A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

кінець січня 2019

Консультації у телефонному режимі

Перший заступник начальника Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області Ніна Банзерук поспілкувалася з жителями міста та району в режимі «прямої телефонної гарячої лінії». Громадяни, що телефонували, цікавилися питаннями щодо сплати єдиного внеску та зарахування до стажу періодів підприємницької діяльності.

Впродовж спілкування представник Фонду ознайомлювала учасників заходу із онлайн- послугами Пенсійного фонду України – Веб-порталом та послугою СМС-інформування

 

Про важливість легального працевлаштування – для тих, хто шукає роботу

Одним із провідних напрямків роботи Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України є робота щодо легалізації заробітної плати, яка проводиться у тісній співпраці з Тернопільським міськрайонним центром зайнятості.

На черговій зустрічі із тимчасово безробітними, спеціалісти об’єднаного управління надали роз`яснення про залежність розміру майбутньої пенсії від величини заробітної плати та страхового стажу. Також розповіли присутнім про негативні наслідки нелегального працевлаштування, адже гарантією отримання пенсії в майбутньому є сплата страхових внесків до Пенсійного фонду.

Учасників заходу спеціалісти Фонду поінформували про електронні послуги -  ВЕБ–портал та СМС-інформування, які надають можливості дистанційного обслуговування та конролю за сплатою внесків роботодавцем.

 

Відповіді на актуальні запитання під час дії «Прямої телефонної гарячої лінії”

В Тернопільському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області відбулась “пряма телефонна гаряча лінія” з питань пенсійного забезпечення громадян.

Під час спілкування з додзвонювачами начальник об’єднаного управління Тетяна Глух надала роз’яснення щодо перерахунку пенсій з 01.01.2019 року у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму, призначення пенсій за вислугу років, укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Крім того, представник Фонду повідомляла учасників заходу про зручні можливості сучасних електронних сервісів Пенсійного фонду – Веб-порталу та СМС-інформування.
 

 

Флешмоб «Чи знаєш ти про негативні наслідки заробітної плати у «конверті»?

Спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області провели у центральній частині міста флешмоб, щоб переконатися, чи знає населення про ризики, на які наражається особа погоджуючись на неофіційне працевлаштування.

Мета заходу – спонукати жителів міста Тернополя до легального працевлаштування, адже заробітна плата в «тіні» чи в «конвертах» не несе за собою жодних гарантій щодо подальшого соціального захисту. Перехожим фахівці Фонду вручали буклети про легальну зайнятість і наголошували, що це – сплачені страхові внески, а у подальшому – пенсія та соціальне забезпечення.

Спеціалісти об’єднаного управління зазначали, що кожен має можливість контролювати нарахування йому заробітної плати зареєструвавшись на ВЕБ-порталі Пенсійного фонду України або підключивши послугу СМС-інформування та щомісячно перевіряти, з якої заробітної плати сплачено єдиний внесок та яку тривалість страхового стажу йому зараховано.

 

Відбудеться «пряма телефонна гаряча лінія»

З метою вдосконалення роботи органів Пенсійного фонду України в Тернопільській області в сфері масової комунікації та проведення прямого діалогу з громадянами міста Тернополя та Тернопільського району:

30 січня 2019 року з 11-00 до 13-00 за телефоном (0352) 52-58-98 начальником Тернопільського об’єднаного управління Тетяною Григорівною Глух буде проведена «пряма телефонна гаряча лінія» щодо питань пенсійного забезпечення.

31 січня 2019 року з 11-00 до 13-00 за телефоном (0352) 23-56-77 першим заступником начальника Тернопільського об’єднаного управління Ніною Якимівною Банзерук буде проведена «пряма телефонна гаряча лінія» щодо сплати єдиного внеску та зарахування до стажу періодів підприємницької діяльності.

 

Офіційне оформлення трудових відносин – запорука

соціального захисту та гідних пенсійних виплат

     При нарахуванні заробітної плати працівникам підприємства, установи, організації та фізичні особи – підприємці повинні дотримуватися чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення законодавства про оплату праці, адже Конституцією України кожному громадянину гарантується право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати, не нижчої від визначеної законом.

     Та на жаль, чимало роботодавців, бажаючи уникнути “зайвих витрат”, або взагалі не оформляють трудові відносини з працівником офіційно, або працевлаштовують особу на неповну ставку із мізерною зарплатою, зазвичай меншою мінімального розміру, а основну суму заробітку виплачують “в конверті”.

    Така ситуація для працюючої людини тягне за собою ряд негативних наслідків, адже сьогодні особа втрачає право на належний соціальний захист, а в майбутньому ризикує залишитися без права на достойні пенсійні виплати та гідне існування.

     Відповідно до нині діючого пенсійного законодавства встановлена пряма залежність розмірів пенсій від набутого страхового стажу та заробітку, з якого сплачені страховий (єдиний) внесок. Тобто, у страховий стаж при виході на пенсію враховуються тільки ті періоди, у яких відбувалось нарахування та за які повністю сплачені страхові внески у розмірі не менше, ніж мінімальний страховий внесок, який на сьогодні складає 918,06 грн. (4173 грн.*22%). Якщо з якихось причин роботодавець не сплатив страховий (єдиний) внесок за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати “в конвертах” без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як із заробітної плати, так і зі сплати єдиного внеску), то періоди за які не сплачені внески “випадають” зі страхового стажу найманого працівника, а заробіток не враховується при розрахунку розміру пенсії.

      В черговий раз звертаємося до роботодавців області! Усвідомте свою відповідальність за працівників та подбайте про їх добробут, адже тільки повна зайнятість та гідний рівень оплати праці, дозволить працівникам уникнути ризиків, пов’язаних із соціальним захистом у разі скрутних життєвих обставин та пенсійним забезпеченням у майбутньому!

    Шановні краяни! Не позбавляйте себе соціального захисту сьогодні та спокійної старості в майбутньому! Вимагайте від роботодавців легального оформлення трудових відносин та гідної оплати праці!

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Нові інформаційні сервіси Фонду: швидко, зручно, ефективно 

Поліпшення якості обслуговування громадян – одне з ключових завдань Пенсійного фонду України, для виконання якого створюються сучасні сервіси та можливості: онлайн-довідки та смс-інформування.

Основою інноваційних змін став модернізований Реєстр застрахованих осіб, який адмініструє Пенсійний фонд України. У цьому реєстрі на кожного працюючого та пенсіонера заведена індивідуальна облікова картка, в якій відображена вся інформація про заробітну плату людини та різні соціальні виплати, з яких сплачено страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.

Таку інформацію можна отримати, зареєструвавшись на Веб-порталі електронних послуг Фонду. Зробити це можна двома способами: за логіном і паролем, які видають фахівці в територіальних підрозділах Фонду, або електронним цифровим підписом. Більш надійним є використання електронного цифрового підпису (ЕЦП), тоді не треба приходити до Фонду особисто, аби отримати логін і пароль. ЕЦП можна отримати у сертифікованих центрах видачі ключів (Державної фіскальної служби, органів юстиції тощо), перелік яких є на Веб-порталі. Такий спосіб входу потрібен для ідентифікації особи та захисту її особистих даних.

У персональному кабінеті на Веб-порталі кожен отримує доступ до багатьох опцій. Зокрема, найманий працівник може дізнатися розмір свого страхового стажу та чи сплачуються за нього страхові внески роботодавцем. Окрім того, зі свого кабінету можна подати звернення до органів Фонду, записатися на прийом, переглянути свою електронну пенсійну справу, якщо пенсію уже призначено.

Довідки з підтвердженням QR-кодом

Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. Послуга доступна для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України, які увійшли на портал за допомогою ЕЦП. Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:

· довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);

· довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії

без урахування видів виплати;

· індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
 · витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо. Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» шляхом введення перевірочного коду документу, який міститься одразу під QR-кодом.
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою Фонду.

Послуга смс-інформування

До нових сервісів обслуговування громадян належить також смс-інформування, за допомогою якого Пенсійний фонд України інформує про всі зміни, які відбуваються в пенсійній справі, а кожного працюючого щомісячно повідомляє про сплату єдиного соціального внеску та зарахування страхового стажу, що є інструментом контролю за своїм роботодавцем. Відсутність повідомлення про зарахування страхового стажу, необхідного для призначення пенсії, є приводом для звернення до свого роботодавця (підприємства) для з’ясування причин. Головне в цьому процесі – оперативність, адже, з плином часу, питання, які можна вирішити зараз, не завжди вдається врегулювати в майбутньому, коли роботодавець, наприклад, вже ліквідований, а підтверджуючі документи відсутні.

Зареєструватись на отримання повідомлення можна двома способами: за особистим зверненням до ПФУ, надавши відповідну заяву або самостійно налаштувавши сервіс. Відеоінструкцію із самостійного налаштування сервісу смс-повідомлення можна переглянути на інформаційній сторінці Веб-порталу в розділі «Новини».

 Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Легальна заробітна плата – основа майбутньої пенсії!

Через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються законних соціальних гарантій.

Незадекларована праця не тільки обмежує можливості держави проводити сучасну соціальну політику, вона створює недобросовісну конкуренцію щодо тих суб’єктів господарювання, які повністю забезпечують виконання зобов’язань щодо сплати податків і соціального забезпечення працівників.

Крім того, незадекларована праця має негативні наслідки як для працівників, так і для роботодавців: без офіційного оформлення на роботу працівник позбавляє себе гарантованого державою розміру заробітної плати; виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною тощо; виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю; допомоги у разі настання нещасного випадку під час виробничого процесу; соціального страхування. До того ж неоформлений офіційно працівник втрачає страховий стаж при розрахунку розміру пенсії.

Роботодавець має укласти з працівником трудовий договір, повідомити Державну фіскальну службу про прийняття особи на роботу, виплачувати працівнику офіційну заробітну плату не нижче законодавчо встановленого мінімуму, сплачувати за нього єдиний соціальний внесок. Виконання цих умов гарантує працівникові здорові і безпечні умови праці.

Шановні роботодавці, не позбавляйте своїх працівників соціального захисту, офіційно оформляйте з працівником трудові відносини. Звертаємо увагу, що за кожного неоформленого працівника законом передбачена штрафна санкція у розмірі 30-ти мінімальних заробітних плат.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Через Веб-портал електронних послуг Пенсійного Фонду України можна отримувати онлайн-довідки

Пенсійний фонд України постійно розширює можливості дистанційного обслуговування громадян. Так, через особистий кабінет на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного Фонду України, не відвідуючи територіальні органи Фонду, можна отримувати електронні документи з підтвердженням QR-кодом, використовуючи електронний цифровий підпис (ЕЦП).

Відповідно до чинного законодавства документ з QR-кодом є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Фонду. Такі довідки дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

Працівники установ, до яких громадяни приходять з електронними документами, перевіряють їх достовірність через QR-код і спеціальний перевірочний код, розміщений під ним.

Перелік електронних документів, які можна отримати дистанційно, наступний:

  • довідка про доходи пенсіонера для призначення субсидій (містить дані про розмір пенсії, без урахування окремих видів виплат);
  • довідка про доходи пенсіонера;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5, містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками);
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (містить інформацію про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати, дані про набутий страховий стаж, відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин, відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу, відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків: дані пенсійної справи, відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).

            Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням:

http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm

            Інструкція з отримання довідок з QR-кодом від Пенсійного фонду України:

 http://www.pfu.gov.ua/instruktsiyi/yak-otrymaty-dovidku-z-qr-kodom-vid-pensijnogo-fondu-ukrayiny/

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Завершення фінансування пенсій та грошової допомоги у січні 2019 року

Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області повідомляє, що відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та інших законодавчих актів, що регулюють питання пенсійного забезпечення громадян, завершено виплату пенсій та грошової допомоги на січень 2019 року. 

Станом на 25 січня 2019 року виплату пенсій та грошової допомоги профінансовано в розмірі 164 млн. 108,7 тис.грн. що становить 100,0 % місячної потреби січня 2019 року.

 Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області

 

Безробітним Тернопільщини розповіли про електронні сервіси Пенсійного фонду

Під час чергової зустрічі спеціалістів Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області із тимчасово безробітними громадянами в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості обговорили питання легалізації, ризики отримання заробітної плати «в конвертах» та використання електронних послуг Веб-порталу.

Присутнім спеціалісти Фонду розповіла, наскільки важливо громадянам зареєструватись на Веб-порталі або підключити послугу СМС-інформування, щоб особисто здійснювати контроль за власними даними, які в подальшому будуть впливати на їхні пенсійні права, а також зручно і оперативно взаємодіяти з Пенсійним фондом, дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до об’єднаного управління.

 

 Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду запрошує на День відкритих дверей

Об’єднане управління запрошує громадян, застрахованих осіб, страхувальників та пенсіонерів на День відкритих дверей, який відбудеться 24 січня з 10.00 до 13.00 за адресою: вул.М.Кривоноса, 10 (відділ обслуговування громадян).

Тема заходу  – «Реєструйся на ВЕБ-порталі ПФУ зараз – економ час в майбутньому». Під час заходу фахівці об’єднаного управління надаватимуть роз’яснення, як за допомогою даного сервісу в режимі «он-лайн» контролювати дані щодо заробітної плати (доходу), про які  відзвітовано роботодавцем, а також стан сплати страхових внесків.

 

День Пенсійного фонду у Великогаївській ОТГ

Спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління провели День Пенсійного фонду у селі Великі Гаї. Метою таких заходів є наближення послуг до людей, надання консультацій та роз’яснень щодо пенсійного забезпечення.

Присутніх на заході цікавили питання щодо перерахунку пенсії, отримання пенсії через банківські установи, обчислення  та зарахування страхового стажу тощо.

Фахівці Фонду запропонували відвідувачам заповнити анкети щодо якості обслуговування та активніше долучатися до дистанційних форм обслуговування громадян, зокрема, скористатися можливостями Веб-порталу Пенсійного фонду України, а також послугою системи інформування громадян шляхом отримання смс-повідомлень від Пенсійного фонду України, що дасть можливість своєчасно переглядати документи для призначення пенсії – їх належного оформлення, та здійснювати особистий контроль за сплатою ЄСВ.

 

Про сплату збору при набутті права власності на легкові автомобілі

 Сплата збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі здійснюється за першої державної реєстрації в Україні в сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ України.

Платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (п.7 статті 1 Закону України від 26.06.1997 №400/97-ВР «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування») є підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні в сервісних центрах (підрозділах Державної автомобільної інспекції) Міністерства внутрішніх справ України.

Об'єктом оподаткування є вартість автомобіля, визначена відповідно до договору купівлі-продажу, договору міни, довідки органів митної служби, акта експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість. Диференційовані ставки збору встановлені залежно від вартості об’єкта.

3% - якщо вартість легкового автомобіля не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (на 01.01.2019 - із суми до 316965 грн.);

4% - якщо вартість легкового автомобіля перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (на 01.01.2019 - із суми понад 316965 грн. до 557090 грн.);

5% - якщо вартість легкового автомобіля перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (на 01.01.2019 - із суми понад 557090 грн.).

Збір сплачується із вартості автомобіля без урахування податку на додану вартість, якщо суму такого податку зазначено в документі, який підтверджує ціну транспортного засобу.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Про виплату недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера 

Законом України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв'язку з його смертю, виплачується - по місяць смерті включно членам його сім’ї, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті, у тому числі непрацездатним членам сім’ї, зазначеним у частині другій статті 36 вказаного Закону, які знаходилися на його утриманні, незалежно від того, проживали вони разом з померлим чи не проживали.

Для виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера надається свідоцтво про смерть, документи, які підтверджують родинні стосунки. Непрацездатними членами сім’ї, зазначеними у частині другій статті 36 Закону, подаються документи, які засвідчують, що вони перебували на утриманні померлого пенсіонера. Члени сім’ї надають паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера, довідку уповноважених органів з місця проживання, у тому числі органів місцевого самоврядування, або інші документи, які підтверджують проживання з пенсіонером на день його смерті.  

Виплата недоотриманої пенсії померлого здійснюється вищевказаним категоріям заявників у разі звернення протягом шести місяців з дня відкриття спадщини (часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою).

У разі звернення кількох членів сім’ї, які мають право на отримання суми недоотриманої пенсії, у зв’язку зі смертю пенсіонера,  належна їм сума пенсії ділиться між ними порівну.

У разі відсутності членів сім’ї, які мають право на отримання суми недоотриманої пенсії померлого пенсіонера, або незвернення ними за виплатою вказаної суми протягом шести місяців з дня відкриття спадщини, сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв'язку з його смертю, входить до складу спадщини. Документом, що підтверджує статус спадкоємця, є свідоцтво про право на спадщину.

Людмила Радковська

Начальник відділу з питань призначення,

перерахунку та виплати пенсії №2 у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Офіційна заробітна плата – складова майбутньої пенсії

Нелегальний обіг робочої сили веде до порушення прав людини, втрати працівником, зайнятим у «тіньовому» секторі економіки, своїх соціальних гарантій, страхового стажу та в майбутньому - пенсії. «Тіньова» зайнятість  спрямована проти людини, позбавляє її легального заробітку й охорони праці, пенсійного та соціального забезпечення, які здійснюються через Пенсійний фонд та Фонди соціального страхування.

За нинішніх реалій, коли на ринку праці відчутний дефіцит вільних робочих місць, громадяни часто погоджуються на будь-яку пропозицію роботи, зокрема і нелегальної. В цьому випадку створюються умови для втягування певної частини населення до протиправних дій та порушення законодавства про працю. Крім того, на вибір працівника також впливає важкий соціально-економічний стан держави, а саме необхідність отримувати більшу зарплатню сьогодні, а про майбутню пенсію - подбати пізніше. Але, як правило, занепокоєння пенсією настає при досягненні пенсійного віку,  коли вплинути на неї - майже неможливо. Розмір пенсії є похідною від розміру легально нарахованої заробітної плати та тривалості страхового стажу.

Слід зауважити, що з 01 січня 2019 року необхідний страховий стаж для призначення пенсії складає 26 років, а мінімальний страховий внесок – 918,06 грн.

Також потрібно звернути увагу на негативні наслідки тим, хто працює легально, але одержує за відомістю мінімальний заробіток, а решта – в «конверті». В даному випадку гарантії держави на соціальне та пенсійне забезпечення - мінімальні, а тому про належний розмір соціальних та пенсійних виплат  – годі й думати.

Відповідально до цього питання повинні поставитися роботодавці, не порушувати Закон, оформляти належним чином трудові відносини зі своїми працівниками. Варто не забувати про те, що фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) є грубим порушенням Законів України та передбачає адміністративну відповідальність. Важливо самим працюючим не стояти осторонь даного питання та стати на захист своїх прав та інтересів, адже тільки при наявності офіційного працевлаштування та легальної заробітної плати можна розраховувати на песійне забезпечення у майбутньому.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Легальна зайнятість – гарантія захисту трудових прав 

Згідно з Конституцією України кожна людина має право на працю, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується. Але ще чимало громадян живуть днем нинішнім, надаючи перевагу тимчасовим сумнівним вигодам, тому останнім часом усе частіше доводиться стикатися з таким негативним явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин – «тіньовою» зайнятістю.

Працівники, які погоджуються одержувати зарплатню в «конвертах», стають заручниками самих себе. Так, отримуючи нелегальну винагороду в результаті домовленості з роботодавцем, позбавляє себе соціальних виплат та гарантій.

Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, а це неминуче призведе до того, що:

  • вимагатимуть працювати понад норму, а то і часто без додаткової оплати праці;
  • не буде гарантованого розміру заробітної плати (зокрема розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплат, надбавок та інших заохочувальних виплат);
  • не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника;
  • не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною;
  • не буде права на оплату тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною;
  • не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці);
  • не буде права на охорону праці;
  • не буде права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, та, як наслідок на отримання страхових виплат у разі травмувань чи профзахворювань;
  •  людину можуть звільнити у будь-який момент, без виплати вихідної допомоги, а можливо, і без оплати за виконану роботу. 

Отримати належний під час звільнення розрахунок в переважній більшості випадків вкрай складно, факт перебування в трудових відносинах з роботодавцем доведеться доводити у суді з допомогою свідків.

Серед негативних наслідків «тіньової» зайнятості є і такі, що стосуються суспільної небезпеки, адже всі ми є споживачами послуг у сфері громадського харчування, торгівлі, транспорту, будівництва тощо, тож необхідна їх висока якість. Нелегальна зайнятість сприяє поширенню захворювань, підвищенню рівня аварійності на дорогах, зростанню ризику виникнення нещасних випадків на виробництві, адже з офіційно неоформленим працівником не проводиться навчання з техніки безпеки, охорони праці, він не проходить вчасно, а то і взагалі, передбаченого нормативними документами періодичного медичного огляду.

Найефективнішим захистом громадян є їхня правова обізнаність. Кожен, хто наймається на роботу, має пам’ятати, що не оформлений вчасно трудовий договір є не лише грубим порушенням трудового законодавства, а й надалі тягне за собою низку проблем для самого працівника.

Працюючи нелегально людина сама себе позбавляє права на соціальний захист та пенсійне забезпечення у майбутньому.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Коротко про головне:

  1. Шановні пенсіонери! Своєчасно повідомляйте Пенсійний фонд про початок та завершення трудової або підприємницької діяльності.
  2. Розмір пенсії залежить від тривалості страхового стажу особи та заробітної плати, яка враховується для пенсії.
  3. Страховий стаж з 01.01.2004 обчислюється за даними персоніфікованого обліку і залежить від сплачених страхових внесків.
  4. Пенсіонери, які після призначення пенсії продовжують працювати, мають право на перерахунок пенсії по стажу та заробітку кожні 2 роки.
  5. Пільговий стаж, набутий на ліквідованих підприємствах без визначення правонаступника, може бути підтверджено комісією, яка діє при Головному управлінні.
  6. З 1 січня 2019 року мінімальний страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком, становить 26 років і поступово збільшується щороку до 2028 року на 1 рік.
  7. Щоб вчасно реалізувати право на пенсію завчасно звертайтесь до найближчого управління Пенсійного фонду для проведення правової оцінки документів.
  8. Заява про призначення пенсії може бути подана за місяць до досягнення пенсійного віку.
  9. Шановні підприємці! При знятті з обліку не забудьте подати звіт про доходи. Це важливо для нарахування пенсій.
  10. Добровільна участь у системі загальнообов’язкового соціального страхування – одна із можливостей набуття необхідного стажу для пенсії.
  11. Мешканці ОТГ можуть отримати необхідну консультацію або подати заяву, не виїжджаючи до районного центру, на віддалених робочих місцях працівників пенсійної служби.

 

Отримуй довідки від Пенсійного фонду – онлайн!

Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. Послуга доступна для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України, які увійшли на Портал за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП). Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:

  • довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
  • довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.

Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm

Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органів Фонду.

Інструкція з отримання довідок з QR-кодом від Пенсійного фонду України

https://www.pfu.gov.ua/instruktsiyi/yak-otrymaty-dovidku-z-qr-kodom-vid-pensijnogo-fondu-ukrayiny/ 

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

 

До уваги пенсіонерів!

Для уникнення пенсійних переплат та наступного повернення отриманих коштів просимо своєчасно повідомляти органи Пенсійного фонду про прийом на роботу (реєстрацію підприємницької діяльності), звільнення з роботи (припинення підприємницької діяльності), виїзд за кордон на постійне місце проживання та інші обставини, що можуть вплинути на пенсійне забезпечення.

Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області

 

Про важливість офіційної заробітної плати – тимчасово безробітним громадянам

Інформаційний семінар для безробітних на тему легальної зайнятості провели за участю фахівців Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості.

Cпеціалісти Фонду поінформували присутніх про сучасні сервіси Пенсійного фонду, які дозволяють працівникам контролювати облік страхового стажу, повідомили про найпоширеніші види порушень роботодавцями норм трудового законодавства.

Також учасникам заходу розповіли про порядок обліку страхового стажу, можливість його «купівлі», про розрахунок пенсії, про Веб–портал електронних послуг Пенсійного фонду України та про доступ до нової послуги – смс-інформування.

На завершення семінару присутні отримали інформаційні буклети з правилами користування Веб–порталом та пам’ятки про негативні наслідки нелегальної зайнятості.

 

Про важливість легального працевлаштування в рамках флешмобу

З метою привернення уваги громадськості до проблем нелегальних трудових відносин, спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління  провели в центрі міста флешмоб. 

За допомогою плакатів: «Легальна заробітна плата сьогодні – це наповнення бюджетів, кошти на виплату пенсій та соціальна захищеність завтра» - організатори заходу привертали увагу жителів та гостей міста.

Під час акції фахівці Фонду зосереджували увагу перехожих на наявності страхового стажу, який при нарахуванні пенсії враховується пропорційно сплаченим страховим внескам на державне пенсійне страхування та закликали оформляти трудові відносини.

Для здійснення контролю за повнотою та достовірністю відображення даних в реєстрі застрахованих осіб, спеціалисти об’єднаного управління запропонували учасникам заходу реєстрацію на Веб-порталі Пенсійного фонду України та послугу СМС- інформування -  як зручні та сучасні форми електронних послуг.

 

День Пенсійного фонду у Байковецькій ОТГ

Спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління провели День Пенсійного фонду у селі Байківці. Метою таких заходів є наближення послуг до людей, надання консультацій та роз’яснень щодо пенсійного забезпечення.

Питання які задавали присутні, були щодо перерахунку пенсії, про поновлення її виплати і правильності нарахування, обчислення  та зарахування страхового стажу тощо.

Фахівці об’єднаного управління запропонували відвідувачам активніше долучатися до дистанційних форм обслуговування громадян що пропонує Фонд, зокрема, скористатися можливостями Веб-порталу Пенсійного фонду України та новою послугою – СМС-інформуванням.

 

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь