середина листопада 2018
Чи буде оштрафовано платника за спізнення у реєстрації зайвої податкової накладної
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.
Відповідальність платників за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН встановлено ст. 120 прим. 1 ПКУ.
Зокрема, п. 120 прим. 1.1 ст. 120 прим. 1 ПКУ передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій у розмірі від 10 до 50 відсотків суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування.
При зупиненні реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ штрафні санкції, передбачені п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 ПКУ, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.
Отже, ст. 120 прим. 1 ПКУ не визначено виключень щодо застосування штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, в тому числі тих, які після їх реєстрації визнаються як помилково (безпідставно) складені.
При цьому рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п.56.1 ст. 56 ПКУ).
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Тернопільщина: фізособи сплатили понад 28 млн грн податку на нерухомість
Протягом січня-жовтня цього року мешканці Тернопільської області поповнили місцеві бюджети, сплативши 28,1 млн грн податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної ділянки. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження даного платежу зросли на 13,9 млн гривень.
Нагадуємо, що даний платіж нараховується фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за звітний 2017 рік у поточному році. Так, підпунктом 266.5.1 Податкового кодексу України передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Базою оподаткування є 1 кв. метр. Оскільки мінімальна заробітна плата на 1 січня 2017 р. становила 3 200,00 грн, то граничний розмір ставок не повинен перевищувати 1,5%, або 48,00 грн за 1 кв. метр.
Варто мати на увазі, що податкові повідомлення-рішення про сплату даного платежу та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, були надіслані (вручені) платникам контролюючим органом за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Необхідно звернути увагу й на те, що Податковим кодексом передбачено зменшення, бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізособи - платника податку. Для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів. Щодо житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів. Якщо ж різні типи об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів. Також органи місцевого самоврядування мають право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно для фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України.
Необхідно також пам’ятати, що у випадку, коли нерухомість використовується їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності), то пільги з податку не застосовуються.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Придбаний РРО реєструємо та обліковуємо у фіскальній службі
Для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу:
- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО (далі - реєстраційна заява);
- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
- копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);
- копію договору суб’єкта господарювання з центром сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.
При відсутності підстав для відмови в реєстрації РРО посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня надходження документів приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДФС та видає суб’єкту господарювання довідку про резервування фіскального номера РРО за формою №2-РРО.
Для завершення процедури реєстрації РРО суб’єкт господарювання до закінчення терміну дії довідки про резервування фіскального номера надає до контролюючого органу копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО.
Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС та надає суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО за формою №3-РРО, що засвідчує реєстрацію РРО в контролюючому органі.
При реєстрації резервного РРО у правому верхньому куті реєстраційного посвідчення робиться відмітка «Резервний», у першому рядку відповідної таблиці в реєстраційному посвідченні зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де буде зберігатися резервний РРО, а в інших рядках - назви та адреси всіх господарських одиниць, де він може використовуватися. При цьому щодо кожної господарської одиниці надається копія документа на право власності або інший документ, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися резервний РРО.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Місто, вулицю перейменовано: що з повідомленням за формою 20-ОПП?
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що при зміні відомостей про об’єкт оподаткування, зокрема, його місцезнаходження, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування.
У розділі 3 повідомлення за формою №20-ОПП зазначається нове місцезнаходження такого об’єкта.
При внесенні змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, та внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку із зміною назви чи перейменування вулиці, платник податків подає повідомлення за формою №20-ОПП протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до цього реєстру.
Для суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та які використовують РРО, у разі, якщо відбулось перейменування назви міста, вулиці тощо, де розміщено об’єкт оподаткування (господарську одиницю), де застосовується РРО, повідомлення за формою №20-ОПП подається з метою уникнення розбіжностей між відомостями щодо місцезнаходження цієї господарської одиниці.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Фінансова звітність: форми для подання у фіскальні органи
Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.
Фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) та її невід’ємною частиною.
Платниками податку на прибуток (крім неприбуткових установ та організацій) разом з відповідною податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за календарний квартал, півріччя, три квартали подається проміжна фінансова звітність, складена за національними стандартами, яка включає баланс та звіт про фінансові результати. До річної Декларації такі платники подають відповідну річну фінансову звітність, яка включає Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річної фінансової звітності (форми №№1-5).
Платниками податку на прибуток – суб’єктами мікропідприємств, малого підприємництва, представництвами іноземних суб’єктів господарювання, крім тих, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами, подається разом з квартальною або річною Декларацією скорочена за показниками фінансова звітність у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (за формами №1-м, №2-м або №1-мс, №2-мс).
Платниками податку на прибуток, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами разом з відповідною Декларацією за календарний квартал, півріччя, три квартали подають проміжну фінансову звітність, що складається або з повного комплекту фінансової звітності, або з комплекту стислої фінансової звітності за проміжний період. До річної Декларації такі платники подають повний комплект фінансової звітності, передбачений МСБО 1.
Банки разом з Декларацією подають відповідну проміжну або річну фінансову звітність за формами, визначеними Інструкцією про порядок складання та оприлюднення фінансової звітності банків України.
Неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми №№1-5). Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (форми №1-м, №2-м або №1-мс, №2-мс).
Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають наступні форми фінансової звітності: Баланс (форма №1-дс) та Звіт про фінансові результати (форма №2-дс), Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс), Звіт про власний капітал (форма №4-дс), Примітки до річної фінансової звітності (форма №5-дс).
Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Декларацією або Звітом є позначка «+» в Декларації (Звіті) у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків - форм фінансової звітності» («Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності»).
Платником або неприбутковою організацією проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з Декларацією (Звітом).
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
На Тернопільщині майже 17 тисяч митних декларацій оформлено за принципом «Єдиного вікна»
На обліку в Тернопільській митниці ДФС станом на 31 жовтня 2018 року перебуває 1550 суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.
За інформацією відділу організації митного контролю та митного оформлення Тернопільської митниці ДФС, у митниці функціонує 80 зон митного контролю, у яких впродовж десяти місяців поточного року проведено 825 митних оглядів товарів, що складає 3,47 відс. від загальної кількості митних декларацій. Зокрема, при оформленні товарів у митному режимі експорт здійснено 152 огляди (або 2,33 відс. від оформлених митних декларацій типу ЕК 10), у митному режимі імпорт – 673 огляди (або 6,53 відс. від оформлених митних декларацій типу ІМ 40).
Відповідно до статті 399 Митного кодексу України здійснено 48 призупинень митного оформлення товарів, що містили об’єкти прав інтелектуальної власності. Згідно з частиною 11 статті 399 Митного кодексу України митне оформлення вказаних товарів завершено відповідно до листів правовласників про надання згоди на поновлення митного оформлення.
З початку року працівники митниці оформили 16 тисяч 982 митні декларації за принципом «Єдиного вікна», що складає 91,1 відс. від загальної кількості оформлених декларацій.
За словами заступника начальника Тернопільської митниці ДФС Андрія Саварина, у період з січня по жовтень цього року забезпечено стовідсоткове оформлення декларацій в електронному вигляді.
«Щодо середнього часу оформлення однієї митної декларації, то він склав 94 хвилини. Відтак оформлення експортної декларації займало 53 хвилини, а імпортної – 131», - додав Андрій Саварин.
Варто зазначити також, що впродовж десяти місяців 2018 року Тернопільською митницею ДФС надано 146 адміністративних послуг, які стосувалися видачі свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами (63) і продовження строку дії свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами (83).
Сектор комунікацій
ГУ ДФС у Тернопільській області
за матеріалами Тернопільської митниці ДФС
Міжнародні поштові та експрес-відправлення мають обмеження
Відповідно до п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння) та тютюнові вироби належать до підакцизних товарів.
Алкогольні напої відносяться до групи 22 «Алкогольні і безалкогольні напої та оцет», а тютюнові вироби – до групи 24 «Тютюн і промислові замінники тютюну» Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД).
Відповідно до частини першої ст. 235 Митного кодексу України (далі – МКУ) забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених МКУ та іншими законодавчими актами України відповідно до ввезення на митну територію України або вивезення з цієї території, а також товарів, що підпадають під визначення 1-24 груп УКТ ЗЕД, які переміщуються (пересилаються) на адресу громадян, крім продуктів харчування загальною вагою не більше 10 кілограмів в упаковці виробника.
Загальні умови щодо ввезення (пересилання) громадянами товарів в міжнародних поштових та експрес-відправленнях встановлені частинами шостою-восьмою ст. 374 МКУ.
Слід зазначити, що всі ці норми ст. 374 МКУ містять обмеження: «крім підакцизних».
Заборона щодо пропуску на митну територію України товарів, які класифікуються в 1-24 групах УКТ ЗЕД і ввозяться громадянами, встановлена ст. 378 МКУ.
Встановлена заборона не поширюється на алкогольні напої та тютюнові вироби, що ввозяться громадянами в кількостях та у способи, зазначені у частині другій ст. 376 МКУ, тобто у ручній поклажі та у супроводжуваному багажі. Інших способів ввезення алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами МКУ не передбачено.
Отже, громадяни не можуть пересилати в міжнародних поштових та експрес-відправленнях на митну територію України алкогольні напої та тютюнові вироби.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
На Тернопільщини підприємці сплатили
майже 272 млн грн єдиного податку
До місцевих бюджетів Тернопільщини надійшло 271,9 млн грн єдиного податку від приватних підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування. Про це повідомив заступник начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Петро Якимчук.
Він розповів, що станом на 1 листопада 2018 року на теренах області перебуває 35 377 фізичних осіб – підприємців. Провадять діяльність 33 596 осіб. Більшість із них, а це – 25 197 суб’єктів господарювання, застосовують спрощену систему оподаткування. Найактуальніша – друга група єдиного податку. Її обрали 13 032 підприємці. На третій групі спрощеної системи оподаткування перебуває 7 214 платників. Решта, а це – 4 951 підприємець, обрали першу групу єдиного податку.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Дохід фізичної особи за договором про надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб: ознака доходу для відображення
Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) визначено главою 16 прим. 1 Земельного кодексу України (далі – Земельний Кодекс) та главою 33 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ).
Відповідно до ст. 102 прим. 1 Земельного кодексу право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) виникає на підставі договору між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для таких потреб, відповідно до ЦКУ.
Статтею 409 ЦКУ визначені права та обов’язки власника земельної ділянки, наданої у користування для сільськогосподарських потреб. Зокрема, власник земельної ділянки має право на одержання плати за користування нею.
Розмір плати, її форма, умови, порядок та строки її виплати встановлюються договором.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Згідно з п. п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Відповідно до п. п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену ст. 167 ПКУ (18 відсотків).
Підпунктом 168.4.9 п. 168.4 ст. 168 ПКУ визначено, що суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).
При цьому відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.
Разом з тим, особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (ф. 1ДФ), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, дохід, отриманий платником податку від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення у користування (емфітевзис), відображається податковим агентом у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «106».
Враховуючи викладене, податковий агент (юридична особа, її відокремлений підрозділ), що нараховує (виплачує) доходи фізичній особі за договором про надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) сплачує (перераховує) податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису) та відображає такі доходи у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «106».
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Про можливість отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю
Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що з 07.11.2018 набрав чинності Закон України від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155).
Пунктом 2 ст. 22 Закону №2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.
Таким чином, з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (в т.ч. посвідченою нотаріально) неможливо.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Перший звітний період для новоствореного підприємця-спрощенця третьої групи
Відповідно до абзацу другого п. п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали, заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої, зокрема, для третьої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація (абзац другий п 294.4 ст. 294 ПКУ).
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Електронний кабінет надасть інформацію і про отриманий касовий чек
Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.
Споживачі при відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.
Також при отриманні користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.
Відзначимо, що для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Тернопільщина: виявлено понад 70 неоформлених працівників
Легальна зарплата – це соціальна захищеність працівників, гарантоване їх право на гідну пенсію, лікарняний. Тому контроль за дотриманням законодавства щодо оплати праці – один із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління ДФС у Тернопільській області.
Так, у результаті проведених заходів з початку року виявлено 71 працівника, з якими не були оформлені трудові відносини. Про це повідомив заступник начальника відомства Петро Якимчук. Він зазначив, що задля детінізації відносин у сфері зайнятості населення ГУ ДФС в Тернопільській області спільно з Управлінням Держпраці в Тернопільській області та органами місцевого самоврядування проводять перевірки суб’єктів господарювання. «Лише протягом жовтня цього року проведено 12 заходів контролю, - розповів Петро Миколайович. – З них у семи випадках виявлено 13 неоформлених найманих осіб.» Найчастіше виявляють працівників, трудові відносини з якими не укладені, у сфері послуг.
Варто наголосити, що за використання нелегальної праці та несплату податків роботодавці несуть фінансову та адміністративну відповідальність.
Так, підприємець, який здійснює діяльність у сфері послуг перевезення пасажирським транспортом міського та приміського сполучення, поплатився за використання нелегальної праці. За допущення до роботи найманих працівників без укладання трудових угод було застосовано фінансових санкцій щодо нього на суму 111тис. 690 гривень.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Тернопільська митниця ДФС: за ввезені автомобілі у жовтні до бюджету надійшло 23,1 мільйонів гривень
У жовтні 2018 року Тернопільською митницею ДФС до Державного бюджету України перераховано 136,9 млн грн, що на 29,9 млн грн або на 28 відс. більше порівняно із жовтнем минулого року. За аналогічний період 2017 року адміністровано 107 млн гривень.
Зокрема, сплачено 117,6 млн грн податку на додану вартість, що на 28,2 млн грн або на 32 відс. більше, ніж у жовтні минулого року; 13,6 млн грн мита, що порівняно із жовтнем 2017 року на 3,5 млн гривень або 35 відс. більше; 5,3 млн грн акцизного податку, що на 1,9 млн грн або на 56 відс. більше, ніж у звітному періоді минулого року; 351,4 тис. грн плати за здійснення митних формальностей та інших платежів, що на 85 тис. грн або 32 відс. більше, ніж у жовтні 2017 року.
Найбільш значні надходження у жовтні – від сплати при митному оформленні транспортних засобів, в т. ч. легкових автомобілів громадянами. Забезпечено надходження 23,1 млн грн податків (17 відс. від загальної суми), порівняно із минулим роком збільшення суми становить 3 млн гривень (15 відс.). У тому числі громадяни сплатили 15 відс. від адміністрованої суми (20,5 млн грн) платежів. Порівняно із минулим роком збільшення надходжень на 4 млн грн або 24 відс. (по кількості ввезених транспортних засобів відбулося збільшення на 131 одиницю, однак цьогоріч ввезено 7 електромобілів, загалом зі сплатою податків ввезено на 124 автомобілі більше).
Також серед факторів, які вплинули на збільшення надходжень, оформлення сільськогосподарської техніки та частин до неї (всього сплачено 19,9 млн грн), сезонна активізація імпорту риби та морепродуктів (у жовтні сплачено 12,0 млн грн або 9 відс. від адміністрованої суми податків), ввезення значної кількості мінерального добрива (у жовтні ввезено 4,5 тис. тонн або 36 відс. від ваги оподаткованого імпорту, при цьому сплачено 7,1 млн грн податків).
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
за матеріалами Тернопільської митниці
Розміри ставок встановлені для підприємців – платників єдиного податку четвертої групи
Відповідно до п. п. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до четвертої групи (сільськогосподарські товаровиробники), належать, зокрема, фізичні особи – підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог:
- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
- не використовують працю найманих осіб;
- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України;
- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Пунктом 292 прим. 1.2 ст. 292 прим. 1 ПКУ встановлено, що базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ.
Базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) є нормативна грошова оцінка ріллі в Автономній Республіці Крим або в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ.
Згідно з п. 293.9 ст. 293 ПКУ для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):
- для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) – 0,95;
- для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57;
- для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57;
- для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19;
- для земель водного фонду – 2,43;
- для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, – 6,33.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Обговорили актуальні питання щодо скорочення заборгованості з єдиного внеску
У Головному управлінні ДФС у Тернопільській області нещодавно проведено робочу зустріч заступника начальника обласного фіскального відомства Володимира Білого із керівником Державної виконавчої служби області Андрієм Хічієм.
Враховуючи, що на сьогоднішній день не всі суб’єкти господарювання сумлінно сплачують єдиний внесок, що порушує не тільки норми діючого в країні законодавства, а й основи соціального забезпечення застрахованих громадян, учасники заходу обговорили основні напрямки взаємодії служб щодо скорочення заборгованості із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також податкового боргу фізичних осіб.
Зважаючи на те, що платниками єдиного внеску є всі фізичні особи підприємці та юридичні особи, які від імені громадян, що працюють за трудовим договором, нараховують та сплачують єдиний внесок, одним з основних акцентів зустрічі, на якому було наголошено Володимиром Білим, є організація роботи щодо обмеження права виїзду боржників фізичних осіб, а також керівників-божників юридичних осіб за межі України відповідно до статті 377¹ Цивільно-процесуального кодексу України.
Андрій Хічій повідомив, що Державною виконавчою службою у примусовому порядку з боржників стягнуто заборгованість у сумі 4,0 млн грн та наголошено, що й надалі при стягненні заборгованості виконавчою службою будуть вживатись заходи з обмеження права виїзду боржників за межі України як ефективного інструменту погашення заборгованості із єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також податкового боргу фізичних осіб.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
До уваги фізичних та юридичних осіб
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з метою забезпечення належного рівня обізнаності фізичних та юридичних осіб процедурами проведення податкових та митних експертиз, у розділі «Інформація з питань митної справи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу розміщено інтерактивне посилання «Експертна діяльність у податковій та митній сферах».
Інформація відображається у вигляді питань-відповідей. Для роботи можна скористатися посиланням http://zir.mobi/main/customs/actual26/.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Варто ознайомитися із новою формою податкової накладної
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 17 вересня 2018 року №763 (далі – Наказ №763) внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (далі – Порядок).
Зокрема, згідно із змінами, внесеними Наказом №763, у податковій накладній (далі – ПН) зазначається податковий номер платника ПДВ відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів.
Рядок ПН «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта», передбачений для заповнення даних щодо отримувача (покупця), заповнюється при постачанні товарів/послуг платнику ПДВ та при складанні ПН відповідно до п. 10 Порядку.
Також Порядок доповнено словами «у рядках «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» та «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» зазначаються дані головного підприємства – платника податку».
В абзаці першому пункту 9 Порядку слова «а у рядку «індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» зазначається індивідуальний податковий номер оператора такої угоди» замінено словами «а у рядках, відведених для заповнення даних отримувача (покупця), зазначаються дані оператора такої угоди».
Наказ №763 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.11.2018 № 85 і він набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто 1 грудня 2018 року, крім абзацу другого п. 6 та п. 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, які набирають чинності з 1 січня 2020 року.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Юридичні особи Тернопільщини забезпечили 49,5 млн грн податку на нерухомість
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з юридичних осіб, за 10 місяців 2018 року склали 49,5 млн грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року досягнуто збільшення надходжень на 15,6 млн грн.
Нагадаємо, що відповідно до п. п. 266.7.5. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
А податкове зобов’язання за звітний рік сплачується юридичними особами відповідно до п. п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 ПКУ авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Оприлюднено підкоригований довідник Типів об’єктів оподаткування
Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України оприлюднила оновлений станом на 26 жовтня 2018 року довідник Типів об’єктів оподаткування, який необхідний для заповнення форми 20-ОПП.
Оновлену інформацію можна знайти на головній сторінці офіційного веб-порталу у розділі «Довідники» за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html.
Зокрема, перелік доповнено такими об’єктами оподаткування:
"705" |
"СВЕРДЛОВИНА" |
"706" |
"КАБЕЛЬНА ЛЕП" |
"707" |
"ВИМIРЮВАЛЬНИЙ ПРИЛАД" |
"708" |
"ГАЗОПРОВIД" |
"709" |
"ГУСЕНИЧНА ТЕХНIКА ДЛЯ ВСIХ ВИДIВ РОБIТ" |
"710" |
"КОЛIСНА ТЕХНIКА ДЛЯ ВСIХ ВИДIВ РОБIТ" |
Нагадаємо, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Кобель Л.П.
Оподаткування ПДФО та ознака доходу в розрахунку за ф. 1ДФ суми, сплаченої роботодавцем на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за навчання працівника
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до п. п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 ПКУ встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи (п. п. 165.1.21 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
У 2018 році від оподаткування податком на доходи фізичних осіб звільняється сума, що становить 11169 грн. (3723 грн х 3) за повний або неповний місяць навчання.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ.
Отже, сума, сплачена роботодавцем на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів, що не перевищує у 2018 році 11169,0 грн за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки фізичної особи (працівника), не включаються до складу оподатковуваного доходу такої фізичної особи.
При цьому кошти, сплачені роботодавцем за навчання фізичної особи (працівника) в частині перевищення суми, визначеної п. п. 165.1.21 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Порядок).
Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку сума, сплачена роботодавцем на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за фізичну особу для її підготовки чи перепідготовки відображається в податковому розрахунку за ф.1ДФ за ознакою доходу «145».
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Алкоголь та тютюн: можливість реалізації через Інтернет-магазин
Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон №481) ліцензія (спеціальний дозвіл) – документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у Законі №481 видів діяльності протягом визначеного строку.
Нагадаємо, що оптова торгівля – це діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам господарювання.
Оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
При цьому ст. 15 Закону №481 встановлено, що зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання (далі – Єдиний реєстр), незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб’єкта господарювання з обов’язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Таким чином, зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів, незалежно від напрямку їх використання, повинно здійснюватися в місцях, внесених до Єдиного реєстру.
При цьому слід зазначити, що за порушення норм Закону №481 посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів відповідно до ст. 17 Закону №481. Зокрема, за зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, – 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
Разом з цим, п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) – це, зокрема, будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини.
Документальному оформленню товарних операцій передує укладання договорів. Договір поставки (купівлі-продажу) є основним правовим документом, який визначає права й обов’язки постачальників та покупців. Серед основних його реквізитів є найменування сторін, найменування та кількість товарів, сума, строки постачання, умови прийому, порядок розрахунку, відповідальність сторін за порушення договірних обов’язків.
З урахуванням викладеного суб’єкт господарювання, який має ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами), не може здійснювати продаж алкогольних напоїв (тютюнових виробів) суб’єктам господарювання через мережу Інтернет, оскільки такі товари повинні зберігатися в місцях, внесених до Єдиного реєстру та реалізація (відвантаження) зазначених товарів повинна здійснюватися із місць, внесених до Єдиного реєстру.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму членських внесків
Пунктом 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що не є платниками податку на прибуток неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) у порядку та на умовах, встановлених п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Неприбутковою організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, встановленим у п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Перелік неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку, визначено п. п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Відповідно до п. п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Згідно з п. п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ фінансовий результат звітного періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п. п. 140.5.13 п. 140.5 ст. 140 ПКУ), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Отже, якщо платник податку на прибуток сплачує неприбутковій організації, яка відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ та внесена до Реєстру, членські внески на безповоротній основі, то такий платник повинен збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму таких членських внесків у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Платникам Тернопільщини відшкодовано 343 млн грн ПДВ
За інформацією управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Тернопільській області, за десять місяців 2018 року суб’єкти господарювання області спрямували до державного бюджету 987,7 млн грн податку на додану вартість, що на 320,3 млн грн перевищує показник за аналогічний період минулого року.
На даний час на Тернопільщині на обліку перебуває 2951 платник податку на додану вартість. З них за підсумками січня-жовтня цього року 88 суб’єктів господарювання заявили бюджетне відшкодування з ПДВ на розрахунковий рахунок в сумі 349 млн гривень.
Завдяки впровадженню Електронного реєстру відшкодування ПДВ процес повернення платникам бюджетних коштів здійснюється прозоро та автоматично. Так, цьогоріч вже повернуто з бюджету 343 млн грн ПДВ. Водночас за результатами проведення працівниками ДФС області контрольно-перевірочних заходів упереджено безпідставне відшкодування суми ПДВ в розмірі 3 млн гривень.
Загальний залишок невідшкодованого на розрахунковий рахунок ПДВ становить 45 млн гривень, з них 34 млн грн перебувають в стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами Податкового кодексу України і відповідних нормативних документів та 11 млн грн – в стадії судового та адміністративного розгляду. Станом на початок минулорічного листопада невідшкодований залишок ПДВ на розрахунковий рахунок становив 46 млн гривень.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Коли у відрядженні понесені витрати на таксі
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з п. п. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно з п. 170.9 ст. 170 ПКУ.
Відповідно до п. п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, зокрема, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті).
Зазначені в абзаці другому п. п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ витрати не є об’єктом оподаткування цим податком лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів.
При цьому будь-які витрати на відрядження не включаються до оподатковуваного доходу платника податку за наявності документів, що підтверджують зв’язок такого відрядження з господарською діяльністю роботодавця/сторони, що відряджає.
Враховуючи викладене, якщо юридична особа не фінансується за рахунок бюджетних коштів, то суми відшкодованих витрат за користування таксі під час відрядження як в межах території України, так і за кордоном, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, за умови виконання вимог, встановлених п. 170.9 ст. 170 ПКУ.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області
Військовий збір: оподаткування дарунка, отриманого фізичною особою від юридичної
Відповідно до п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 ПКУ встановлено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі п. п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).
Водночас перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, встановлено п. 164.2 ст. 164 ПКУ.
Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема:
- дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ;
- дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), у вигляді, зокрема, вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни.
Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.
Згідно з п. 174.6 ст. 174 ПКУ доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розділом IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ.
Разом з цим п. п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.
Враховуючи викладене, якщо вартість дарунку, отриманого фізичною особою від юридичної особи, у розрахунку на місяць не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, то вона не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, не є об’єктом оподаткування військовим збором.
Однак при перевищенні вказаного розміру уся вартість дарунку оподатковується військовим збором як додаткове благо. При цьому нормами п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ не передбачено застосування для військового збору коефіцієнта, визначеного п. 164.5 ст. 164 ПКУ.
Сектор комунікацій
Головного управління ДФС у Тернопільській області