A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

січень 2019 року

До уваги громадян!

Графік роботи «виїзних громадських приймалень» на І квартал 2019 року із залученням приватних нотаріусів області!

 З метою організації доступності населення до нотаріальних послуг та поліпшення роботи з надання таких послуг для громадян в сільській місцевості Тернопільської області наказом Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 14.12.2018 № 463/45 затверджено графік роботи «виїзних громадських приймалень» на І квартал 2019 року із залученням приватних нотаріусів області.

Під час прийому громадянам буде надано консультації та кваліфіковану правову допомогу з питань оформлення спадкових прав, посвідчення заповітів, договорів та інше.

Наказ “Про роботу “виїзних громадських приймалень” протягом І кварталу 2019 року”.

 

Корисна інформація для Тернополян та мешканців області

Тернополяни регулярно звертаються за юридичною допомогою. У місті працюють гарячі лінії та прямі контактні телефони різних служб, за якими можна набагато швидше отримати необхідну інформацію.

У фізичних осіб часто виникають ситуації, які потребують юридичного вирішення. Розібратися в труднощах, що з’явилися не будучи юристом не маючи досвіду роботи з правовими актами, досить складно. В таких випадках потрібно отримати професійну юридичну консультацію.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Тернопільській області, відповідно до Закону України від 02.06.2011 № 3460-VІ «Про безоплатну правову допомогу» (із змінами) створена та діє громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги.

Безоплатна первинна правова допомога включає такі види правових послуг надання правової інформації: надання консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг та інших документів правового характеру; надання допомоги у забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги і медіації.

Право на безоплатну первинну правову допомогу, згідно з Конституцією та вищевказаним законом, мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України.

Прийом громадян у правовій громадській приймальні з надання безоплатної первинної допомоги при Головному територіальному управлінні юстиції у Тернопільській області проводиться щоденно з 10.00 до 13.00, з 14.00 до 16.00 години за адресою: м. Тернопіль, вул. Грушевського 8, (ліве крило, третій поверх, каб.№ 314, телефон (0352)52-22-92).

З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення вони мають можливість звертатися на пряму «гарячу» телефону лінію при Головному територіальному управлінні юстиції у Тернопільській області. З графіком роботи телефонних ліній можете ознайомитися на сайті Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області у рубриці «Гарячі лінії» Усі дзвінки приймають фахівці управління юстиції, які розглядають звернення та надають кваліфіковані відповіді заявникам.

Також громадяни можуть подати заяву, скаргу, електронне звернення чи пропозицією до органів юстиції за допомогою електронного звернення через веб-сайт просто скориставшись рубрикою «Задати запитання» у Онлайн-громадській приймальні

Звертаємо увагу, що в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0-800-213-103 та єдиний багатоканальний телефонний номер call-центру Міністерства юстиції України – 044 364 23 93. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання, актуальні адреси та контакти центрів у всіх регіонах України. Ця телефонна лінія працює цілодобово.

В органах та установах юстиції можна отримати фахові консультації та роз’яснення.

Головне територіальне управління юстиції

у Тернопільській області

 

Сервіси Міністерства юстиції покликані полегшити життя громадян

Для зручності громадян та уникнення черг у відділах державної реєстрації актів цивільного стануМіністерство юстиції України запровадило пілотний проект «Онлайн-запис через Інтернет на прийом до відділів ДРАЦС».

Змістом цього пілотного проекту є можливість громадян подавати заяви до відділів державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет, а саме, за допомогою веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану». Перейти на веб-портал можливо за наступним посиланням: http://dracs.minjust.gov.ua/

З використанням відповідного веб-порталу громадяни мають змогу подати до відділів ДРАЦС наступні заяви:

  • про державну реєстрацію шлюбу;
  • про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду;
  • про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей;
  • про розірвання шлюбу відповідно до ст. 107 СК України;
  • про зміну імені;
  • про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану;
  • про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
  • про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.

Якщо заява оформлена належним чином вона реєструються працівником відділу ДРАЦС.

Відтепер скористатися послугами в сфері державної реєстрації актів цивільного стану через систему «Open Space» зможуть тернополяни та гості нашого міста.

Сучасний центр європейського зразка відкрили у приміщенні Тернопільської обласної ради  на вул. Грушевського, 8.

Всі бажаючі зможуть отримати в найкоротші терміни 14 реєстраційних послуг, зокрема, зареєструвати народження дитини, подати та зареєструвати шлюб і розірвання шлюбу, подати заяву на зміну імені та за потреби отримати всі необхідні документи щодо проведених реєстраційних дій. Сплатити послуги стало можливим через термінал і вже не потрібно як раніше шукати банківське відділення.

Також управління юстиції у Тернопільській області долучився до пілотного проекту Мін’юсту України «Шлюб за 24».

В рамках пілотного проекту мінімальний термін для реєстрації шлюбу з моменту подання заяви скорочено з 30 днів до 1 доби.

«Шлюб за добу» чудова можливість для пари, яка вирішила побратися і не бажає чекати.

Відповідно до законодавства, одружитись у Тернополі можна всім громадянам – незалежно від місця реєстрації. Це можуть бути і тернополяни, і мешканці інших населених пунктів.

У випадку, коли один із подружжя іноземець, йому потрібно надати його паспорт та документ, що підтверджує законність його (її) перебування на території України. Документи, складені іноземною мовою, подаються разом з їх перекладами українською мовою.

Якщо особи, які бажають зареєструвати шлюб, або один з них раніше перебували у шлюбі, мають надати документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним.

Державна реєстрація шлюбу буде проводитись у будь-який день, зручний для молодят, у тому числі – в день подання відповідної заявки. Для цього майбутнє подружжя має визначитись із датою та часом.

Крім офіційної реєстрації, тернополяни і гості міста матимуть змогу засвідчити свій шлюб за межами звичного офісу.

Місце проведення державної реєстрації «Шлюбу за добу»:

  • у Тернополі, бульвар Тараса Шевченка, будинок 27, Український Дім «Перемога» Телефон для запису на реєстрацію та консультацій: (096) 789-04-36;
  • у м. Чортків, вулиця Сонячна, 7, КП «Чортків дім», тел. 0969192700; (03552) 2 08 94.

Крім «Шлюбу за добу» тернополянам стала доступна послуга, яка дає можливість отримати свідоцтво про народження дитини безпосередньо в пологовому будинку.

Перелік документів, необхідний для реєстрації народження у пологовому будинку, не відрізняється від того, що необхідний для реєстрації безпосередньо в органах ДРАЦС. Необхідно надати оригінали документів:

  • медичне свідоцтво про народження, видане закладом охорони здоров’я;
  • паспорта батьків;
  • свідоцтво про шлюб (за наявності зареєстрованого шлюбу).

У випадку наявності різних прізвищ у батьків, обов’язкова згода обох батьків на присвоєння прізвища дитини.

Якщо дитина народилась у батьків, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі, і батько дитини бажає визнати батьківство при державній реєстрації народження, присутність обох при проведенні державної реєстрації народження дитини і подання ними спільної заяви про визнання батьківства є обов’язковими.

Якщо мати дитини не перебуває у шлюбі та немає спільної заяви батьків, реєстрація народження проводиться відповідно до ч.1 ст. 135 Сімейного кодексу України. Прізвище та громадянство батька дитини зазначається за прізвищем та громадянством матері, а власне ім’я та по батькові – за вказівкою матері у заяві про державну реєстрацію народження.

Звертаємо увагу на те, що за бажанням батьків чи одного з них або інших законних представників документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, крім органів реєстрації, у тому числі центрів надання адміністративних послуг, можуть бути подані й до відділів державної реєстрації актів цивільного стану або працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану, які проводять державну реєстрацію народження дітей безпосередньо в пологових будинках або акушерсько-гінекологічних відділеннях місцевих закладів охорони здоров’я, де приймаються пологи, під час проведення державної реєстрації народження дитини.

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються:

  • письмова заява (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 (із змінами) (далі – Правила));
  • свідоцтво про народження дитини (не подається, оскільки батьки його ще не мають);
  • квитанція про сплату адміністративного збору (адміністративний збір у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати);
  • документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів).

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності працівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків.

Уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи передаються до відповідного органу реєстрації (пункт 20 Правил).

Довідка про реєстрацію місця проживання дитини може бути видана разом зі свідоцтвом про народження безпосередньо в половому будинку, або за бажанням батьків – у відповідному органі реєстрації чи відділі ДРАЦС, центрі надання адміністративних послуг, або надіслана поштою (абзац 8 пункту 23 Правил).

Отже, Міністерство юстиції України працює аби полегшити життя громадян, зробити отримання документів простішим та без черг.

Головне територіальне управління юстиції

у Тернопільській області

 

Запобігання насильству в Україні: вступило в дію нове законодавство

З 11 січня 2019 року набрав чинності Закон України №2227-VIII «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами», який вносить корективи в трактування понять "згвалтування" і "сексуальний злочин"

Верховна Рада ухвалила цей закон 6 грудня 2017 року 241 голосом народних депутатів.

Законом імплементуються положення Стамбульської конвенції у національне законодавство, що дає можливість удосконалити кримінальне та кримінально-процесуальне законодавство України для боротьби з насильством стосовно жінок та домашнім насильством. Документом вводиться кримінальна відповідальність за домашнє насилля та примусовий шлюб.

У Кримінальному кодексі законом встановлюється, що вчинення дій сексуального характеру, пов’язаних із вагінальним, анальним або оральним проникненням в тіло іншої особи з використанням геніталій або будь-якого іншого предмета, без добровільної згоди потерпілої особи (зґвалтування) карається позбавленням волі на строк від 3 до 5 років. Раніше у цьому положенні визначалося, що зґвалтування - це статеві зносини із застосуванням фізичного насильства, погрози його застосування або з використанням безпорадного стану потерпілої особи.

Також законом встановлюється, що зґвалтування, вчинене повторно або особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених статтями 153-155 цього Кодексу, або вчинення таких діянь щодо подружжя чи колишнього подружжя або іншої особи, з якою винний перебуває (перебував) у сімейних або близьких відносинах, або щодо особи у зв’язку з виконанням цією особою службового, професійного чи громадського обов’язку, або щодо жінки, яка завідомо для винного перебувала у стані вагітності, карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років.

Серед іншого, встановлюється, що зґвалтування, вчинене групою осіб, або зґвалтування неповнолітньої особи карається позбавленням волі на строк від 7 до 12 років. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені щодо особи, яка не досягла 14 років, незалежно від її добровільної згоди караються позбавленням волі на строк від 8 до 15 років.

У випадку, якщо дії, передбачені попередніми положеннями статті спричинили тяжкі наслідки, то це каратиметься позбавленням волі на строк від 10 до 15 років. При цьому, у відповідній статті Кримінального кодексу міститься примітка: згода вважається добровільною, якщо вона є результатом вільного волевиявлення особи, з урахуванням супутніх обставин.

Також визначається, що примушування особи без її добровільної згоди до здійснення акту сексуального характеру з особою, від якої потерпіла особа матеріально або службово залежна, карається штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до 2 років.

Тепер прописано, що секс чи будь-які сексуальні дії, які партнер зробив без чіткої і добровільної згоди другого партнера, правоохоронці однозначно будуть кваліфікувати як згвалтування або секс-насильство. Тобто, якщо один із партнерів не сказав другому чітке «так» або просто мовчав перед сексом, то таку ситуацію будуть розцінювати як незгоду.

В результаті, Україна стала одинадцятою за рахунком державою в Європі (слідом за Великобританією, Бельгією, Кіпром, Люксембургом, Ісландією, Німеччиною і т.д.), де сексуальні дії, вчинені без добровільної згоди партнера будуть кваліфікуватися як зґвалтування або сексуальне насильство.

Головне територіальне управління юстиції

у Тернопільській області

 

Доброго дня, пане Міністре! Перебуваючи за кордоном під час новорічних свят, зі мною трапилася неприємна історія - в мене викрали закордонний паспорт. Згодом все відновила, але я дуже перенервувала, тому що не знала, що робити та куди звертатися. Розкажіть, будь ласка,  як правильно діяти в такому випадку?  

Людмила Поліщук

Згідно з чинним законодавством паспорт громадянина України для виїзду за кордон є документом, що посвідчує особу та  підтверджує громадянство України. На жаль, втрата паспорту чи інших документів за кордоном неприємна ситуація, але не потрібно панікувати.

Що потрібно зробити у разі втрати паспорту за кордоном?

Перш за все необхідно знайти найближче відділення поліції та написати заяву про втрату паспорту.

Якщо ви не розумієте місцевої мови та не володієте англійською,  зателефонуйте до українського посольства чи консульства, щоб вони пояснили поліції ситуацію.

У поліції вам мають видати документ, який підтверджуватиме, що  ви дійсно звертались із такою заявою.  

Далі, зробіть дві фотографії портретного типу

Наступний крок – це звернення до закордонної дипломатичної установи, тобто до українського посольства чи консульства.

Що робить посольство чи консульство?

У посольстві або консульстві видають посвідчення особи на повернення в Україну. Для цього заявнику необхідно подати наступні документи:

  • заява;
  • документ, виданий компетентними органами держави перебування, що підтверджує факт звернення особи з приводу втрати документа;
  • інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу заявника, встановити його місце проживання в Україні та підтвердити належність до громадянства України;
  • дві фотокартки;
  • квитанція про сплату консульського збору.

Якщо разом із паспортом викрали всі гроші, що буде засвідчено документом з поліції, збір може не стягуватись.

Також хочу зазначити, що посвідчення особи на повернення в Україну може бути видано особам без громадянства, які мають право на постійне проживання в Україні, іноземцям та особам без громадянства, яких визнано біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, у разі втрати ними під час перебування за кордоном виданих в Україні документів, що посвідчують особу та дають право на виїзд з України і в'їзд в Україну.

Який строк виготовлення посвідчення?

Посвідчення особи на повернення в Україну видається протягом одного робочого дня з дня одержання  закордонною дипломатичною установою України  підтверджуваної інформації з бази даних про особу та її громадянство за місцем проживання в Україні. Отримавши цей документ, ви можете безперешкодно повернутись додому.

Однак, якщо особа, яка заявила про втрату документа, знайде його, вона зобов’язана протягом доби здати знайдений документ для знищення найближчому українському посольстві чи консульстві.   

Насамкінець,  хочу дати кілька порад тим, хто планує подорож за кордон:

  • Занотуйте собі контакти українського посольства або консульства в країні перебування. Контакти всіх консульств можна знайти на офіційному сайті Міністерства закордонних справ України http://mfa.gov.ua/ua/about-mfa/abroad/embassies.
  • Зробіть ксерокопію своїх документів і зберігайте їх окремо від оригіналів.
  • Ніколи не залишайте свої документи під заставу та не передавайте їх третім особам.
  • Вивчіть місцевою мовою декілька фраз, які допоможуть зрозуміти місцевим жителям, що ви потребуєте допомоги.

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями вже в Україні?

Якщо у вас залишились питання, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213-103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

Міністр юстиції Павло Петренко

 

Документи, що підтверджують повноваження представника в цивільному процесі

Сьогодні, зважаючи на складність та постійний розвиток українського законодавства, протиріччя в правових нормах, численні колізії, що зустрічаються в них, далеко не кожний громадянин має можливість самостійно захищати свої порушені права. Тому, представництво інтересів в суді стає дедалі актуальнішою темою для обговорення.

Відповідно до ст. 58 ЦПК України, сторона, третя особа, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Особиста участь у справі особи не позбавляє її права мати в цій справі представника. Юридична особа бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника. Держава, територіальна громада бере участь у справі через відповідний орган державної влади, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник або представник.

В ст. 62 ЦПК України зазначено, що повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: довіреністю фізичної або юридичної особи; свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна.

Довіреність фізичної особи повинна бути посвідчена нотаріально або, у визначених законом випадках, іншою особою. Довіреність фізичної особи, за зверненням якої прийнято рішення про надання їй безоплатної вторинної правничої допомоги, може бути посвідчена посадовою особою органу (установи), який прийняв таке рішення.

Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.

Повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність".

Відповідність копії документа, що підтверджує повноваження представника, оригіналу може бути засвідчена підписом судді.

Довіреності або інші документи, які підтверджують повноваження представника і були посвідчені в інших державах, повинні бути легалізовані в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

 

Головне територіальне управління

юстиції  у Тернопільській області

 

Доброго дня! Ми з моєю коханою дівчиною хочемо одружитись  якнайшвидше але проблема в тому, що ми проживаємо в різних містах. Скажіть, що нам робити, куди подати документи  і чи обов’язково для цього чекати місяць?

Володимир Волков

Хто має право вступати в шлюб?

Українське законодавство майже не ставить обмежень для тих, хто бажає поєднати своє життя у шлюбі. Фактично кожна особа, яка досягла 18 років та на момент подачі документів офіційно не є одруженою, може створити сім’ю.

А у окремих випадках, якщо є відповідне рішення суду про надання права на шлюб, створити сім’ю можуть навіть шістнадцятирічні.

Хто проводить цю процедуру?

Одруження або, як правильніше казати з правової точки зору, державна реєстрація шлюбу здійснюється органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Яка процедура подачі документів?

Для того, щоб провести державну реєстрацію шлюбу потрібно звернутись до будь-якого органу ДРАЦС. При цьому, немає жодного значення, де зареєстровані закохані, тобто документи можна подати до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану в будь-якому населеному пункті.

Крім того, заяву про державну реєстрацію шлюбу можна подати в сучасних офісах європейського зразка  «Open Space», які надають послуги у сфері ДРАЦС. За ініціативи Мін’юсту такі офіси працюють по всій Україні.

Які документи потрібні?

Заява за встановленою формою.

Якщо ви раніше не були одружені, то достатньо мати з собою лише паспорти. У разі коли один або обидва закоханих є громадянами іншої країни, то окрім  паспортного документа іноземця необхідно подати його переклад українською, засвідчений належним чином, та документи, які підтверджують легальність перебування в Україні.

Якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, необхідно також надати документи, які підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання його недійсним. Це може бути свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу чи про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб тощо.

Іноземці так само мають надати документи, які підтверджують припинення шлюбу в країні проживання або громадянства. Відповідно до діючих міжнародних норм ці документи  мають бути належним чином засвідчені. Це може бути консульська легалізація або апостиль.

Які ще формальності мають бути дотриманими?

За загальним правилом після подачі заяви про реєстрацію шлюбу, майбутньому подружжю надається місячний строк на те, щоб подумати над своїм бажанням стати єдиною сім’єю.

Єдиною можливістю уникнути нікому непотрібного очікування може бути рішення керівника ДРАЦС скоротити цей строк за умови наявності документів, які дають право на термінове одруження: вагітність, наявність спільних дітей або хвороба, яка становить загрозу для життя.

У випадку, якщо є відомості про наявність перешкод до реєстрації шлюбу, керівник органу ДРАЦС може відкласти реєстрацію шлюбу, але не більш як на три місяці. Рішення про таке відкладення може бути оскаржене до суду.

Чи обов’язково одружуватись у приміщенні ДРАЦСу?  

За загальним правилом шлюб реєструється у приміщенні органу ДРАЦС, проте, за заявою наречених реєстрація шлюбу може відбутися за місцем їхнього проживання, надання стаціонарної медичної допомоги або в іншому місці, якщо вони не можуть з поважних причин прибути до органу ДРАЦС.

Ми вирішили  відійти від старих радянських норм та спростити життя українців. Ще у 2016 році Мін’юст запустив пілотний проект «Шлюб за добу». Нині усі бажаючі можуть одружитися навіть у той самий день, коли були подані документи.

Крім того, перевагами   цього проекту є:

  • реєстрація шлюбу в місці, обраному жінкою та чоловіком;
  • відсутність необхідності звернення в ДРАЦС;
  • залучення до організації реєстрації шлюбу інших суб’єктів господарювання.

З моменту запуску в рамках пілотного проекту станом на кінець грудня 2018 року було проведено 52 445 реєстрацій шлюбів.

Як скористатися цією послугою?

Щоб зареєструвати шлюб за прощеною процедурою в рамках проекту Міністерства юстиції «Шлюб за добу» необхідно звернутися до одного з  організаторів у вашому місті.

Після цього закоханим залишиться зробити лише кілька простих кроків. Перший – обрати організатора. Другий – обрати бажану дату та час. Третій – пред’явити паспорти та за необхідності інші документи. Четвертий – підписати відповідний договір. І п’ятий крок – з’явитися у обраний час та місце і одружитись.

Де можна скористатися послугою «Шлюб за добу»?

Одружитися за добу можна за адресами, зазначеними на сайті Міністерства юстиції України – www.minjust.gov.ua

Та на сайті Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області – Пілотний проект Міністерства юстиції України «Шлюб за добу»

Кохайтеся, а про документи подбає Мін’юст!

Міністр юстиції Павло Петренко

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь