A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

червень-липень 2018

Хто є відповідальним за подання звіту та сплату ЄВ у разі смерті страхувальника – підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність?

Відповідно до п. 1 розділу І Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), зазначені, в п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464), на яких покладено обов’язки нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, а також платники єдиного внеску, зазначені в п. п. 4, 5, 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 є страхувальниками.

Відповідно до частини сьомої ст. 25 Закону №2464 сума недоїмки підлягає списанню, зокрема, в разі повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

Тернопільська ОДПІ

ГУ ДФС у Тернопільській області

 

Чим можна погасити податковий борг

Згідно з п. 87.2 ст.87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 87.3 ст. 87 ПКУ визначено перелік майна та коштів, які не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків.

Якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків (абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ).

Відповідно до п. 87.6 ст. 87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

Тернопільська ОДПІ

ГУ ДФС у Тернопільській області

 

Протягом місяця придбано та продано легковий автомобіль: чи треба звітувати юридичній особі

Відповідно до п. п. 267.1.1 п. 167.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автотранспорту встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року №1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».

При переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт (п. п. 267.6.5 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Якщо протягом одного календарного місяця відбулася державна реєстрація придбання та зняття з обліку (продажу) транспортного засобу однією юридичною особою, то для цієї юридичної особи дата початку сплати транспортного податку та дата припинення його обчислення збігаються – початок місяця, у якому набуто та втрачено право власності на об’єкт оподаткування.

Таким чином, для юридичної особи, яка протягом одного календарного місяця придбала у власність легковий автомобіль та продала його, обов’язок подання податкової декларації з транспортного податку та, відповідно, сплати податку не виникає.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

Тернопільська ОДПІ

ГУ ДФС у Тернопільській області

 

Заокруглення копійок у фіскальному звітному чеку

Відповідно до п. 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, розрахункові документи, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій на паперовому носії, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

- після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;

- в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій Z-звіту та Х-звіту відповідно до пп. 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 №199, має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Наприклад:

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 49 коп., тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн. 50 коп. та 35 грн. 40 коп.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

Тернопільська ОДПІ

ГУ ДФС у Тернопільській області

 

За якою формою звітності звітують платники єдиного внеску

Тернопільська ОДПІ повідомляє, Міністерство фінансів України наказом від 15.05.2018 №511 виклало у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 11 червня 2018 р. за №692/32144 та набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування. Його опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.07.2018 року №51. Таким чином, він набирає чинності з 01 серпня 2018 року.

Оновлений звіт з єдиного соціального внеску слід подати за серпень не пізніше 20 вересня 2018 року Про це йдеться у листі ДФС України від 16.07.2018 №21469/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення».

Зазначаємо, у разі, якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 до Порядку не формується та не надається.

У разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб. 

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 52-12-27.

Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області



Чи повинні пенсіонери сплачувати земельний податок?

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.269, 270 Податкового кодексу). Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.

Варто зазначити, що у Податковому кодексі передбачені  пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Так, зокрема, пенсіонери (за віком) звільняються від сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема для ведення садівництва – не більше як 0,12 га.

Таким чином, у разі наявності у фізичних осіб – членів садівницького товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтво на право власності) земельний податок самостійно сплачується власниками на загальних підставах або використовується пільга зі сплати податку відповідно до вимог ст. 281 Податкового кодексу.

Якщо фізичними особами – землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності відповідно до чинного законодавства, то садівницьке товариство є платником земельного податку до бюджету за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).

Отже, пенсіонери за віком не є платником земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га та за земельні ділянки загального користування садівницького товариства.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Оновлено довідник типів об’єктів оподаткування

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що 26.06.2018 на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Довідники» оприлюднено оновлений Довідник типів об’єктів оподаткування (станом на 25.06.2018).

Слід зазначити, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, які пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП надаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (абзац перший п. 8.4 розділу VIIІ наказу Міністерства фінансів України від 09.11.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» зі змінами).

Форма № 20-ОПП передбачає заповнення типу об’єкта оподаткування.

Довідник розміщено за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Загальна система оподаткування: нарахування та сплата єдиного внеску

Єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибуток), отриманого від діяльності фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Отже, Законом про ЄВ визначено чіткі умови щодо сплати єдиного внеску у розрізі, не меншому за розмір мінімального страхового внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців на загальній системі оподаткування за кожен місяць такого кварталу.

Суми єдиного внеску, сплачені протягом року, враховуються платниками при остаточному розрахунку, який здійснюється ними за календарний рік до 10  лютого наступного року, згідно з даними, зазначене ними в податковій декларації про майновий стан і доходи.

Оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування визначено ст. 177 Податкового кодексу. Зокрема, об’єктом оподаткування є чистий оподаткований дохід, тобто різниця між загальним оподаткованим доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю підприємця.

Крім того підприємці зобов’язані вести Книгу доходів та витрат, на підставі якої здійснюється заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Нагадуємо, що для фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування гранична дата сплати ЄВ за ІІ квартал – 19 липня. Мінімальна сума сплати єдиного соціального внеску у 2018 році становить 819, 06 грн на місяць. Максимальна сума сплати єдиного соціального внеску у 2018 році становить 12285,9 грн на місяць.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10, 52-12-27.

Ви консультувались у податковій:

Про обов’язок нарахування і сплати єдиного внеску фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що відносини у сфері державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) регулюються виключно Законом України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464).

Відповідно до пунктів 4 та 5 частини першої статті 4 Закону № 2464 фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), особи, які провадять незалежну професійну діяльність є платниками єдиного внеску.

Відповідно до частини восьмої ст. 9 Закону № 2464 ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

ФОП звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина 4 ст. 4 Закону № 2464).

Періодом, за який зазначені платники подають звітність до фіскального органу (звітний період) є календарний рік.

Слід зауважити, що згідно зі ст. 1 розділу І Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зі змінами страховий стаж – період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.

Страхові внески – кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску, що спрямовуються на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

У разі, якщо платником єдиного внеску не виконуються вимоги діючого законодавства, тобто не сплачується єдиний внесок та відповідно не подається звіт за звітний період – страховий стаж не зараховується, а отже особа позбавляється соціальних гарантій на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників, що знаходиться за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Пільги з податку на нерухомість не буде,

якщо нерухоме майно використовується у підприємницькій діяльності

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – ПКУ) визначено пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок).

Так, відповідно до пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Згідно з пп. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до:

¨ об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої пп. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ;

¨ об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Докладніше – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-30.

 

Як фермерські господарства сплачують пенсійний

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що з 1 січня 2018 року платниками єдиного внеску визначено членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

Заява про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 12-ЄСВ (дод. 2 до «Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 24.11.14 № 1162) подається до органу ДФС за місцем проживання.

Базою нарахування єдиного внеску для членів фермерського господарства є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць.

Нагадуємо, мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску (ЄСВ), що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця. З 01.01.2018 р. мінімальний страховий внесок становить 819,06 грн. (3723,00 х 22% ).

Максимальна величина бази нарахування ЄСВ – це максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює п'ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, на яку нараховується ЄСВ. Максимальний страховий внесок з 01.01.2018 р. становить 12 285,00 грн. (3723,00 х 15 х 22%).

Члени фермерського господарства зобов’язані сплачувати за себе ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Такі платники мають право сплачувати ЄСВ щомісяця у вигляді авансових платежів у розмірі, який визначили самостійно. При цьому квартальна сума ЄСВ обчислюватиметься з урахуванням таких авансових платежів.

Довідково: зазначені норми передбачені п. 5 1 частини першої ст. 4, п. 2 частини першої ст. 7 Закону України від 08.07.10 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Докладніше – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

У липні нові рахунки для сплати податків і зборів!

У Тернопільській ОДПІ нагадують про зміну реквізитів усіх рахунків для перерахування податків та зборів до державного та місцевих бюджетів, які починають діяти з 2.07.2018 р.

Звертаємо увагу, що кошти, перераховані з 2.07.2018 р за старими реквізитами, зараховуватись до бюджету не будуть.

З оновленими рахунками можна ознайомитися  на суб-сайті Територіальних органів ДФС у Тернопільській області, у розділі «Бюджетні рахунки»: http://tr.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ та у Центрі обслуговування платників, що знаходиться за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-28, 43-40-10.

Отриманий фізобою дохід у вигляді призу в негрошовій формі оподатковується із застосуванням підвищуючого коефіцієнту

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що згідно з пп. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Відповідно до пп. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 ПКУ податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %), із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %) (пп. 170.6.3 п. 170.6 ст. 170 ПКУ).

При цьому, під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт (п. 164.5 ст.164 ПКУ).

Докладніше - у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Залишився місяць аби сплатити зобов’язання

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що громадяни, які до 2 травня 2018 року подавали до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік про отримані доходи від спадщини (дарування), продажу рухомого та нерухомого майна, іноземні та інші доходи, повинні самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до 1 серпня цього року.

Детальнішу консультацію із даного питання можна отримати у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

Затверджено нову форму для подання запиту на отримання публічної інформації

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що ДФС України удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».

Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» набрав чинності  26.06.2018.

Також наказом визначається порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.

Так, орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.

Крім того передбачено, що дія цього наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.

Також наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС направляється запит на отримання публічної інформації: publicinfo@sfs.gov.ua, яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Довідково:

Наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 травня 2018 р. за № 643/32095 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Нормативно-правові акти» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/normativn/.

Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби, розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Головна>Робота з громадянами>Публічна інформація> Форми подання запиту» за посиланням: http://sfs.gov.ua/priymalnya-gromadyan/dostup-do-publichnoi-inform/formi-zapitu-na-informatsiyu/.

Докладніше - у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Соціальна податкова пільга: нюанси

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до Податкового кодексу податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

Для цього, працівник подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги. Пільга починає застосовуватись до нарахованого доходу у вигляді зарплати з дня отримання роботодавцем заяви про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець повинен відображати у податковій звітності усі випадки застосування чи незастосування податкової соцпільги згідно з отриманими від найманого працівника заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

Нагадуємо, що податкова соціальна пільга застосовується до доходу як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації і винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округлених до найближчих 10 грн (у 2018 році – 2 470 грн).

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

27 червня 2018 року - останній день сплати податків за травень

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу).

При цьому, термін сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, не переноситься. Тобто, якщо останній день сплати податку або збору припадає на вихідний або святковий день, то його необхідно сплатити напередодні встановленого граничного терміну.

У червні, у зв’язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України рішення про перенесення робочих днів для святкування 28 червня 2018 року Дня Конституції України, робочий день 29 червня перенесено з п’ятниці на суботу 23 червня.

Таким чином, податки за травень необхідно сплатити не пізніше 27 червня 2018 року (оскільки граничний строк сплати припадає на вихідний день).

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Продаж вживаних телефонів: чи потрібен касовий апарат?

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України касові апарати не застосовуються платниками єдиного податку І, ІІ та ІІІ групи (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн гривень.

Зазначена норма Податкового кодексу України не поширюється на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, обслуговуванню або гарантійній заміні, у цілях застосування касових апаратів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України  від 16 березня 2017 року №231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій» (далі – Перелік №231). Згідно з Переліком №231 до таких товарів належать, зокрема, смартфони та мобільні телефони, що мають згідно з УКТ ЗЕД код 8517 12 00 00.

При цьому, винятків щодо можливості незастосування касових апаратів для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.

Отже, при роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам-підприємцям-платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим касового апарату.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

До уваги платників ПДВ щодо роботи Єдиного реєстру податкових накладних!

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що Державна фіскальна служба відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 та з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2018 році» від 11.01.2018 № 1-р, інформує про роботу Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) у червні 2018 року.

Так, 30 червня (субота) 2018 року вважається операційним днем, протягом якого здійснюватиметься прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування для реєстрації в ЄРПН. Операційний день триває з 8-ї до 20-ї год. Підтвердженням про прийняття податкової накладної до ЄРПН є квитанція, дата та час зафіксовані у квитанції є датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до ДФС.

Проте, 28 червня (четвер), 29 червня (п’ятниця) та 1 липня (неділя) 2018 року є святковими та вихідними днями, які не вважаються операційними днями та протягом яких ЄРПН не функціонуватиме.

Беручи до уваги граничні терміни для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН, визначені Податковим кодексом України, без застосування штрафних санкцій, рекомендуємо завчасно надсилати податкові накладні, розрахунки коригування для реєстрації в такому реєстрі з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів у червні 2018 року, а також тривалості операційного дня.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Податок на елітні авто: що потрібно для звірки?

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску якого минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість якого становить понад 1 млн 396 тис 125 грн, повинна сплатити до бюджету транспортний податок.

Так, аби дізнатись чи необхідно сплачувати податок або перевірити правильність нарахованого Вам податку, необхідно звернутись у податкову інспекцію за місцем своєї реєстрації (прописки) та пред’явити копію технічного паспорта автомобіля і паспорт громадянина України.

Платник податку-юридична особа самостійно обчислює суму податку, станом на 1 січня звітного року, і до 20 лютого цього року подає контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію, а також сплачує транспортний податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації. Нагадуємо, що у 2018 році до контролюючих органів подається оновлена форма декларації з транспортного податку, яку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 «Про затвердження форми Податкової декларації з транспортного податку».

Докладні консультації із даного питання – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ та за телефоном: 43-46-30, 43-46-10.

Не отримали повідомлення на сплату податку за нерухомість?

Зверніться до податкової!

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що у 2018 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2017 рік.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платникам податку за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення.

За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20 % своєчасно несплаченої суми.

З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 м², квартирами площею понад 60 м² або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погоджується з розрахунком податку чи виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до податкової інспекції, за своїм місцем реєстрації.

Якщо є підстави, фахівці інспекції мають провести перерахунок суми і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Також, власникам розкішних об’єктів нерухомості в податковій нагадали, якщо загальна площа (для квартири) перевищує 300 м² чи 500 м² (для будинку), до обчисленої суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, додатково сплачується ними 25 000 грн на рік за кожний такий об’єкт нежитлової нерухомості (його частку).

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-30, 43‑46‑10.

Необхідно подати

У Тернопільській ОДПІ нагадали про терміни. Так:

У середу, 27 червня, останній день подання:

  • плати за землю за травень 2018 року;

  • податку на доходи фізичних осіб та військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за травень 2018 року;

  • податку на додану вартість за травень 2018 року;

  • акцизного податку за травень 2018 року;

  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за травень 2018 року.

Нагадуємо, що для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

У липні змінюється прожитковий

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що Законом України №2246 від 7.12.17 року «Про державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розміри прожиткового мінімуму для різних груп населення та розміри мінімальної заробітної плати.

Вищевказані показники впливають на розміри соціальних виплат, мінімальних пенсій та податкових соцпільг.

Так, з 1 липня 2018 року встановлюються нові розміри прожиткового мінімуму на одну особу у розрахунку на місяць – 1777 гривень.

Для основних соціальних та демографічних груп населення з 1 липня 2018 року встановлюються такі показники прожиткового мінімуму:

для дітей віком до 6 років – 1559 грн;

для дітей віком від 6 до 18 років – 1944 грн;

для працездатних осіб – 1841 грн;

для осіб, які втратили працездатність – 1435 грн.

Мінімальна заробітна плата, з початку 2018 року, складає у місячному розмірі – 3723 грн, у погодинному – 22,41. Станом на 1 липня цього року мінімальна зарплата не змінюється.

Звертаємо увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності та господарювання й фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Консультації, тренінги та допомогу у заповненні електронної звітності можна отримати у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

Практиканти й трудові договори: нюанси

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до ст. 14 Податкового кодексу працівником є фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Порядок оформлення трудових відносин із працівниками визначено законодавством про працю України.

Відповідно до ст. 24 Кодексу законів про працю України працівник може бути допущений до роботи після укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення органів Державної фіскальної служби.

Практична підготовка осіб, які навчаються у закладах вищої освіти, здійснюється шляхом проходження ними практики на підприємствах, в установах та організаціях згідно з укладеними закладами вищої освіти договорами або у їх структурних підрозділах, що забезпечують практичну підготовку. Керівники підприємств, установ та організацій зобов’язані забезпечити створення належних умов для проходження практики на виробництві, дотримання правил і норм охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії відповідно до законодавства.

Порядок проведення практики студентів вищих навчальних закладів України затверджено наказом Міносвіти України від 08.04.93 р. № 93. Метою практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання і творчо їх застосовувати у практичній діяльності.

Практика студентів є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах і передбачає безперервність та послідовність її проведення при одержанні потрібного достатнього обсягу практичних знань і умінь відповідно до різних освітніх та кваліфікаційних рівнів. За наявності вакантних місць студенти можуть бути зараховані на штатні посади, якщо робота на них відповідає вимогам програми практики. При цьому не менше 50 % часу відводиться на загальнопрофесійну підготовку за програмою практики. Під час практики у період роботи на робочих місцях і посадах з виплатою заробітної плати за студентами (учнями) зберігається право на одержання стипендії за результатами підсумкового контролю.

Таким чином, у разі проходження практики студентами вищих навчальних закладів без зарахування їх на штатні посади трудові відносини між практикантом і підприємством, установою, організацією не виникають. У разі зарахування студента на штатну посаду з ним укладається трудовий договір шляхом оформлення наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та з повідомленням органів ДФС.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-40.

Сьогодні останній день подання та сплати податку

У Тернопільській ОДПІ нагадали про терміни подання звітності та сплати належних платежів. Так:

У середу, 20 червня, останній день сплати:

  • авансового внеску з єдиного податку за червень 2018 року платниками, віднесеними до 1 та 2 груп;

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу за травень 2018 року.

У середу, 20 червня, останній день подання:

  • податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року;

  • декларації акцизного податку за травень 2018 року;

  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за травень 2018 року;

  • податкової декларації з рентної плати за травень 2018 року;

  • розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (додаток 4 1 до Декларації) за травень 2018 року;

  •   звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4 (місячна)) за травень 2018 року;

  • заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з III кварталу 2018 року.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Змінили основне місце обліку - поновіть електронні ключі

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до ст. 7 Закону України від 22.05.2003 № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» та пп. 3.4.6 п. 3.4 розділу 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України від 29.11.2017 № 150, підписувач зобов’язаний своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.

Отже, у разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 23-53-61.

Як працює податкова у святкові та вихідні дні червня

Тернопільській ОДПІ інформують про режим роботи Центру обслуговування у святкові та вихідні дні червня 2018 року. Так, ЦОП працюватиме за наступним режимом:

 

23 червня 2018 року – з 9:00 до 16:45;

27 червня 2018 року –– з 9:00 до 17:00;

30 червня 2018 року – з 9:00 до 13:00;

24, 28, 29 червня 2018 року –  вихідні дні.

 

Нагадуємо, що для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Фіскальний чек допоможе перевірити легальність касового апарату продавця

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що Державна фіскальна служба України запровадила новий електронний сервіс, за допомогою якого громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати інформацію, чи зареєстрований конкретний реєстратор розрахункових операцій (РРО) в органах ДФС. Так, наприклад, будь-який громадянин, придбавши товар в магазині, за отриманим фіскальним чеком може перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек. У свою чергу, суб’єкт господарювання завдяки сервісу, зокрема, може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дату реєстрації, номер останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо.

Запроваджений електронний сервіс також містить інформацію про зареєстровані суб’єктами господарювання книги обліку розрахункових операцій. Окрім цього, користувач сервісу може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.

Сервісом можна скористатися на офіційному порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/elektronni-servisi-/ у розділах «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО».

Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Застосування цінників при реалізації товарів обов’язкове

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу платників, що відповідно до п. 8 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій чи в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Маєте обсяг понад 1 млн грн – застосовуйте РРО

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій чи в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані у разі: перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1000000 гривень, застосовувати касові апарати.

Також, обов’язково застосовуються РРО при здійсненні реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;  здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках, проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Нагадуємо, що у Центрі також можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь