A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

листопад 2018 року

До уваги платників податків

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє звертає увагу платників податків, органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та інших органів, що контролюють справляння надходжень бюджету

 З 11 вересня 2018 року функціонують виключно нові рахунки для сплати податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998)

 Інформацію про реквізити нових рахунків для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів Тернопільської області розміщено на веб-стрінці Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області в рубриці «Реквізити рахунків» [www.treasury.gov.ua/reg/control/ter/uk/index]).

 Кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки за старими реквізитами, не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам.

 З метою забезпечення повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами та недопущення виникнення у платників області податкового боргу, при сплаті податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів у платіжних документах необхідно зазначати реквізити нових рахунків (МФО 899998).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

До уваги платників податків

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Міністерство Фінансів України наказом від 03 вересня 2018 року № 733 (далі – Наказ № 733) затвердило Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України  27 вересня 2018 року за № 1102/32554.

Згідно з пунктом 2 Наказу № 733 втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 567 «Про затвердження Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1842/24374.

Порядок розроблено з метою поліпшення обслуговування платників при наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка)

Зокрема, для отримання Довідки платник подає відповідну заяву за вибором:

► у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

► в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

Наказ № 733 набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2018 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», але не раніше дня його офіційного опублікування, тобто 07.11.2018.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

Підприємницьку діяльність припинено: можливість отримання довідки про доходи періоду діяльності

Згідно зі ст. 1 Закону України від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон №393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Підставою для надання фізичній особі – підприємцю довідки про доходи від здійснення нею підприємницької діяльності є подання до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкової декларації про майновий стан і доходи платниками на загальній системі оподаткування та декларації платника єдиного податку підприємцями на спрощеній системі оподаткування (ст. 177 та ст. 296 Податкового кодексу України).

Відповідно до ст. 291 розділу І Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 (далі – Перелік), облікові справи платників податків і зборів (обов’язкових платежів) зберігаються протягом 5 років після припинення діяльності таких суб’єктів господарювання.

Враховуючи викладене, фізична особа щодо якої внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запис про припинення підприємницької діяльності як фізичної особи – підприємця, може отримати за письмовим зверненням в органі ДФС довідку про доходи на підставі поданої податкової декларації з врахуванням термінів зберігання облікових справ визначених ст. 291 Переліку.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Головного бухгалтера звільнено: як заповнити поле «Дата призначення» ф. №1-ОПП, якщо керівник є відповідальної особою за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку

Статтею 8 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон №996) визначено, що бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону № 996 обирає форми його організації:

- введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;

- користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;

- ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або підприємством, суб’єктом підприємницької діяльності, самозайнятою особою, що провадять діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності;

- самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.

Відповідно до п. 66.4 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 9.3 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, платники податків - юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою №1-ОПП або за формою №1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». При цьому, заповнюються розділи 1, 2, 4 та 10 заяви за формою №1-ОПП та інформація про засновників не подається.

При відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до контролюючого органу подається заява за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» з відомостями про керівника підприємства.

У полі «Дата призначення» заяви за формою №1-ОПП має бути вказана дата, з якої особа почала виконувати обов’язки бухгалтера на підприємстві.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Витрати за навчання дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти дадуть право на податковий кредит

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Відповідно до п. п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

До податкової знижки включають фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права регулює Закон України від 5 вересня 2017 року №2145-VІІІ «Про освіту» (далі – Закон №2145).

Крім того, спеціальними законами, які визначають правові, організаційні, фінансові засади, а також структуру та типи закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти є: Закон України «Про позашкільну освіту» Закон України «Про дошкільну освіту», Закон України «Про загальну середню освіту».

Згідно з п. 5 ст. 79 Закону №2145 встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором.

Договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Враховуючи викладене, з метою використання права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року платник податку може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема, копією договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату.

При цьому в договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Важливе нагадування!

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що завтра, 9 листопада закінчується термін подання звітності за III квартал 2018 року, а також алкогольно-тютюнової звітності за жовтень 2018 року.

Слід подати декларації з ПДВ і з податку на прибуток підприємств, фінзвітність за 9 місяців 2018 р. (платниками податку на прибуток, що звітують щокварталу), звіт про суми податкових пільг, форму №1ДФ, декларацію платника єдиного податку на III-й групі (юридичної та фізичної особи) – усього понад два десятки різних бланків.

Повний перелік усіх звітів, розрахунків і декларацій ви знайдете за посиланням http://www.visnuk.com.ua/uk/event?show=currentmonth.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Більше 7 мільйонів гривень рентної плати за використання лісових ресурсів сплатили суб’єкти господарювання Тернопільщини

З початку року до бюджетів усіх рівнів платники Тернопільщини забезпечили 7,1 млн грн рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів. Порівняно з аналогічним періодом 2017 року надходження збільшились на 2,6 млн грн.

Із загальної суми надходжень до Державного бюджету надійшло 3,1 млн грн, що на 1,2 млн грн перевищує минулорічний показник, або на 160% більше минулорічних надходжень. Відповідно місцеві бюджети отримали – 4,0 млн грн, що на 1,4 млн грн, або на 153,6% більше, ніж у 2017 році.

Загалом на Тернопільщині платниками рентної плати за використання лісу є 14 суб’єктів господарювання.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Якщо виникла помилка при підписанні ЕЦП

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу платників - власників електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП).

Якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

Якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, в якому були отримані послуги електронного цифрового підпису, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

До уваги платників податків!

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» на території Тернопільської області реорганізовано органи ДФС шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до Головного управління.

Відтак наказом ДФС України від 12 липня 2018 року №445 в складі Головного управління утворено 5 управлінь, а саме: Козівське, Кременецьке, Теребовлянське, Тернопільське та Чортківське управління.

Запрошуємо платників податків для отримання адміністративних послуг та при листуванні звертатися до вищевказаних управлінь.

1. Козівське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області, до складу якого входять:

1.1. Козівська державна податкова інспекція (47601, Тернопільська обл., смт Козова, вул. Михайла Грушевського, 48)

1.2. Бережанська державна податкова інспекція (47501, Тернопільська обл., м. Бережани, вул. Тараса Шевченка, 15 а)

1.3. Монастириська державна податкова інспекція (48301, Тернопільська обл.,

м. Монастириська, вул. Тараса Шевченка, 19)

1.4.Підгаєцька державна податкова інспекція (48001, Тернопільська обл., м. Підгайці, вул. Майдан Незалежності, 10)

2. Кременецьке управління Головного управління ДФС у Тернопільській області:

2.1. Кременецька державна податкова інспекція (47003, Тернопільська обл., м. Кременець, вул. Уласа Самчука, 6)

2.2. Збаразька державна податкова інспекція (47302, Тернопільська обл., м. Збараж, вул. Богдана Хмельницького, 1)

2.3. Зборівська державна податкова інспекція (47201, Тернопільська обл., м. Зборів, вул. Богдана Хмельницького, 42)

2.4. Лановецька державна податкова інспекція (47402, Тернопільська обл., м. Ланівці, вул. Незалежності, 19)

2.5. Шумська державна податкова інспекція (47101, Тернопільська обл., м. Шумськ, вул. Українська, 59)

3. Теребовлянське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області:

3.1. Теребовлянська державна податкова інспекція (48101, Тернопільська обл., м. Теребовля, вул. Тараса Шевченка, 26)

3.2. Бучацька державна податкова інспекція (48402, Тернопільська обл., м. Бучач, вул. Галицька, 11)

3.3. Гусятинська державна податкова інспекція (48201, Тернопільська обл., смт Гусятин, вул. Суходільська, 2а)

3.4. Підволочиська державна податкова інспекція (47801, Тернопільська обл., смт Підволочиськ, вул. Зелена, 1)

4. Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області:

4.1. Тернопільська державна податкова інспекція (46003, м. Тернопіль, вул. Білецька, 1)

5. Чортківське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області:

5.1. Чортківська державна податкова інспекція (48500, Тернопільська обл., м. Чортків вул. Шевченка, 23)

5.2. Борщівська державна податкова інспекція (48702, Тернопільська обл., м. Борщів, вул. Кондри, 5)

5.3. Заліщицька державна податкова інспекція (48601, Тернопільська обл., м. Заліщики, вул. Степана Бандери, 15-6).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

До уваги виробників хімічної продукції

Головне управління ДФС у Тернопільській області інформує, що ДФС України листом від 31 жовтня 2018 року №33723/7/99-99-15-03-03-17 повідомила наступне.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 10 жовтня 2018 року №826 «Про внесення зміни до Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості» (далі – постанова №826).

Постанову розроблено та прийнято з метою скорочення переліку документів, які необхідно подавати суб’єктам господарювання – виробникам хімічної продукції контролюючому органу для взяття на облік податкового векселя шляхом скасування довідки векселедавця щодо прогнозованого обсягу нафтопродуктів та/або речовин, які планується отримати від підприємства-виробника або ввезти на митну територію України.

Тобто нормативно-правовим актом виключено пункт 9 Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, які видаються до отримання або ввезення на митну територію України нафтопродуктів та/або речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, для використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року №21 (далі – Порядок), яким встановлено, що підставою для взяття на облік податкового векселя є довідка векселедавця щодо прогнозованого обсягу нафтопродуктів та/або речовин, які планується отримати від підприємства-виробника або ввезти на митну територію України.

Ця довідка подавалась представнику контролюючого органу на податковому пості окремо до кожного податкового векселя. В ній векселедавець розраховував обсяги нафтопродуктів та речовин, які були необхідні для виробництва прогнозованого обсягу продукції з урахуванням встановлених квот.

Водночас запроваджена з 1 березня 2016 року система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) дозволяє в межах квот, встановлених Кабінетом Міністрів України, контролювати обсяги нафтопродуктів та/або речовин, які реалізуються або ввозяться на митну територію України як сировина для виробництва в хімічній промисловості без сплати акцизного податку.

Отже, постановою №826 скасовано вимогу щодо подання довідки, яка була підставою для взяття на облік податкового векселя. Така зміна спрощує порядок взяття на облік податкового векселя та скорочує перелік документів, які необхідно подавати суб’єктам господарювання – виробникам хімічної продукції контролюючого органу.

Враховуючи вищевикладене, починаючи з 13.10.2018, суб’єктам господарювання хімічної продукції (векселедавцям) для взяття на облік податкового векселя не потрібно подавати контролюючому органу (векселедержателю) довідку щодо прогнозованого обсягу нафтопродуктів та/або речовин, які планується отримати від підприємства-виробника або ввезти на митну територію України, а достатньо видати належним чином оформлений податковий вексель.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Щоб не допустити податковий борг

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу, що граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів закінчився 11.09.2018, отже з 11 вересня кошти, які сплачують платники на старі рахунки, не зараховуються до бюджетів, а повертаються платникам, як нез’ясовані надходження.

Тому звертаємо увагу суб’єктів господарювання з метою забезпечення надходжень бюджетних платежів, упередження виникнення податкового боргу та недопущення втрат бюджетів при сплаті звернути увагу на актуальність реквізитів рахунків, які відкриті на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998).

Повідомляємо, що найбільше ініційовано платниками сплати на старі рахунки по платежах, зокрема: податок на доходи фізичних осіб, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; податок на доходи фізичних осіб, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата; військовий збір; земельний податок з юридичних осіб; орендна плата з юридичних осіб; єдиний податок з фізичних осіб та інше.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Тернопільщина: на соціальні гарантії спрямовано майже 2,7 млрд гривень

З початку року до бюджету платники Тернопільщини забезпечили 2 млрд 668,6 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на 74,1 млн грн більше за очікуваний показник. Виконання бюджетного призначення становить 102,9%. Порівняно з десятьма місяцями минулого року забезпечено приріст надходжень на 590,3 млн грн або на 28,4%.

Зокрема, за підсумками жовтня поточного року на соціальні гарантії спрямовано 287,9 млн грн ЄСВ, що порівняно з минулорічним періодом більше на 58,5 млн грн або на 25,5%.

Як зазначають в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області, така позитивна динаміка свідчить про те, що серед пріоритетів роботи фіскальної служби залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Адже офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Крім цього, громадяни мають можливість, уклавши Договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, докупити пенсійний стаж, якого їм не вистачає для призначення пенсії шляхом одноразової сплати ЄСВ за весь період або поступової сплати внесків. Загалом з початку 2018 року на Тернопільщині 242 особи скористалися правом на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Найбільше таких договорів уклали в обласному центрі (62), Гусятинському і Підволочиському районах (по 22) .

Варто нагадати, що особа, яка виявила бажання брати участь у системі добровільного страхування, має подати до органів доходів і зборів за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування,  копію трудової книжки (за наявності) та копію документа, що посвідчує особу. З особою, яка подала заяву, після перевірки викладених у ній відомостей органами доходів і зборів у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається відповідний договір.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють нарахування доходів фізичній особі у вигляді орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу, що з метою уникнення порушень чинного законодавства з боку платників податків та забезпечення єдиного підходу щодо практичного застосування норм податкового законодавства щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств ДФС України надала роз’яснення.

Так, Законом України від 10.07.2018 №2497 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі – Закон №2497) були внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, п. 168.4 ст. 168 ПКУ доповнено п. п. 168.4.9 такого змісту:

«168.4.9. Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису)».

Податковий агент, зокрема, самозайнята особа, яка здійснює нарахування (виплату) доходів фізичній особі у вигляді орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, починаючи з 15.08.2018 сплачує (перераховує) податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Водночас відповідно до п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням, зокрема, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність в порядку, встановленому наказом Мінфіну від 09.12.2011 №1588.

Більш детально, як стати на облік за неосновним місцем обліку, йдеться у листі ДФС України від 02.11.2018 №34087/7/99-99-13-01-02-17.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Виправити помилку у рядку 18.2 уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ за потреби допоможуть у контролюючому органі

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє платників ПДВ, що відповідно до п. 1 розділу IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України) платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.

Виправлення помилок, що допущені при заповненні уточнюючого розрахунку, здійснюється виключно шляхом подання нового уточнюючого розрахунку з урахуванням показників попереднього уточнюючого розрахунку.

Враховуючи те, що кожна ситуація виправлення платником податку помилок, допущених у рядку 18.2 уточнюючого розрахунку, потребує аналізу стану розрахунків з бюджетом таким платником податку, для отримання більш конкретної відповіді платнику податку необхідно звернутися до контролюючого органу для отримання податкової консультації.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Термін для авансового звіту: коли проведено готівкові і безготівкові розрахунки та ще й із застосуванням корпоративної картки

Відповідно до п. п. 164.2.11 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Згідно з п. п. 170.9.2 п. 170.9 ст. 170 ПКУ звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, до закінчення п’ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

Згідно з п. п. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 ПКУ дія п. 170.9 ст. 170 ПКУ поширюється також на витрати, пов’язані з відрядженням чи виконанням деяких цивільно-правових дій, що були оплачені з використанням корпоративних платіжних карток, дорожніх, банківських або іменних чеків, інших платіжних документів, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо під час службових відряджень відряджена особа - платник податку отримав готівку з застосуванням платіжних карток, він подає звіт про використання виданих на відрядження коштів і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження;

б) якщо під час службових відряджень відряджена особа - платник податку застосував платіжні картки для проведення розрахунків у безготівковій формі, а строк подання платником податку звіту про використання виданих на відрядження коштів не перевищує 10 банківських днів, за наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може його продовжити до 20 банківських днів (до з’ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Послуги від нерезидента на митній території України: коли буде право на податковий кредит

Пунктом 201.12 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається податкова накладна, складена платником за такими операціями та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), податкові зобов’язання за якою включені до податкової декларації відповідного звітного періоду.

Згідно з п. 187.8 ст. 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань за операціями з постачання послуг нерезидентами, місцем надання яких є митна територія України, є дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату послуг або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг нерезидентом, залежно від того, яка з подій відбулася раніше.

Тобто податкові зобов’язання за операцією з отримання послуг від нерезидента на митній території України відображаються у тому звітному періоді, на який припадає подія, зазначена в п. 187.8 ст. 187 ПКУ, незалежно від того, зареєстрована чи незареєстрована податкова накладна в ЄРПН.

Відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, у порядку, визначеному ст. 201 ПКУ, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку.

Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в ЄРПН.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПКУ є дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН.

Якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати їх складання.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому їх зареєстровано в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування, у тому числі для платників податків, які застосовують касовий метод (п. 198.6 ст. 198 ПКУ).

Згідно з п. 50.1 ст. 50 ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Таким чином, якщо за операцією з постачання послуги нерезидентом отримувачем послуги не складено податкову накладну та не задекларовано податкові зобов’язання на таку операцію, такий платник податку повинен відобразити податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючого розрахунку до податковій декларації звітного періоду в якому здійснено операцію з отримання послуг від нерезидента та скласти та зареєструвати в ЄРПН податкову накладну (за умови, що з дати виникнення податкових зобов’язань не минуло 1095 днів).

Порушення платником податку граничного строку, передбаченого ст. 201 ПКУ для реєстрації податкової накладної в ЄРПН, тягне за собою накладення штрафу відповідно до ст. 120 прим. 1 ПКУ.

Право на податковий кредит за такою операцією виникає в тому податковому періоді, в якому таку податкову накладну зареєстровано в ЄРПН.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Тернопільщина: сплата податків на третину перевищила минулорічний показник

Протягом січня-жовтня 2018 року до зведеного бюджету надійшло 5 млрд грн платежів, що контролюються ДФС. Це на 1 млрд 154,6 млн грн або на 29,5% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Прогнозний показник виконано на 103,4%, додатково надійшло 168 млн гривень. Зокрема, у жовтні внесок платників Тернопільщини склав 639,8 млн грн платежів, що на 145,1 млн грн або на 29,3% більше, ніж у минулорічному вересні.

Надходження до державного бюджету за десять місяців цього року сягнули 2 млрд 139,4 млн гривень. Порівняно з минулорічним періодом надходження збільшилися на 565,3 млн гривень. У розрізі основних бюджетоутворюючих платежів надійшло 987,7 млн грн податку на додану вартість, 204,6 млн грн податку на прибуток (без великих платників податків), 36,1 млн грн акцизного податку.

Доходи місцевих бюджетів з початку року склали 2 млрд 923,9 млн гривень, що на 156,1 млн грн більше від очікуваного. Порівняно з січнем-жовтнем минулого року забезпечено приріст коштів на 589,4 млн грн або на 25,2%. Зокрема, сплачено 1 млрд 940,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 474,6 млн грн єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва, 91,4 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Довідка про відсутність заборгованості: затверджено порядок надання

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Міністерство Фінансів України наказом від 3 вересня 2018 року №733 (далі – Наказ №733) затвердило Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок).

Порядок розроблено з метою поліпшення обслуговування платників при наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).

Зокрема, для отримання Довідки платник подає відповідну заяву за вибором:

- у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

- в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.

Зауважимо, що строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

Наказ №733 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 19.10.2018 № 80 та набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2018 року №2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», але не раніше дня його офіційного опублікування, тобто 7 листопада 2018 року.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Реєстр РРО оновлено

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом від 22 жовтня 2018 року №688 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Нагадаємо, що у ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну модифікацію яких заборонено.

Відповідно попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 06.06.2018 р. №362, втратив чинність.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області


 

Помилка в Повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено: можливість виправлення

Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок №117), при зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п. 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Пунктом 16 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 Порядку №117, платник податку подає до Державної фіскальної служби (далі – ДФС) в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Пояснення та копії документів подають у вигляді Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі – Повідомлення).

Чинним законодавством не передбачено виправлення помилок в Повідомленні.

При отриманні платником квитанції про не прийняття документу, такий платник має право надіслати Повідомлення з правильними даними.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь