A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

лютий-березень 2018

Як відображається у формі №1ДФ внесок засновника до статутного фонду?

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до Податкового кодексу, внесками учасників і засновників господарського товариства можуть бути будівлі, споруди, устаткування та інші матеріальні цінності, цінні папери, права користування землею, водою і іншими природними ресурсами, будівлями, спорудами, а також інші майнові права (включаючи майнові права на об'єкти інтелектуальної власності), грошові кошти, у тому числі в іноземній валюті.

Суми доходу у вигляді майнового і немайнового внеску до статутного фонду юрособи - емітента корпоративних прав в обмін на такі права не включаються в дохід фізособи. При цьому, підприємство - емітент корпоративних прав є податковим агентом в частині повідомлення органів ДФС про такі доходи і зобов'язане відобразити такі  суми у формі №1ДФ з ознакою «178».

Крім того, від оподаткування військовим збором звільняються доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 ПКУ.

Оподатковувати інвестиційний прибуток фізична особа буде зобов'язана в майбутньому в разі продажу своїх корпоративних прав. Такий прибуток розраховуватиметься ним як позитивна різниця між доходом, отриманим від продажу корпоративних прав, та сумою витрат на їх придбання. На сьогодні ставка оподаткування становить 18 %.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

За яких умов підприємець може обрати єдиний податок?

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках чи провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.

До «спрощенців» другої групи належать фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.

До «єдинників» третьої групи належать фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи-субєкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.

Консультації, тренінги, надання практичної допомоги у веденні електронної звітності – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Самостійне виправлення помилок у податковій декларації:

чи будуть штрафні санкції та пеня?

У разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Про це зазначили у Тернопільській ОДПІ.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 ПКУ:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до ст. 39 ПКУ у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.

Пеня нараховується відповідно до ст. 129 Податкового кодексу.

При цьому, у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок відповідно до ст. 50 ПКУ пеня, передбачена ст. 129 ПКУ не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного Кодексом.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

У яких випадках сплачується військовий збір:

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що відповідно до Податкового кодексу України об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163, а саме:

Об’єктом оподаткування резидента є:

загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є:

загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;

доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Довідково: ставка війського збору складає – 1,5 %.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон: 43-46-10.

20 березня – подайте відповідну звітність

У Тернопільській ОДПІ нагадали про терміни подання звітності на 20 березня 2018 року. Так, цього дня:

останній день сплати:

- авансового внеску з єдиного податку за березень 2018 року платниками, віднесеними до 1-ї та 2-ї груп

останній день подання:

- податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року;

- декларації акцизного податку за лютий 2018 року;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за лютий 2018 року;

- податкової декларації з рентної плати за лютий 2018 року;

- розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (Додаток 4 1 до Декларації) за лютий 2018 року; 

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за лютий 2018 року;

- єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу за лютий 2018 року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Ви запитували у податковій:

У минулому році отримав у подарунок від рідного брата автомобіль. Чи необхідно подавати декларацію про майновий стан і доходи?

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що Законом України від 23 лютого 2017 року №1910 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» внесено зміни до статті 174 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Так, з 1 січня 2017 року звільняється від обкладання податком на доходи фізичних осіб та військовим збором вартість спадщини чи подарунків, отриманих від спадкодавця або дарувальника членами його сім’ї другого ступеня споріднення.

До їх числа відносяться: рідний брат, сестра, бабуся, дід та онуки.

Вищевказані зміни застосовується до доходів у вигляді спадщини (дарунка), отриманих починаючи з 1 січня 2017 року.

Отже, якщо у 2017 році було отримано подарунок від рідного брата і у платника не має інших доходів, які необхідно задекларувати, то такий платник податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції не подає.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за Телефоном: 43-46-10, 43-46-46.

До уваги платників ПДВ!

У Тернопільській ОДПІ доводять до відома платників, що Державною фіскальною службою України з метою реалізації норм пункту 201.16 статті 201 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 7.12.2017 № 2245-VIII повідомлено про проведення технологічних та регламентних робіт в автоматизованих системах ДФС.

У зв’язку з чим о 23 годині 00 хвилин 20 березня 2018 року тимчасово буде припинено роботу Єдиного реєстру податкових накладних та деяких електронних сервісів для платників податку на додану вартість в ІТС «Електронний кабінет».

Функціонування ЄРПН та електронних сервісів буде відновлено після завершення технічних робіт, але не пізніше 10 години 00 хвилин 22 березня 2018 року. 

Консультації, тренінги по електронній звітності та надання практичної допомоги у заповненні звітності усі бажаючі можуть отримати у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Залишились лічені дні для відмови від «єдиного» податку

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування такий платник не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до податкової інспекції заяву.

Форма та порядок надання заяви затверджені наказом МФУ від 20.12.11 №1675.

Останній день подання такої заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з II кварталу 2018 року – 21 березня 2018 року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

На який розмір соцпільги може розраховувати самотня мати

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що будь-який платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (у 2018 році – це 881 грн).

Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, яка визначена п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ (у 2018 році – 1321,50 грн), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років (п.п.169.1.3 п.169.1 ст.169 ПКУ).

Відповідно до підпунктів 169.3.1 та 169.3.2 п.169.3 ст.169 ПКУ, якщо такий платник має право на застосування ПСП з двох і більше підстав, застосовується одна ПСП з підстав, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ.

Платник ПДФО, який має право на застосування ПСП більшої, ніж передбачена п.п.169.1.1 п.169.1 ст.169 ПКУ, зазначає про таке право у заяві про застосування ПСП, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Тому, самотня мати має право на застосування ПСП у розмірі 150 відсотків суми пільги, у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених Податковим кодексом та наданням відповідних підтверджуючих документів.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Декларант протягом звітного року змінили прізвище: як заповнювати декларацію

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що при заповненні декларації про майновий стан та доходи у рядку 3 «Згідно з даними паспорта» вказуються прізвище, ім’я, по батькові платника податку на доходи фізичних осіб.

У разі, якщо протягом звітного періоду, за який здійснюється декларування, або у наступному за ним році таким платником змінено прізвище (ім’я, по батькові), у рядку 3 слід зазначити спочатку нове прізвище (ім’я, по батькові), а в дужках – попереднє прізвище (ім’я, по батькові).

Отже, фізичні особи, які відповідно до норм Податкового кодексу зобов’язані та/або мають право подати Декларацію, починаючи з 1 січня 2018 року повинні звітувати за новою формою Декларації (від 6.06.2017 №556). Граничний термін подання таких декларацій – 2 травня 2018 року.

Податкові зобов’язання з податку на доходи фізосіб та з військового збору, зазначені в поданій річній Декларації, фізичні особи зобов’язані сплатити самостійно до 1 серпня 2018 року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Більш як 50 тисяч відвідувачів уже отримали необхідні послуги

у Центрі обслуговування платників

Для зручності платників податків в Тернопільській об’єднаній ДПІ функціонує Центр обслуговування платників, фахівці якого надають адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, здійснюють прийом звітності та вхідної кореспонденції.

Станом на сьогодні, тут можна отримати 17 видів безоплатних адміністративних послуг.

Так, за два місяці цього року до Центру звернулося 51 350 громадяни, а фахівцями надано 8 289 адміністративних послуг.

За цей період видано 3308 карток платника податків та внесено до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Також, надано 523 витягів з реєстру платників єдиного податку, 453 підприємці зареєструвались платниками-«спрощенцями». Крім того, фахівцями інспекції зареєстровано 410 книгу обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку, 610 книги обліку розрахункових операцій. Видано 2511 відомостей з Держреєстру фізосіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» (особистого кабінету) реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.

В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання громадянами декларації про майновий стан і доходи до 2 травня 2018 року включно.

Дізнатись про особливості заповнення декларації можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Чи буде право на податкову знижку,

якщо договір та квитанції на оплату оформлені на ім’я дитини

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що скористатися правом на податкову знижку за навчання дитини може один з батьків, за умови надання ним відповідних підтверджуючих документів, зокрема, договору про навчання дитини, який укладений між навчальним закладом та дитиною, квитанції про оплату за навчання, довідки про доходи.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Довідково: відповідно до ст. 180 та ст. 199 Сімейного кодексу України (далі – Сімейний кодекс) батьки повинні утримувати своїх неповнолітніх дітей (до 18 років).

Згідно з ст. 199 Сімейного кодексу якщо повнолітні діти продовжують навчатися і у зв’язку з цим потребують матеріальної допомоги, батьки зобов’язані утримувати їх до досягнення двадцяти трьох років за умови, що вони можуть надавати матеріальну допомогу.

Статтею 317 Цивільного кодексу України (далі – Цивільний кодекс) передбачено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном, у тому числі грошовими коштами.

При цьому ст. 32 Цивільного кодексу встановлено, що неповнолітня особа у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років має право вчиняти правочини за згодою батьків (усиновлювачів) або піклувальників.

Таким чином, один із батьків має право доручити своїй дитині здійснити правочин у вигляді проведення розрахунку (сплати коштів) за навчання за рахунок належних йому коштів. При цьому фактичні витрати на оплату вартості навчання несуть батьки дитини, яка навчається.

Законом України «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою6 вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Де можна ознайомитись з Реєстром неприбуткових установ та організацій

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру». Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

Відповідно до п. 12 Порядку з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій на офіційному веб-сайті ДФС забезпечується відкритий доступ до таких відомостей.

З Реєстром можна ознайомитись у відкритій та приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС (https://cabinet.sfs.gov.ua).

Зауважимо, що робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, сертифікованим у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Для перевірки даних щодо включення до Реєстру достатньо здійснити пошук за кодом ЄДРПОУ або найменуванням неприбуткової організації.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

Звернення – в ногу з часом

 В управлінні обслуговування платників Тернопільської ОДПІ інформували, що громадяни, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», крім письмових звернень, які надсилаються поштою або передаються ними до податкової інспекції особисто, можуть надсилати їх з використанням засобів електронного зв’язку.

Загальними вимогами для усіх таких звернень є те, що у них має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником чи заявниками із зазначенням дати. В електронному зверненні, також, має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення - не вимагається.

Однак, електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії з підписом заявника та зазначенням дати. Цього вимагає Наказ Міністерства фінансів № 52 від 11.02.2016 р. «Е-звернення» можна надіслати: tr.dpi1918@sts.gov.ua

Також, в управлінні інформували, що впродовж перших двох місяців цього року до Тернопільської ОДПІ надійшло 8 письмових звернень громадян, що на 11 менше, як за відповідний період 2017 року. Половина з них – це звернення стосовно ухилення від сплати податків.

 За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Тернопільських підприємців запрошують на Національний податковий форум

Державне підприємство «СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР» за участі провідних фахівців Державної фіскальної служби України, та інших фахівців з питань оподаткування запрошують тернопільських підприємців взяти участь у Національному податковому форумі, який відбудеться 23 березня 2018 року. Тема: «Трансферне ціноутворення. Прибуток. ПДВ»

Місце проведення: м. Львів, пл. Міцкевича,1 (конференц-зал). Вартість участі у форумі: 3500 грн з ПДВ за одну особу.

При умові участі: 2-ох осіб від одного підприємства – 3200 грн з ПДВ за одну особу3-ох і більше осіб підприємства – 2900 грн з ПДВ за одну особу.

У вартість форуму входить методична література, кава-пауза, обід.

Для детальної інформації звертайтеся: тел.: (0352) 43-02-85, 067 940 41 00, електронна скринька: svc_18@ukr.net.

Тернополяни можуть декларувати доходи новітніми засобами

Тернопільська ОДПІ нагадує, що до 2 травня 2018 року триває кампанія декларування доходів громадян.

Для зручності та заощадження вашого часу рекомендуємо всім охочим переходити до більш сучасних та зручних способів звітування до податкових органів, а саме засобами електронного зв’язку.

Зокрема, через Електронний кабінет платника є можливість дізнатися про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді. Бланк декларації та інструкцію щодо її заповнення розташовано на офіційному веб-сайті ДФС України (www.sfs.gov.ua).

Щоб подавати декларацію в електронній формі платник податків має отримати безкоштовний електронний цифровий підпис, що видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФC України (acskidd.gov.ua) у розділі «Реєстрація користувачів».

Для зручності платників у м. Тернополі працює відділ реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, який знаходиться у Центрі обслуговування платників за адресою м. Тернопіль, вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10.

Деклараційна кампанія - 2018: де отримати безкоштовну консультацію

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу громадян, що у разі виникнення питань щодо порядку заповнення та подання декларації про майновий стан та доходи, вони можуть звертатись за відповідними роз’ясненнями до Центру обслуговування платників Тернопільської ОДПІ.

В Центрі можна отримати вичерпний перелік послуг, які необхідні платникам - інформаційні, консультаційні, адміністративні, а також отримати бланки декларації про майновий стан та доходи, відвідати відповідні тренінги і скористатись онлайн консультаціями.

Графік роботи ЦОПу:

- з понеділка по четвер - з 9:00 до 18:00;

- у п’ятницю – з 9:00 до 16:45;

- у суботу - з 9:00 до 13:00.

Обідня перерва – з 13:00 до 13:45.

Адреса: м. Тернопіль, вул. Білецька, 1. Телефон для довідок (0352) 43-46-10.

Як працюватиме Центр обслуговування у ці вихідні

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності 7 та 10 березня 2018 року Центр обслуговування платників працюватиме за таким графіком:

  • 7 березня – робочий день з 9:00 до 17:00;

  • 10 березня – у режимі чергування з 9:00 до 13:00.

8 та 9 березня 2018 року будуть вихідними днями.

Податкову звітність можна подавати також через відповідний сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису.

Нагадуємо, що для отримання консультацій з питань застосування норм податкового та митного законодавства телефонувати до Кол-центру за номером 0-800-501-007.

Для скарг на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб  структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів необхідно звертатися на сервіс «Пульс» за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну адресу: idd@sfs.gov.ua.

Більш як 28 тисяч платників уже на обліку в Тернопільській ОДПІ

Про кількість платників податків, які перебувають на податковому обліку інформували у Тернопільській ОДПІ. Станом на 1 березня 2018 року платниками є 16 560 фізичних осіб, з яких 13 373 – це жителі обласного центру та 3 187 – Тернопільського району.

Також, зареєстровано 11 489 юридичних осіб. Більш як 85 відсотків з них, а це 9 873– юрособи міста та 1616 – платники району.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Як подавати податкову звітність, то – Інтернетом

У Тернопільській ОДПІ розповіли про результати роботи та особливості подання звітності електронно. Так, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності, лише у лютому 2018 року прийнято 38 100 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ – 11 701 документ). Більш як 71,8 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 19,2 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Спадщина, отримана від родичів другого ступеня спорідненості – не оподатковується

У 2018 році вперше громадяни, які отримали спадщину від родичів другого ступня спорідненості, не зобов’язані ані сплачувати податок, ані подавати декларацію про факт отримання спадщини у 2017 році. Про це нагадали у тернопільській ОДПІ.

До другого ступеня спорідненості належать рідні брати та сестри, бабусі та дідусі (батьки батька та матері), онуки. Оскільки податок не стягується, то спадкоємець не повинен проводити оцінку успадкованого майна.

Також за нульовою ставкою оподатковується майно, успадковане особами першого ступеня спорідненості, тобто подружжя (чоловік та дружина), батьки та діти, у тому числі усиновлені.

Громадяни, які отримали спадщину від інших (більш далеких) родичів, а також від просто знайомих мають сплатити податок.

Якщо такими спадкоємцями не було сплачено податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, то вони ще й зобов’язані подати декларацію. Також сплатити податок і подати декларацію повинні всі громадяни, які отримали спадщину від нерезидента. Навіть, якщо такі нерезиденти є подружжям, батьками, дітьми, бабусею та дідусем.

Податковим кодексом передбачено три види ставок для податку на доходи фізичних осіб: нульова, 5 відсотків та 18 відсотків. При цьому, якщо громадянин успадковує майно від резидента (окрім, першого та другого ступеня спорідненості), то сплачує 5-відсотковий податок.

При отриманні на території нашої держави спадщини від нерезидента необхідно сплатити податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків.

Також спадкоємці зобов’язані сплатити і військовий збір, який складає 1,5 відсотка від вартості успадкованого або подарованого майна. Виключення складають лише особи, що отримали доходи, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Звертаємо увагу, що якщо спадкоємцем є резидент України, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір мають бути сплачені до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, при цьому декларація не подається. В інакшому випадку нотаріус не видасть свідоцтво про право наслідування.

У випадку переходу до спадкоємця права на отримання страхових виплат податковим агентом є страхова компанія, а тому подавати декларацію також не потрібно. 

Подарунки оподатковуються у такий же спосіб, як і спадщина – за тими ж ставками і на тих самих умовах.

Варто відзначити, що у такому випадку факт дарування не лише квартири, але й іншого майна повинен бути оформлений відповідним чином. Крім того, для цілей оподаткування повинна бути проведена оціночна вартість подарунка.

З детальною інформацією щодо форми Декларації та порядку її заповнення можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018. Консультації, тренінги та практичну допомогу у заповненні декларацій – отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

У 2018 році електроавто – без оподаткування

Протягом цього року звільняються від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України  та реалізації на митній території України виключно електромобілів. Це ж правило стосується й авто вироблених в Україні.

Не оподатковуватимуться такі авто до 31 грудня 2018 року. Про це зазначили у Тернопільській ОДПІ.

Докладніше проконсультуватись з даного питання можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, я та за телефоном: 43-46-10.

Деклараційна кампанія – 2018 продовжується

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що громадянам, які повинні декларувати свої доходи згідно з Податковим кодексом, необхідно подати до 1 травня 2018 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати й сплатити до бюджету з таких доходів податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір – 1,5 %. Термін сплати до 1 серпня 2018 року.

З детальною інформацією щодо форми Декларації та порядку її заповнення можливо ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018. Консультації, тренінги та практичну допомогу у заповненні декларацій – отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1. Телефон для довідок: 43-46-10, 43-46-46.

Маєте іпотеку – отримайте знижку

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що платники податків мають право включити до податкової знижки частину суми процентів, фактично сплачених протягом звітного року, за іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах.

При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на день сплати таких процентів.

Таке право виникає, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купляється житловий будинок, квартира або кімната, визначених таким платником як основне місце його проживання. Зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Окрім того, включаються до податкової знижки суми витрат, які пов’язані зі сплатою видатків на будівництво чи придбання доступного житла, визначених законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та проценти за ними.

Порядок визначення суми процентів, сплачених платником за користування іпотечним житловим кредитом, з метою нарахування податкової знижки, регулюється статтею 175 Податкового кодексу.

Докладні консультації – Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Тернопільським підприємцям на замітку

У Тернопільській ОДПІ нагадали про граничні терміни сплати податків та подання звітності на березень. Так:

У середу, 7 березня, останній день сплати:

  • частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за 2017 рік;

  • податку на прибуток підприємства за 2017 рік.

У середу, 7 березня, останній день подання:

  • звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у оптовій мережі

(форма № 1-ОА та форма № 1-ОТ)

за лютий 2018 року.

У четвер, 15 березня, останній день подання:

  • звіту про використання книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок (форма № ЗВР-1) та довідки про використані розрахункові книжки за лютий 2018 року.

У п’ятницю, 16 березня, останній день подання:

  • заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з II кварталу 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

У вівторок, 20 березня, останній день сплати:

  • авансового внеску з єдиного податку за березень 2018 року платниками, віднесеними до 1-ї та 2-ї груп.

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу за лютий 2018 року.

У вівторок, 20 березня, останній день подання:

  • податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року;

  • декларації акцизного податку за лютий 2018 року;

  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за лютий 2018 року;

  • податкової декларації з рентної плати за лютий 2018 року;

  • розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (Додаток 4 1 до Декларації) за лютий 2018 року;

  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за лютий 2018 року.

У середу, 21 березня, останній день подання:

  • заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з II кварталу 2018 року.

У п’ятницю, 30 березня, останній день сплати:

  • плати за землю за лютий 2018 року;

  • податку на доходи фізичних осіб та військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за лютий 2018 року;

  • податку на додану вартість за лютий 2018 року;

  • акцизного податку за лютий 2018 року;

  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за лютий 2018 року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Дохід від відчуження акції, отриманих громадянами у процесі приватизації .

Чи необхідно декларувати?

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що дохід, отриманий громадянином протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів згідно з Податковим кодексом не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу.

А саме, підпунктом 165.1.40 статті 165 Кодексу визначено, що сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними статтею 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Тобто, якщо громадянином протягом минулого року відчужено акції, отримані ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, та відсутні інші підстави для надання річної податкової декларації, декларація громадянином не подається.

Докладніші консультації – Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Провадите незалежну професійну діяльність – подайте річну декларацію

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року до 2 травня 2018 року. Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в такій декларації.

У декларації про майновий стан і доходи відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за 2017 рік, сплачується особами, які провадять незалежну професійну діяльність, до 1 серпня 2018 року.

Нагадаємо, що незалежна професійна діяльність визначена Податковим кодексом, як участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Форма декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна самостійно ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: http://sfs.gov.ua/, а відвідати тренінги та отримати практичну допомогу в заповнення декларацій – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1. телефон для довідок: 43-46-10.

Підприємці-пенсіонери не сплачують єдиного внеску за себе

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що фізособи–підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи–підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Зазначене звільнення не застосовується до осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Зазначена норма передбачена частиною 4 ст.4 Закону України від 08.07.10 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Докладніші консультації – Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Надавали розважальні послуги на весіллях і днях народженнях –

подайте декларацію та сплатіть податки

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на податковому обліку як особа, що провадить незалежну професійну діяльність.

Таким чином громадяни, які отримували у 2017 року доходи не від податкових агентів, повинні до 2 травня 2018 року, подати декларацію про майновий стан і доходи, в якій необхідно відобразити суму отриманого доходу, суму сплаченого протягом вказаного року податку та податкового зобов'язання.

Сума податкового зобов'язання, зазначена в такій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2018 року.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: http://sfs.gov.ua/ та у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

Вартість путівок, наданих профспілкою чи роботодавцем, не оподатковується?

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що 1 січня 2018 року внесено зміни до Податкового кодексу України у частині податку на доходи фізичних осіб.

Так, змінами доповнено п.п.165.1.35 п.165.1 ст.165 Кодексу, згідно з яким до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включаються такі доходи, як:

- вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування;

- вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем–платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном: 43-46-10.

Коли з доходу підприємця не сплачується податок?

Під час нарахування (виплати) підприємцю доходу від здійснення ним підприємницької діяльності, юридична або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо підприємцем, який отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як підприємця.

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що це правило не застосовується в разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи чи надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця.

Отже, суб’єкт господарювання який виплачує дохід підприємцю за надані ним товари (роботи) послуги, і при цьому отримав відповідні документи, що підтверджують державну реєстрацію підприємця як суб'єкта підприємницької діяльності, то при виплаті доходу не утримує ПДФО та військовий збір, оскільки підприємець здійснює оподаткування такого доходу самостійно.

Документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як суб’єкта підприємницької діяльності є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Дохід, виплачений підприємцю (незалежно від обраної системи оподаткування), податковий агент відображає у податковому розрахунку за формою №1ДФ з ознакою доходу «157».

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Чи декларувати дохід від надання в оренду авто?

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що відповідно до Податкового кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб включаються дохід від надання майна в лізінг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п.170.1 ст.170 ПКУ.

Обов’язок платника щодо подання податкової декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник отримував доходи, зокрема, виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, передбачених розділом ІV ПКУ (п.179.2 ст.179 ПКУ).

У разі надання громадянами у 2017 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію до територіальних органів фіскальної служби за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Кожен об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо. У відповідних графах зазначаються номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду).

Зауважимо, що кожен із декларантів може подати відповідну декларацію в електронному вигляді через сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного підпису, або завітати у Центрі обслуговування платників та отримати консультацію щодо порядку подання електронних декларацій і допомогу при її заповненні. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

У січень 2018 року до Центру обслуговування платників

звернулись майже 30 тисяч громадян

Для зручності платників податків в Тернопільській об’єднаній ДПІ функціонує Центр обслуговування платників, фахівці якого надають адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, здійснюють прийом звітності та вхідної кореспонденції.

Станом на сьогодні, тут можна отримати 17 видів безоплатних адміністративних послуг.

Так, у січні 2018 року до Центру звернулося 25 973 громадяни, а фахівцями надано 2 930 адміністративних послуг.

За цей період видано 1600 карток платника податків та внесено до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Також, надано 265 витягів з реєстру платників єдиного податку, 202 підприємці зареєструвались платниками-«спрощенцями». Крім того, фахівцями інспекції зареєстровано 201 книгу обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку, 284 книги обліку розрахункових операцій. Видано 175 відомостей з Держреєстру фізосіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» (особистого кабінету) реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.

В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання громадянами декларації про майновий стан і доходи до 2 травня 2018 року включно.

Дізнатись про особливості заповнення декларації можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Переваги подання звітності електронкою

Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато суттєвих переваг для платників податків.

Зокрема, платники економлять свій час, а також власні кошти на придбання бланків звітних документів; уникають черг при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет до податкової; отримають гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; суттєво скорочують терміни проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їх відшкодування платнику податку; оперативне оновлення форматів документів (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів). Вони можуть отримати інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом), а також підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв’язку).

До слова, як повідомила Любов Воловоденко, начальник відділу електронних сервісів та звітності Тернопільської ОДПІ, лише у січні 2087 року прийнято 43186 документи податкової звітності та звітності по єдиному внеску (звітності по ЄВ 15748 документів). Більш як 70 % отриманої звітності прийнято засобами телекомунікаційного зв’язку, у тому числі 20,5 % з використанням Електронного кабінету платника.

Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника». Аби почати ним користуватись потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги та отримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Інформацію про свої доходи отримайте через інтернет

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» в рамках проведення кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців.

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.

Процедура підпису запиту така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Ви можете самостійно обрати спосіб отримання інформації. Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення.

Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.

Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам, а також у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Що необхідно для отримання податкової знижки, якщо авто переобладнали на газ?

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що відповідно до ст.166 Податкового кодексу України платник податку на доходи фізичних осіб має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п.166.3 ст.166 Кодексу. До зазначеного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинні відображатися вартість таких товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання).

Оригінали зазначених документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

Отже, фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, на вимогу органу ДФС, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; довідку про отримані у звітному році доходи тощо.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018 та у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

Провадите незалежну професійну діяльність?

У 2018 році правильно сплачуйте єдиний внесок

Платниками єдиного внеску є, зокрема, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності. Про це нагадали у тернопільській ОДПІ.

Базою нарахування єдиного внеску для таких платників є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ.

При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Тобто, визначення бази нарахування єдиного внеску для зазначених платників у разі відсутності доходу (прибутку) у звітному році є обов’язковим.

З 1 січня 2018 року особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Зазначена норма передбачена п. 5 частини першої ст. 4; абз. другим п. 2 частини першої ст. 7, частина 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Декларація з транспортного податку подається за новою формою

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що з 1 січня 2018 року діє нова форма Податкової декларації з транспортного податку, що оновлена наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2017 №595.

Податкову декларацію з транспортного податку подають виключно юридичні особи–платники транспортного податку.

Нагадуємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (У 2018 році – 1 396 125 грн).

Юридичні особи самостійно обчислюють суму транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до податкової інспекції за місцем реєстрації об’єкта оподаткування податкову декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року транспортний податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

Таким чином, звітність з транспортного податку за новою формою подається юридичними особами до 20 лютого 2018 року.

Докладніше проконсультуватись можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Консультація від податкової

За найманого працівника, який є пенсіонером за віком, єдиний внесок сплачується на загальних підставах?

Платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці: підприємства, установи та організації, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами; фізичні особи - підприємці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором.

Єдиний внесок нараховується роботодавцями на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат.

До зазначених виплат застосовується ставка 22 %.

Отже, пільг щодо нарахування єдиного внеску на заробітну плату пенсіонерів, які є найманими працівниками, не передбачено.

Зазначена норма передбачена п. 1 частина першої ст. 4, п. 1 частина першої ст. 7 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Тернопільським підприємцям про граничні терміни

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що 9 лютого 2018 року закінчується термін сплати та подання деякої звітності. А саме:

У п’ятницю, 9 лютого, останній день сплати:

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу фізичних осіб – підприємців за себе (крім ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, і членів сімей таких осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності) за 2017 рік.

У п’ятницю, 9 лютого, останній день подання:

  • звіту про суми податкових пільг за IV квартал 2017 року;

  • декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України, у т. ч. спільному підприємству з іноземними інвестиціями, і знаходяться за її межами, за 2017 рік;

  • податкової декларації з податку на додану вартість за IV квартал 2017 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу;

  • заяви про вибір квартального звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість у 2018 році;

  • податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за IV квартал 2017 року (форма № 1ДФ);

  • податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, за 2017 рік;

  • податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця та юридичними особами за 2017 рік платниками, віднесеними до 3-ї групи;

  • податкової декларації екологічного податку за IV квартал 2017 року;

  • податкової декларації з рентної плати за IV квартал 2017 року;

  • розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (додаток 1 та додаток 3 до декларації) за IV квартал 2017 року;

  • розрахунку з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту (додаток 5, додаток 6 та додаток 7 до декларації) за IV квартал 2017 року;

  • звіту про використання води за 2017 рік (форма № 2ТП-водгосп (річна)) до органів ДФСУ;

  • розрахунку з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування (додаток 8 до декларації), за IV квартал 2017 року;

  • розрахунку з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) (додаток 9 до декларації) за IV квартал 2017 року;

  • податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів за 2017 рік;

  • податкової декларації туристичного збору за 2017 рік;

  • звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток Д5) за 2017 рік;

  • звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів (форма № 2-РС та форма № 3-РС) за січень 2018 року;

  • звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у оптовій мережі (форма № 1-ОА та форма № 1-ОТ) за січень 2018 року.

Квартальна звітність: нюанси на податковій «гарячій» лінії

Днями у Тернопільській ОДПІ відбулась чергова «гаряча» лінії щодо подання квартальної звітності. На запитання додзвонювачів відповідала начальник відділу електронних сервісів та звітності Любов Воловоденко.

Дізнайтесь, що найбільше цікавило громадян.

Хочу подавати звітність електронно. Яким чином мені потрібно це робити?

Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет» користувачу потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua, в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів. 

У режимі «Введення звітності» в панелі навігації необхідно обрати відповідний фільтр, а саме: Рік, Період та Тип форми.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів за відповідний звітний період. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.

Звертаємо увагу, що вибраний період Рік 2017 період грудень означає, що для перегляду і створення доступні форми щомісячної звітності за грудень 2017 року, квартальної за 4-й квартал 2017 року і річної за 2017 рік. 

Із запропонованого переліку форм, необхідно вибрати саме ту форму звітності, яка безпосередньо відповідає необхідному звітному періоду.

Також, Ви можете прийти у Центр обслуговування платників, де Вам нададуть практичну допомогу у заповненні звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

У які строки повинні звітувати підприємці на спрощеній системі оподаткування?

Платники, які обрали спрощену систему оподаткування 1 або 2 групу подають до податкової інспекції декларацію один раз на рік. Термін подання декларації протягом 60 календарних днів після закінчення звітного року (У 2018 році за минулий рік – 1 березня). Платники, котрі обрали 3 групу єдиного податку подають декларацію у строки, передбачені для квартального звітного періоду, тобто, протягом 40 днів по закінченню звітного кварталу (у 2018 році звітуються до 9 лютого).

Фірма робила закупку в громадянина, утримала податок. Однак, у формі 1ДФ помилились в ідентифікаційному номері. Скажіть чи велике порушення з такою помилкою?

Хочу наголосити, що графа 2 «Податковий номер» є одним з обов’язкових реквізитів при заповненні податкового розрахунку за формою № 1ДФ. Невідображення, відображеннями з помилками цього реквізиту є порушенням вимог Порядку щодо заповнення такого розрахунку. Адже, саме він ідентифікує особу, якій фірма виплатила грошові кошти. За таке порушення передбачений штраф в сумі 510 грн. Це – на перший раз. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

На фірмі є працівник, який в свій час, відмовився від ідентифікаційного номера, про що мав відмітку – штамп податкової в паспорті. Бухгалтер, подаючи інформацію про його доходи у формі № 1ДФ зазначала серію та номер паспорта. Зараз він виробляє новий, біометричний паспорт. Що надалі зазначати в 1ДФ?

Форму бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм затверджено відповідною Постановою Кабміну № 302. Коротко опишу його форму, щоб відповісти на Ваше запитання. Паспорт містить зону віртуальної перевірки (VІ), де зазначено, що паспорт громадянина України – власність України. Крім того, у паспорті є назви полів, зокрема:

«РНОКПП/R№TRC» (реєстраційний номер облікової картки платника податків), який зазначається десятьма цифрами.

«Документ№/DOCUMENT№» Номер документа встановлюється Державною міграційною службою і містить дев’ять цифр. У разі наявності офіційного повідомлення податкового органу про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, у відповідному полі проставляється слово «відмова». Якщо така інформація відсутня, то відповідне поле не заповнюється. Таким чином, при наявності в електронному паспорті громадянина України проставленого слова «відмова», бухгалтер у формі № 1ДФ при наданні інформації стосовно такої фізичної особи, відображає номер паспорта, який містить дев’ять цифр.

Студент навчався в університеті на платній основі. За навчання оплачувала його бабця. Чи може він скористатись податковою знижкою на навчання?

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Однак, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, а це брат, сестра, дід, баба та інші особи, то право на податкову знижку щодо таких сум відсутнє.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

Матеріали Тернопільської ОДПІ

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь