладніше –у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Консультація від податкової: оподаткування податком на доходи фізичних осіб обов'язкового профілактичного огляду працівників

З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку-фізичної особи не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються, зокрема, в частині витрат роботодавця на обов'язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом «Про захист населення від інфекційних хвороб». Про це зазначили у Тернопільської ОДПІ.

Відповідно до ст. 21 Закону «Про захист населення від інфекційних хвороб» обов'язкові попередні (до прийняття на роботу) та періодичні профілактичні медичні огляди працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, проводяться за рахунок роботодавців у порядку, встановленому законодавством.

Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядок проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок, встановлено постановою КМУ від 23.05.01 №559.

Отже, не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку - працівника витрати роботодавця на обов'язковий профілактичний огляд такого працівника у разі дотримання зазначених вимог.

Зазначений дохід відображається податковим агентом (роботодавцем) у податковому розрахунку за ф. N 1ДФ під ознакою доходу «143».

Якщо за рахунок коштів юридичної особи (роботодавця) проводиться медичний огляд фізичних осіб (працівників), які не зазначені у Переліку №559, то вартість такого огляду включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівників і оподатковується податком на доходи фізичних осіб (18%) та військовим збором (1,5%) на загальних підставах.

Зазначена норма передбачена пп. 165.1.19 ст. 165 Податкового кодексу.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Адвокатське та спрощена система оподаткування: нюанси

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що адвокатська діяльність регулюється Законом України від 05.07.2012 № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 5076).

 Так, адвокатське бюро є юридичною особою, створеною одним адвокатом, і діє на підставі статуту (частина перша ст. 14 Закону № 5076).

Пунктом 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХІV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу ХІV ПКУ.

Згідно з пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Кодексу суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

До третьої групи платників єдиного податку, зокрема належать юридичні особи –  суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.

Нормами п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу визначено види діяльності, що не дають права суб’єктам господарювання бути платниками єдиного податку першої – третьої груп. На юридичну особу – адвокатське бюро норми п. 291.5 ст. 291 ПКУ не поширюються.

Отже, адвокатське бюро як юридична особа може обрати або перейти на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за умови відповідності вимогам, встановленим главою 1 розділу ХІV ПКУ.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Понад 20 тисяч громадян уже скористались послугами Центру обслуговування

Протягом січня-червня 2018 року фахівці Центру обслуговування платників Тернопільської ОДПІ надали більш як 20 тисяч адміністративно-податкових послуг.

За інформацією Ігоря Івахова, завідуюча сектору організації роботи ЦОП та надання адміністративних послуг, уже традиційно найпопулярнішою залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Так, протягом першого півряччя 2018 року в Центрі видано 9281 реєстраційних номери.

Окрім цього¸ видано 4 548 відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів, зареєстровано 1 516 книг обліку розрахункових операцій та надано 1331 витяги з реєстру платників єдиного податку.

Нагадаємо, що у Центрі обслуговування платників надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Платники у зручний для них час можуть подати податкову звітність, отримати кваліфіковану консультацію, адміністративні послуги чи отримати ключі електронного цифрового підпису.

Адреса Центру обслуговування платників Тернопільської ОДПІ: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Понад 28 тисяч платників на обліку у податковій

Про кількість платників податків, які перебувають на податковому обліку інформувала Ірина Іванко, заступник начальника управління-начальник відділу реєстрації та обліку платників Тернопільській ОДПІ. Станом на 1 червня 2018 року платниками є 16 648 фізичних осіб, з яких 13 455 – це жителі обласного центру та 3 193 – Тернопільського району.

Також, зареєстровано 11 637 юридичних осіб. Більш як 85 відсотків з них, а це 9 998– юрособи міста та 1639 – платники району.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

До уваги підприємців: гранична сума розрахунків готівкою

встановлена у розмірі 50 тисяч гривень

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що 4 січня 2017 року набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 25 листопада 2016 року № 407 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 червня 2013 року № 210».

Постановою № 407 внесено зміни до постанови Правління Національного банку України від 06 червня 2013 року № 210 «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою». Зокрема:

- встановлено граничну суму у розмірі 50 тис грн для розрахунків готівкою між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня, а також розрахунків готівкою фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню;

- фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50 тис. грн, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Оновлено Довідники податкових пільг

У Тернопільській ОДПІ інформували, що ДФС України затвердила нові довідники податкових пільг станом на 19.04.2018, а саме:

► Довідники податкових пільг № 88/1;

► Довідник інших податкових пільг № 88/2.

У Довідниках наведено перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.

Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html. Докладні консультації за телефоном: 43-46-10.

 

Платники активно реєструються

У травні 2018 року Тернопільською ОДПІ взято на податковий облік 226 новостворених платників. Про це повідомила Ірина Іванко, заступник начальника управління-начальник відділу реєстрації та обліку платників.

Із загальної кількості новостворених платників у місті Тернополі здійснюють діяльність – 190 платники. Це 53 юридичних та 137 фізичних осіб-підприємців. У Тернопільському районі за місяць взято на облік – 6 юридичних осіб та 30 фізосіб-підприємців.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Електронну звітність подають 87 % усіх платників податків

У Тернопільській ОДПІ розповіли про результати роботи та особливості подання звітності електронно. Так, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності, у травні 2018 року прийнято 18 994 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ – 7709 документів). Більш як 87,5 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 18,1 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

До Дня захисту дітей – школярі завітали у податкову

Уже традиційно, до Дня захисту дітей, у Тернопільську об’єднану державну податкову інспекцію податківці запрошують у гості учнів школи № 25.

Цьогоріч інспекцію відвідали діти з багатодітних та малозабезпечених сімей, діти-сироти, напівсироти й діти, батьки яких визнані учасниками АТО.

Головний державний інспектор з питань організації роботи ТОДПІ Павло Копча розповів про функції Державної фіскальної служби та особливості роботи Тернопільської ОДПІ. Провів пізнавальну екскурсію у Центрі обслуговування платників, де діти познайомились з роботою фахівців інспекції та, навіть, спробували себе у ролі податкових інспекторів. У Галереї робіт учасників Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості «Податки очима дітей», школярі відшукали роботи учнів своєї школи, а також відвідали музей податкової служби. Школярам було цікаво довідатись як працювали податківці десятки років та якими приладами вони користувались у своїй роботі.

Спонсори привітали дітей зі святом та запросили до святкового столу в одному із закладів Тернополя.

Важливо зазначити, що такі зустрічі зближують молоде покоління з державними органами, сприяють розвитку патріотизму та розвивають податкову культуру сучасної молоді. Таким чином формуючи свідомих платників податків.

За матеріалами роботи Тернопільської ОДПІ

Терміни зберігання у касі готівки, одержаної підприємствами в банку

Установи чи підприємства мають право зберігати у своїй касі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів (доходу) понад установлений ліміт каси протягом п’яти робочих днів, включаючи день одержання готівки в банку. Про це зазначили у Тернопільській ОДПІ.

Готівка, одержана в банку на інші виплати, видається установою/підприємством своїм працівникам у той самий день.

Суми готівки, одержані в банку і не використані за призначенням протягом зазначених строків, повертаються установою/підприємством до банку не пізніше наступного робочого дня банку або можуть залишатися в його касі (у межах установленого ліміту).

Установа/підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок готівкової виручки, понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, зазначеній у переданих до каси відомостях на виплату готівки.

Зазначена норма передбачена п. 18 розд. ІІ «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12. 2017 № 148.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Повернення авансу «єдинником» ІІІ групи: податкові нюанси

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

При цьому, до складу доходу не включаються, зокрема, суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення.

У ситуації, коли зарахування та повернення авансу, відбулося в одному звітному періоді та за умови розірвання договору, такі кошти не включаються до складу доходу платника єдиного податку та не відображаються у податковій декларації.

У разі ж, якщо повернення коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), відбулося в іншому податковому періоді, юридична особа – платник єдиного податку повинна включити такий аванс до складу доходу у звітному періоді, в якому відбулося зарахування вказаних коштів, та здійснити перерахунок доходу у податковому періоді, в якому відбулось їх повернення.

Такий перерахунок здійснюється шляхом подання уточнень до раніше поданої податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 17.03.2017 № 369, або уточнення показників у складі звітної податкової декларації за наступний податковий період.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Щодо нарахування податку на нерухомість: у податковій проводять звірку площ

Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Ним передбачено, що база оподаткування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Нагадуємо, що з метою достовірного нарахування податку на нерухомість, відповідно до Кодексу, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості,

що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня звітного року.

У 2018 році податок на нерухомість фізичним особам - власникам об’єктів нерухомості нараховується за звітний 2017 рік.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

На період відпустки можливе звільнення від сплати єдиного податку

У Тернопільській ОДПІ зазначають, що платники єдиного податку груп 1 та 2 сплачують цей податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. У свою чергу, нарахування авансових внесків для таких платників єдиного податку здійснюється податковими органами на підставі поданої ними заяви, зокрема щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви стосовно періоду щорічної відпустки.

Водночас, згідно п. 295.5 Податкового кодексу платники єдиного податку, віднесені до груп 1 й 2, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки. Проте за умови, якщо вони не використовують працю найманих осіб.

Тобто платники єдиного податку груп 1 і 2, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови подання заяви до контролюючого органу стосовно обрання періоду щорічної відпустки.

Щодо підприємців — спрощенців групи 3, таке звільнення від сплати єдиного податку до них не застосовується через недоцільність. Адже вони сплачують не фіксовану основну ставку єдиного податку, а відсоткову — від фактично отриманого доходу за звітний період. Тобто якщо підприємець  групи 3 знаходиться у відпустці за власним бажанням, це жодним чином не впливає на порядок нарахування та сплати єдиного податку за відповідний звітний період.

Інформація про період щорічної відпустки подається за заявою підприємця в довільній формі. Також звертаємо увагу підприємців, що в Податковому кодексі йдеться про календарний місяць відпустки: тобто, з 1 по 31 (30, 29 чи 28) число. А тому в заяві з метою несплати єдиного податку за відповідний місяць відпустки потрібно обирати саме повний місяць.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

Виплата дивідендів фізичній особі:

чи є обмеження щодо граничної суми розрахунків готівкою?

У Тернопільській ОДПІ інформують, що згідно з  п. 6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148, суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема з фізичними особами – у розмірі до 50 000 гривень включно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), які установлені п. 6 розділу ІІ Положення № 148 (50 000 грн), стосуються розрахунків за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, у тому числі виплат суб’єктами господарювання дивідендів фізичним особам.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

Торгівля на ринку «єдинниками» І групи: так чи ні?

Фахівці Тернопільської ОДПІ наголосили, що фізична особа – підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи

Згідно з Податковим кодексом до першої групи платників єдиного податку віднесено фізичних осіб–підприємців, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

Торгове місце – це площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо.

До торгових місць на ринках не належать магазини та об’єкти ресторанного господарства.

Отже, фізична особа–підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

Більш як 28 тисяч платників перебуває на обліку в Тернопільській ОДПІ

Про кількість платників податків, які перебувають на податковому обліку у Тернопільській ОДПІ інформувала Ірина Іванко, заступник начальника управління-начальник відділу реєстрації та обліку платників .

Так, станом на 1 травня 2018 року на податковому обліку перебуває 16 601 фізична особа-підприємць, з яких 13 411 – це жителі обласного центру та 3 190 – Тернопільського району.

Окрім цього, зареєстровано 11 587 юридичних осіб. Більш як 86 відсотків з них, а це 9 954– юрособи міста та 1633 – платники району.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Зобов’язання по «майновій» декларації необхідно сплатити до 1 серпня 2018 року

У Тернопільській ОДПІ інформують, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу України фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 126.1 ст. 126 Кодексу у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.

На суми грошового зобов’язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 Податкового кодексу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Докладніше - у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Електронна податкову звітність у лідерах

У Тернопільській ОДПІ розповіли про результати роботи та особливості подання звітності електронно. Так, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності, у квітні 2018 року прийнято 19 963 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ – 7716 документів). Більш як 82 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 21,2 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Сума вартості путівок на оздоровлення від працедавця:

що з оподаткуванням у 2018 році?

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що відповідно до абзацу другого пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку на доходи фізичних осіб та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018 році – 18 615 гривень).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Оновлення інформації про об’єкти оподаткування

Фахівці Тернопільської ОДПІ нагадують, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці повинні інформувати податкову інспекцію за основним місцем обліку про всі наявні об’єкти оподаткування.

Об’єкт оподаткування – це будь-яке майно та дії, у зв’язку з якими у суб’єкта господарювання виникає обов’язок зі сплати податків: оренда чи придбання офісного приміщення, магазину, обладнання, транспорту й інше.

Повідомляти податкову потрібно у випадку, коли об’єкт оподаткування з’являється, змінюється (стає іншим його тип, найменування, місцезнаходження, стан чи вид права на нього), втрачається (стає непридатним до використання, повертається власнику, продається тощо).

Для надання цієї інформації використовують форму 20-ОПП – Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадяться діяльність. При цьому, слід пам’ятати, що у формі відображаються усі об’єкти: як орендовані, так і ті, що перебувають у власності, в користуванні інше.

Під час подання повідомлення вперше в ньому показують усі об’єкти оподаткування, а надалі – лише нові й ті, за якими відбулись зміни.

Подається повідомлення ф. 20- ОПП упродовж 10 календарних днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкта оподаткування, тобто дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об’єктом.

Якщо відбулися зміни з об’єктами, зазначеними в раніше поданому повідомленні, слід також протягом 10 днів надати форму з новими даними.

Дане повідомлення можна надіслати в електронному вигляді або подати в паперовому варіанті – особисто до Центру обслуговування платників чи поштою.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

Понад 90 тисяч громадян уже звернулось у Центр обслуговування

Протягом січня-квітня 2018 року фахівці Центру обслуговування платників Тернопільської ОДПІ надали більш як 16 тисяч адміністративно-податкових послуг 93 116 громадянам.

Вже традиційно найпопулярнішою залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Так, протягом перших чотирьох місяців 2018 року в Центрі видано 6 733 реєстраційних номери.

Окрім цього¸ видано 4 377 відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів, зареєстровано 1 158 книг обліку розрахункових операцій та надано 1082 витяги з реєстру платників єдиного податку.

Нагадаємо, що у Центрі обслуговування платників надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Платники у зручний для них час можуть подати податкову звітність, отримати кваліфіковану консультацію, адміністративні послуги чи отримати ключі електронного цифрового підпису.

Адреса Центру обслуговування платників: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

Звернень поменшало

У Тернопільській ОДПІ надали інформацію щодо результатів розгляду звернень громадян.

Так, за січень-квітень 2018 року до Тернопільської ОДПІ надійшло 11 письмових звернень громадян, що на 15 звернень менше, ніж за відповідний період 2017 року. На день подання інформації на всі 11 звернень надана письмова відповідь.

Із заявами громадяни звертались з таких питань:

- інформування щодо ухилення від сплати податків -3 заяви або 27,2% ;

- надання консультації щодо включення проїзних квитків у витрати - 1 заява або 9,1%

- надання консультації щодо податку на нерухоме майно - 1 заява або 9,1%

- в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 3 заяви або 27,2% ;

- щодо сплати єдиного соціального внеску – 1 заява або 9,1% ;

- щодо перенесення строку подання податкової звітності –1 заява або 9,1% ;

- надання консультації по діяльності фізичної особи –підприємця – 1 заява або 9,1%

Також, протягом чотирьох місяців 2018 року було проведено 23 семінарів – нарад. Під час проведення семінар – нарад розглядались питання, які стосуються розгляду звернень громадян.

Докладні консультації, тренінги, а також надання допомоги у заповненні звітності в електронній формі – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

До форми декларації з ПДВ внесено зміни!

У Тернопільській ОДПІ інформували, що у бюлетені «Офіційний вісник України» від 04.05.2018 № 35 опубліковано наказ Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21» (далі – Наказ № 381), який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 451/31903.

Його розроблено відповідно до п. 201.15 ст. 201 розділу V та п. 51 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями.

Ним затверджено зміни до форми податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за № 159/28289 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 276) (далі – Наказ № 21).

Крім того, Наказом № 381 затверджено зміни до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом № 21.

Також цим наказом встановлено, що таблиця 1.2 «Відомості про коригування податкових зобов’язань у разі збільшення суми компенсації за минулі звітні (податкові) періоди на підставі розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 01 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість (крім розрахунків коригування, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначені у таблиці 1.1 (Д1) (додаток 1))» Розрахунку коригування сум податку на додану вартість (Д1) додатка 1 до податкової декларації з податку на додану вартість та таблиця 1.2 «Відомості про суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, складених з 1 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість (крім податкових накладних, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначені у таблиці 1.1 (Д5) (додаток 5)), включені до суми податкових зобов’язань за минулі звітні (податкові) періоди» Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, форма якої затверджена Наказом № 21, заповнюються одноразово за звітний (податковий) період, за який вперше подається податкова декларація з податку на додану вартість, з урахуванням змін, внесених цим наказом.

Наказ № 381 набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто з 1.06.2018.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Чи подавати уточнюючу форму №1ДФ,

коли донараховано доплату за попередній квартал? 

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Нараховані у звітному місяці доходи підлягають оподаткуванню в сукупності і за ставками, визначеними в ст. 167 ПКУ (18%), крім доходів, для яких нормами ПКУ передбачено інші ставки (зокрема, крім спадщини).

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Тобто, у разі нарахування (виплати) доходів податковий агент повинен відобразити в податковому розрахунку за ф. №1ДФ такі нараховані доходи на користь платників податків.

Тому якщо працівникові в звітному місяці донараховано доплату до заробітної плати за попередній квартал, то суми донарахувань відображаються в формі №1ДФ у тому кварталі, в якому здійснюється їх нарахування. І уточнюючу форму №1ДФ подавати не потрібно.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Суми утримання аліментів у формі №1ДФ

Фахівці Тернопільської ОДПІ зазначили, що Інструкцією з організації примусового виконання рішень визначено окремі питання організації виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб), що підлягають примусовому виконанню.

Так, відповідно до п. 1 розд. XVI Інструкції виконавець розпочинає примусове виконання рішення про стягнення аліментів на підставі виконавчого документа, зазначеного у ст. 3 Закону № 1404, за заявою стягувача про примусове виконання рішення. У заяві, зокрема, зазначаються:

відомості про спосіб перерахування стягнутих аліментних сум,

реквізити рахунку, відкритого у банку або в іншій фінансовій установі, для отримання аліментних сум (за наявності).

Стягнуті аліментні суми перераховуються виконавцем на зазначений стягувачем в письмовій заяві рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом, що здійснюється за рахунок коштів виконавчого провадження.

Відповідно до Довідника ознак доходів, аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін відображаються у податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою доходу «140».

Таким чином, суми утриманих підприємством аліментів з фактичного заробітку (доходу) працівника на підставі постанови виконавця, які перераховані на рахунок виконавчої служби для подальшої їх виплати стягувачу, відображаються в податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою доходу «140» із зазначенням реєстраційного номера облікової картки стягувача.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Порядок нарахування та сплати податку на нерухомість

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками нерухомості.

Крім того, платниками є фізичні особи у яких об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості перебувають у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб. Зокрема, якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за незалежну їй частку. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичної особи, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня звітного року. У разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та провести звірку даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку. 

Однак, зробити це вони мають протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Чи подається звіт з ЄСВ, коли немає найманих?

Податківці наголошують, що у такому випадку звіт з ЄСВ за найманих працівників подавати не потрібно.

Так, як суб’єкт господарювання не використовує працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих працівників до органів доходів і зборів таким суб’єктом господарювання не подається.

Це передбачено пунктом 11 розділу ІІ Порядку № 435.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Запроваджено сервіс з подання скарги на рішення комісій щодо відмови у реєстрації податкових накладних

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що Державною фіскальною службою запроваджено новий сервіс – подання скарги на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН в такій реєстрації в електронному вигляді.

Новий сервіс  запроваджено відповідно до вимог Постанови КМУ від 21.02.2018 №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Створити та надіслати Скаргу, а також заяву про відмову від поданої скарги платник має змогу через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Також для формування Скарги або Заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Скарга направляється за формою J(F)1313201.

До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1360102.

Кожен документ, що додається до Скарги надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.

Зразок заповнення Скарги розміщено за адресою: http://sfs.gov.ua/data/files/224876.jpg

У разі відкликання Скарги до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг, платник податків має право подати Заяву за формою J(F)1313301.

Електронні формати Скарги та Заяви розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність» / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Листування з ДФС через Електронний кабінет: нюанси

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. 

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Вимоги до оформлення звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації (ІПК) в письмовій формі визначені п. 52.1 ПКУ. На звернення, що не відповідає цим вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом № 393.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено.

Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні, у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема:

для надання відповіді на звернення - не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів (ст. 20 Закону № 393);

для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації - не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту (ст. 20 Закону № 2939);

для надання індивідуальної податкової консультації – протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (ст. 52 ПКУ).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Підприємці - платники єдиного податку повинні вести книгу обліку доходів

Платники єдиного податку першої та другої груп і платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

Записи у Книзі доходів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Підприємці - платники єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат.

Записи у Книзі доходів та витрат виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отримано товари (роботи, послуги) та понесено витрати, зокрема оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо.

Для реєстрації Книг такі платники єдиного податку подають до фіскального органу за місцем обліку примірник книги, у разі обрання способу ведення книги у паперовому вигляді.

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Форми та порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку 1-ї та 2-ї груп й платників єдиного податку 3-ї групи, які не є платниками ПДВ та книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку 3-ї групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

Зазначена норма визначена п.п. 296.1.1 ст. 296 Податкового кодексу України.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Куди сплачувати податок на доходи фізосіб, якщо ФОП змінив місцезнаходження

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що згідно зі ст. 66 Податкового кодексу у разі проведення державної реєстрації зміни місце знаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та податковий орган, в якому на обліку перебуває платник податків, а також у разі зміни його податкової адреси контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника.

Частиною восьмою ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що в разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання – платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Згідно з Порядком № 1588 переведення платника податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням здійснюється протягом місяця з дня отримання інформації про зміну місцезнаходження, і в такому випадку одночасно із зняттям з обліку фізичної особи – підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік за неосновним місцем обліку без подання ним заяви.

До закінчення року такий платник обліковується в податковій за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а податковій інспекції за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

У податковій інспекції за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачувати на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника, а податкова інспекція стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Консультація від податкової:

Сільгоспвиробники, у яких дохід за 2017 рік більш як 20 млн грн, не пізніше 10 травня 2018 року повинні подати декларацію з податку на прибуток за І квартал 2018 року

З 1 січня 2017 року ст. 209 Податкового кодексу, яка регламентувала дію спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, втратила чинність.

Отже, з 1.01.2017 для цілей оподаткування податком на прибуток не визначено поняття «сільськогосподарська продукція» і виробники сільськогосподарської продукції визначають звітні (податкові) періоди за загальними правилами, передбаченими для платників податку на прибуток.

Виробники сільськогосподарської продукції, які застосовували річний податковий (звітний) період з 1.07.2016 до 30.06.2017, і річний дохід яких від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2016 рік, перевищував 20 млн грн, починаючи з 1.07.2017 застосовують звітні (податкові) періоди - календарні три квартали та рік.

Якщо річний дохід таких платників від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) за 2016 рік не перевищив 20 млн грн, то такі платники обчислюють та надають звітність з податку на прибуток за «річний період» з 1.07.2017 до 31.12.2017.

Платники податку (у тому числі виробники сільськогосподарської продукції), у яких дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2017 рік, перевищує 20 млн грн у 2018 році мають подати Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітні податкові періоди - квартал, півріччя, три квартали, рік.

Тобто виробники сільськогосподарської продукції, у яких дохід від будь-якої діяльності за 2017 рік перевищував 20 млн грн, повинні не пізніше 10 травня 2018 року подати декларацію з податку на прибуток за І квартал 2018 року.

Строк сплати податку на прибуток за І квартал закінчується 18 травня 2018 року.

Зазначена норма визначена п. 137.5 ст. 137, пп. 4 п. 2 розділу XIX Податкового кодексу та роз’яснена листом ДФС України від 20.02.2018 р. N 697/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Хто нараховує, утримує та сплачує податки, якщо фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, отримує дохід від юридичної особи?

У Тернопільській ОДПІ інформували, що відповідно Податкового кодексу (Далі - ПКУ) під час виплати суб’єктами господарювання – податковими агентами, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов’язаних з такою діяльністю, податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у джерела виплати не утримується у разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність. Це правило не застосовується у разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, відносини за яким встановлено трудовими відносинами, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Податковим агентом щодо ПДФО є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розділом IV ПКУ (пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів та витрат від такої діяльності.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до розділу VI ПКУ у строки, передбачені для платників ПДФО. Остаточний перерахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації.

Отже, якщо фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність та відповідно до норм ст. 178 ПКУ подає податковому агенту довідку про взяття її на податковий облік, то при виплаті доходу податковий агент не утримує з неї ПДФО, а фізична особа включає такий дохід до річної податкової декларації та самостійно нараховує і сплачує ПДФО.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Чи може «спрощенець» здавати в оренду частину нерухомості як фізична особа, а іншу частину як платник єдиного податку?

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи – підприємці, які надають в оренду житлові приміщення чи їх частини, загальна площа яких перевищує 100 кв м, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) чи їх частини, загальна площа яких перевищує 300 кв м.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Вказане положення також стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування (п.1 ст.320 Цивільного кодексу України).

Отже, фізична особа, якій належить нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення), загальна площа якого не перевищує вищезазначені норми, не має права надавати одну частину нерухомого майна в оренду як фізична особа - не суб’єкт господарювання, а іншу частину як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування.

Така фізична особа може надавати нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення) в оренду як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування або як фізична особа - не суб’єкт господарювання.

Зазначена норма передбачена п.п.291.5.3 ст..291 Податкового кодексу України.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Вкралась помилка у звітності, можуть бути штрафні санкції

Приватні підприємці при заповненні декларацій платників єдиного податку третьої групи допускають помилки, які можуть привести до донарахування податкового зобов’язання та застосування штрафних санкцій під час проведення камеральних перевірок контролюючими органами.

Так, поширеною помилкою є подання декларацій, в яких невірно зазначається звітний податковий період, за який подається податкова декларація.

Наприклад, якщо фізична особа - підприємець платник єдиного податку третьої групи (ставка 5%) подає декларацію за місяць, а не за квартал, як це визначено п. 294.1 ст. 294 Податкового кодексу України, то така декларація не вважається поданою, оскільки не відповідає звітному періоду.

Слід зазначити, що податкова декларація складається наростаючим підсумком з урахуванням норм пп. 296.5 і 296.6 ст. 296 ПКУ (п.296.7 ст. 296 ПКУ).

Якщо при поданні наступної декларації платник єдиного податку в рядку «13» розділу VI Декларації визначає суму єдиного податку нарахованого за попередній звітний період (визначеної в декларації за місяць), це призводить до заниження суми податкового зобов’язання по єдиному податку, оскільки попередня декларація не вважається поданою.

В зв’язку з чим, під час проведення камеральної перевірки декларації контролюючим органом буде встановлено порушення п. 293.3 ст.293 та п. 296.7 ст.296 ПКУ, донараховано податкове зобов’язання та застосовано штрафні санкції.

З метою уникнення випадків неврахування контролюючим органом податкової звітності, слід уважно перевіряти правильність заповнення всіх обов’язкових реквізитів декларації.

Докладні консультації, тренінги та надання допомоги у заповненні звітності в електронній формі – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Термін сплати податку до 1 серпня 2018 року

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що громадяни, які по 2 травня 2018 року подавали до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік про отримані доходи від спадщини (дарування), продажу рухомого та нерухомого майна, іноземні та інші доходи, повинні самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до 1 серпня цього року.

Докладні консультації можна отримати у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

Податкова соціальна пільга: коли – є, а коли – ні

Фізособа не може скористатися соцпільгою на новому місці роботи у місяці, в якому пільгу застосовано за попереднім, про це повідомили у Тернопільській ОДПІ.

Оскільки платник податків має право на отримання податкової соціальної пільги лише від одного працедавця і реалізував це право у звітному місяці на старому місці роботи, то така фізична особа не має права на отримання в цьому місяці податкової соцпільги на новому місці роботи

Однак, при дотриманні умов отримання податкової соціальної пільги така фізична особа має право на отримання податкової соціальної пільги на новому місці роботи з наступного місяця після прийняття на роботу.

Відповідно до п. 169.1 Податкового кодексу платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року (у 2018 р – 1762 грн), помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Тобто, у 2018 році – це  2470 грн.

Згідно з пп. 169.3.4 Кодексом податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.

Докладні консультації можна отримати у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

Ви запитували у податковій:

У разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 34-ОПП, така довідка підлягає заміні?

У відділі реєстрації та обліку платників Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до п. 9.4 розділу ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 34-ОПП «Довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру» (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою № 34-ОПП підлягає заміні у податковій.

Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Фахівці податкової інспекції протягом двох робочих днів після такого звернення видають (надсилають) платнику податків нову довідку.

У такому самому порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. У разі втрати довідки нова довідка видається за заявою платника податків, у якій надані пояснення і викладені обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.

Про видачу кожної довідки за формою № 34-ОПП робиться запис у журналі за формою № 14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Довідки за телефоном: 43-46-10.

 

Нюанси сплата транспортного податку фізичною особою

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що згідно з Податковим кодексом України, у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування транспортним податком від одного власника до іншого протягом звітного року транспортний податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Надсилається податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Підпунктом 267.6.6 п. 267.6 ст. 267 Кодексу визначено, що за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, транспортний податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Довідки за телефоном: 43-46-10.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь