березень-квітень 2018
«Єдинник» отримав понад 1 млн грн: коли потрібен РРО?
Фізичні особи-підприємці платники єдиного податку II та III груп, які в календарному році перевищили обсяг доходу 1 000 000 грн, зобов'язані з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО).
Але, у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) в безготівковій формі шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки, РРО не застосовується.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Подарунок з-за кордону оподатковується
Згідно з Податковим кодексом України до доходу, отриманому з джерел за межами України, відносять будь-який дохід, отриманий резидентами, зокрема й у вигляді подарунку.
У разі, якщо джерело виплат доходів є іноземним, суму такого доходу включають до річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб-отримувача, який у такому випадку повинен подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Дохід оподатковується за ставкою 18%. Крім цього, такий дохід є об’єктом обкладення військовим збором, ставка якого складає – 1,5%.
Однак, громадяни мають право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Такий платник має визначити суму зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Але це можливо лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни, де було одержано подарунок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу чи об’єкт оподаткування.
Довідка має бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Коли селяни декларують доходи
Дохід, що отримують селяни від продажу сільськогосподарської продукції, може звільнятися від оподаткування, або ж передбачає подання декларації і сплату податку.
Відповідно до Податкового кодексу України не оподатковуються доходи, отримані громадянами від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена самостійно на земельних ділянках, наданих їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення: садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), та/або для індивідуального дачного будівництва; особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.
При цьому, у даний розмір земельних ділянок не враховуються земельні частки (паї), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються).
Підставою для звільнення від оподаткування доходу від продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) є Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3ДФ, що видається місцевою радою.
Що стосується продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД (а це, молоко, м'ясо, домашня птиця, яйця тощо), пільга діє, якщо сума доходів сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (у 2017 році – 160 000 грн, у 2018 році – 186 150 грн). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок. У разі, коли сума отриманого доходу перевищує даний розмір, фізична особа зобов’язана подати до податкової інспекції довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем проживання власника продукції тваринництва. При підтвердженні довідкою вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 160 000 грн.
Проте, якщо фізичною особою не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.
У разі відсутності підстав застосування пільг щодо оподаткування доходів при продажу сільськогосподарської продукції, такі доходи підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, оподатковуються за ставкою 18% податку на доходи фізосіб та 1,5% військового збору.
Нагадаємо, що декларацію про майновий стан і доходи за 2017 рік потрібно подати до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) до 2 травня 2018 року, а сплатити зазначену у такій декларації суму – до 1 серпня 2018 року.
У Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Самозайнята особа-нотаріус: терміни сплати
Фізичні особи, котрі проводять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до розділу IV Податкового кодексу у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, тобто, до 1 травня. Граничним строком подання даної декларації у 2018 році – є 2 травня.
Остаточний розрахунок податку на доходи фізосіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації. Тобто, фізична особа повинна самостійно до 1 серпня 2018 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Щодо обмеження кількості видів діяльності для спрощенця
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.
У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані таким підприємцем види господарської діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010. На підставі поданої такою особою заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право на застосування «спрощенки».
При цьому, Кодексом не передбачено обмежень для фізичних осіб-підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Надаєте в оренду – задекларуйте дохід
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.
Оподатковуються доходи від надання в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.
Крім того, оподатковуються також доходи, отримані від надання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна.
Сума отриманого доходу підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Фізична особа зобов'язана відобразити дохід від надання в оренду майна у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до податкової інспекції. Останній день подання декларації – 2 травня 2018 року. Крім того, фізична особа зобов‘язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов‘язання, зазначену в поданій нею декларації.
У Тернопільській об’єднаній ДПІ звертають увагу громадян – для отримання безкоштовних бланків декларації про майновий стан і доходи, а також бланків заяв та інших документів щодо звернень громадян для надання адміністративних послуг, прохання звертатись до модератора!
В податковій інспекції рекомендують, при поданні податкової звітності особисто платниками податків або уповноваженими на це особами, для пред’явлення у Центрі обслуговування платників, у разі необхідності мати із собою документи, що посвідчують особу та надають право представляти інтереси платника податків.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Кампанія декларування: запитання-відповіді
Які є зміни у декларуванні у цьому році?
Цьогорічні зміни торкнулись декларування спадщини (подарунків). У минулого року нульова ставка податку на доходи була в тому випадку, коли спадкоємці або ті, хто отримував майно за договором дарування, були членами сім’ї першого ступеня споріднення (діти, батьки, чоловік або дружина), у цьому році від сплати податку звільнені й члени сім’ї другого ступеня споріднення (рідні сестри чи брати, дід, баба та онуки). Тобто, у 2018 році при декларуванні спадщини та дарунку за 2017 рік ці категорії сплачувати податок вже не будуть, і декларації їм подавати не потрібно.
Як можна подати декларацію про майновий стан і доходи?
Декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання; засобами електронного зв’язку за допомогою ключа електронного цифрового підпису.
Які документи, крім декларації, потрібно надати до податкової інспекції, аби скористатись правом на податкову знижку за навчання дитини?
До декларації про доходи додаються ксерокопії наступних документів:
- відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери;
- договір з навчальним закладом;
- довідку про отриману в 2017 році заробітну плату (з обов’язковим зазначенням податку на доходи фізосіб та військового збору);
- документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення);
- реквізити банківського рахунку, на який повертаються кошти.
Як оподатковується спадщина, отримана громадянином іноземної держави?
При отриманні будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента, незалежно від їх ступеня споріднення зі спадкодавцем, такий дохід оподатковується за ставкою 18% та військовим збором 1,5 %.
Оскільки згідно з п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину, то нотаріус видає спадкоємцю-нерезиденту свідоцтво про право на спадщину лише за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку з вартості об'єкта спадщини.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Як працює податкова на свята
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності у квітні й травні 2018 року Центр обслуговування платників працюватиме за таким графіком:
-
28 квітня – робочий день з 9:00 до 13:00;
-
5 травня – робочий день з 9:00 до 17:00;
-
30 квітня – робочий день з 9:00 до 17:00.
-
29 квітня, 1 та 9 травня – вихідні дні.
Податкову звітність можна подавати також через відповідний сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису.
Нагадуємо, що для отримання консультацій з питань застосування норм податкового та митного законодавства телефонувати до Кол-центру за номером 0-800-501-007.
Для скарг на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів необхідно звертатися на сервіс «Пульс» за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну адресу: idd@sfs.gov.ua.
Довідки за телефоном: 43-46-43, 43-46-10.
Отримайте безкоштовно
У Тернопільській об’єднаній ДПІ звертають увагу громадян – для отримання безкоштовних бланків декларації про майновий стан і доходи, а також бланків заяв та інших документів щодо звернень громадян для надання адміністративних послуг, прохання звертатись до модератора!
В податковій інспекції рекомендують, при поданні податкової звітності особисто платниками податків або уповноваженими на це особами, для пред’явлення у Центрі обслуговування платників, у разі необхідності мати із собою документи, що посвідчують особу та надають право представляти інтереси платника податків.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
В Електронному кабінеті запроваджено новий сервіс
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що Державною фіскальною службою запроваджено новий сервіс в Електронному кабінеті – окремий Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.
Реєстр розміщено у відкритій частині Електронного кабінету.
Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
У Реєстрі відображається інформація щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та по яких прийняті рішення відповідними комісіями, а також розпочато процедури адміністративного та судового оскарження.
Реєстр функціонує в тестовому режимі протягом місяця з дня набрання чинності Порядку.
У частині формування у відкритому доступі окремого Реєстру Електронний кабінет доопрацьовано відповідно до пункту 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Докладні консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Декларуємо іноземні доходи
Невдовзі завершиться Деклараційна кампанія – 2018 року. У Тернопільській ОДПІ наголошують на необхідності своєчасного виконання конституційного обов‘язку тими громадянами, які відповідно до вимог Податкового кодексу України, мають зобов‘язання подати таку декларацію про отримані у 2017 році доходи.
Зокрема, до цієї категорії громадян відносяться ті, хто отримував доходи за кордоном. Такі доходи підлягають обов‘язковому відображенню в щорічній декларації.
При цьому, у разі, якщо між Україною та країною, в якій знаходиться джерело виплати, існує міжнародний договір, згода на обов’язковість дотримання якого надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном.
Для цього потрібно надати відповідні підтверджуючі документи щодо суми отриманого доходу та суми сплаченого податку. Вимоги щодо оформлення такого документу містяться у статті 13 Податкового кодексу України.
Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України. У випадку відсутності в платника податку підтверджуючих документів, сума податку буде обраховуватися із загальної суми отриманих доходів.
Звертаємо увагу, що податкову звітність можна подавати також через відповідний сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису.
Граничний термін подання декларації про майновий стан і доходи – 2 травня 2018 року.
Додатково у Центрі обслуговування фахівці інспекції проводять тренінги, надають докладні консультації та практичну допомогу у заповненні даної декларації та подання електронної звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.
Декларування доходів: встигнути до 2 травня
З 1 січня 2018 року в Україні триває кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2017 року. Про це нагадали в Тернопільській OДПI.
Оскільки до завершення кампанії залишились лічені дні, в податковій інспекції наголошують на виконанні свого обов’язку громадянами щодо декларування таких доходів. А фахівці інспекції нададуть практичну допомогу у заповненні декларації. Телефон для довідки: 43-46-10, 43-46-46.
Є три способи подати декларацію в податкову
Кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами уподовж 2017 року, триває до 2 травня 2018 року включно, тому фахівці Тернопільської ОДПІ радять тернополянам виконати свій конституційний обов’язок та вчасно подати декларацію про майновий стан і доходи.
Податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси. Для цього є три способи її подання:
Перший – подання декларації особисто або уповноваженою на це особою, тобто з безпосереднім відвідуванням податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.
У другому способі – декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У такому разі є певний нюанс, таке відправлення платник податку зобов’язаний здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації.
Третій спосіб є найсучаснішим – це декларування засобами електронного зв’язку в електронній формі. Якщо вирішите скористатись саме цим шляхом і подати декларацію через «Електронний кабінет платника податків», що розташований на веб-порталі ДФС України в меню електронних сервісів, врахуйте вимоги законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (ЕЦП)
Залишились лічені дні до завершення деклараційної кампанії, тож, радимо не вагатись та задекларувати свої доходи у будь-який зручний для Вас спосіб.
Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.
Фіскальний касовий чек: внесено зміни
У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що 6 квітня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.02.2018 № 288 «Про внесення змін до Положення про форму і зміст розрахункових документів», яким затверджено зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)». Наказ № 288 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 6.04.2018 № 27.
Зокрема, Наказом № 288 внесено додатковий реквізит «Код товарної підкатегорії згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД)» до фіскального касового чека на товари (послуги), фіскального касового чека видачі коштів, фіскального касового чека за операціями приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування.
Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.
Про останній день сплати єдиного внеску за І квартал
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності є платниками єдиного внеску.
Базою нарахування єдиного внеску для таких платників є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.
При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом про ЄСВ.
Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Тобто, визначення бази нарахування єдиного внеску для зазначених платників у разі відсутності доходу (прибутку) у звітному році є обов’язковим.
З 01.01.2018 р. особи, які провадять незалежну професійну діяльність, повинні сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Останній день сплати єдиного внеску з доходу осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за I квартал 2018 року – 19 квітня.
Нагадаємо, що 19 квітня також останній день сплати єдиного внеску за I квартал 2018 року фізичними особами – підприємцями, у т. ч. тими, які обрали спрощену систему оподаткування і членами фермерських господарств.
Зазначена норма передбачена п. 5 частини першої ст. 4; абз. другим п. 2 частини першої ст. 7, частина 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Оновлено довідники податкових пільг
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що ДФС України затвердила нові Довідники податкових пільг станом на 1 квітня 2018 року:
- №87/1 – Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- №87/2 – Довідник інших податкових пільг.
У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Хто замість Вас може подати декларацію про майновий стан і доходи?
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що відповідно до Податкового кодексу України податкова декларація про майновий стан і доходи заповнюється платником податку на доходи фізичних осіб самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою особою здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II ПКУ.
Обов’язок щодо заповнення та подання декларації від імені платника покладається на таких осіб:
·- батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;
·- спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником податку, який помер;
·- державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника податку, визначеного в установленому порядку банкрутом (п.179.6 ст.179 ПКУ).
У Тернопільській ОДПІ рекомендують, при поданні податкової звітності особисто платниками податків або уповноваженими на це особами, для пред’явлення у Центрі обслуговування платників, у разі необхідності мати із собою документи, що посвідчують особу та надають право представляти інтереси платника податків.
У податковій інспекції також нагадують, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Чи оподатковується перепідготовка?
Яка сума, що сплачена юридичною особою за перепідготовку фізичної особи у вітчизняному навчальному закладі, не оподатковується?
Фахівці Тернопільської ОДПІ нагадують, що відповідно Податкового кодексу сума, сплачена будь-якою юридичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку на доходи фізичних осіб, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
У податковій інспекції також нагадують, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
Громадяни, які провадять незалежну професійну діяльність
мають подати річну декларацію
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб. У 2018 році граничний строк її подання - до 2 травня. Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації.
У податковій декларації про майновий стан і доходи такі платники відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.
Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за минулий 2017 рік, сплачується особами, які провадять незалежну професійну діяльність, до 1 серпня цього року.
Нагадаємо, що незалежна професійна діяльність визначена Податковим кодексом України як участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб. Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність визначена статтею 178 Кодексу.
Звертаємо увагу, що податкову звітність можна подавати також через відповідний сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису.
В податковій інспекції також нагадують, що завершується кампанія декларування неоподаткованих доходів, отриманих у 2017 році. Граничний термін подання декларації про майновий стан і доходи – 2 травня 2018 року.
Додатково у Центрі обслуговування фахівці інспекції проводять тренінги, надають докладні консультації та практичну допомогу у заповненні даної декларації та подання електронної звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.
Залишився ще майже місяць аби задекларували доходи
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що «добігає» до завершення Кампанія декларування доходів – 2018.
Тому, у громадян залишився ще майже місяць, аби прозвітувати про отримані у 2017 році неоподатковані доходи. А для тих, хто хоче скористатись податковою знижкою, термін подачі декларації –31 грудня 2018 року.
Нагадуємо, що у Центрі обслуговування платників фахівці інспекції консультують, проводять тренінги та надають практичну допомогу в заповненні Декларації про майновий стан і доходи та подання електронної звітності з використанням електронного підпису. Телефони для довідок: 43‑46-10, 43-46-46.
«Спрощенцям» розповіли про сплату й терміни сплати єдиного податку
Фахівці Тернопільської об’єднаної ДПІ роз’яснили до якого числа потрібно задекларувати доходи та сплатити єдиний податок підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування.
Так, доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються в податковій декларації платника єдиного податку – фізичної особи–підприємця, яка подається у строки відповідно до ст.296 Податкового кодексу:
- для платників єдиного податку першої та другої груп у строки, встановлені для річного податкового періоду, тобто протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року (за 2017 р. – 01.03.2018 р.);
- для платників єдиного податку третьої групи у строки, встановлені для квартального податкового періоду, тобто протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу (у 2018 р. – 9 лютого, 10 травня, 9 серпня, 9 листопада).
Платники першої та другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Платники єдиного податку третьої групи сплачують його протягом 10 календарних днів після граничного строку подання декларації за податковий (звітний) квартал (у 2018 р. – 19 лютого, 18 травня, 17 серпня, 19 листопада).
Звертаємо увагу, що податкову звітність можна подавати також через відповідний сервіс ДФС «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису.
В податковій інспекції також нагадують, що завершується кампанія декларування неоподаткованих доходів, отриманих у 2017 році. Граничний термін подання декларації про майновий стан і доходи – 2 травня 2018 року.
Додатково у Центрі обслуговування фахівці інспекції проводять тренінги, надають докладні консультації та практичну допомогу у заповненні даної декларації та подання електронної звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.
Актуальний податковий календар на квітень 2018 року
Фахівці Тернопільської ОДПІ інформують платників про граничні строки сплати та подання необхідної звітності. Так:
У вівторок, 10 квітня:
Останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за березень (форма № 1-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за березень (форма № 2-РС);
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за березень (форма № 3-РС);
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за березень (форма № 1-ОА);
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за березень (форма № 1-ОТ).
У понеділок, 16 квітня:
Останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за березень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за березень.
У четвер, 19 квітня 2018:
Останній день сплати:
- авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, і членами фермерського господарства за I квартал.
У п’ятницю, 20 квітня:
Останній день подання
- податкової декларації з ПДВ за березень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за березень (суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом п’ятнадцяти робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації (пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Кодексу);
- податкової декларації з рентної плати за березень з розрахунком:
рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень у разі неподання податкової декларації на 2018 р.;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за березень;
- звіту по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за I квартал (форма № Ф4-ФСС з ТВП);
- звіту щодо сплати заборгованості зі сплати страхових коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за I квартал.
Останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку на квітень платниками першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за березень (крім гірничих підприємств).
У пʼятницю, 27 квітня:
Останній день сплати:
- ПДВ за березень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- акцизного податку за березень;
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за березень;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за березень;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за березень;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за березень;
- єдиного податку платниками четвертої групи за І квартал;
- авансового внеску з транспортного податку юридичними особами за I квартал;
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень;
- авансового внеску з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами за І квартал;
- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за березень;
- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за березень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;
- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за березень.
Докладні консультації, тренінги щодо Деклараційної кампанії – 2018 та надання практичної допомоги у заповненні електронної звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Які є обмеження щодо права на нарахування податкової знижки?
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що згідно з Податковим кодексом податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку і також резиденту–фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідну податкову інспекцію і має про це відмітку у паспорті.
Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку на доходи фізичних осіб у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника такого податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена на суму податкової соціальної пільги.
Якщо громадянин за наслідками 2017 року не скористався своїм правом на нарахування податкової знижки до кінця 2018 року, то таке право на наступні роки не переноситься.
Докладні консультації, тренінги щодо Деклараційної кампанії – 2018 та надання практичної допомоги у заповненні електронної звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Викупили раніше орендовану земельну ділянку - сплатіть земельний податок
У Тернопільській ОДПІ нагадали, що відповідно до Податкового кодексу плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Орендна плата – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно зі статтями 269, 270 Кодексу платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) або землекористувачі, а об’єктами оподаткування земельним податком – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст.31 Закону України від 06.10.1998 №161-XIV «Про оренду землі» договір оренди землі припиняється, зокрема у разі поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря.
Враховуючи викладене, якщо фізична особа викуповує орендовану нею земельну ділянку державної або комунальної власності на підставі договору купівлі-продажу, то фізична особа є платником земельного податку з дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку. До дати державної реєстрації права власності на земельну ділянку сплачується орендна плата відповідно до договору оренди землі.
Докладніші консультації – Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.
Чи потрібно додавати підтверджувальні документи?
Чи повинна фізична особа при поданні податкової декларації про майновий стан і доходи надавати довідку про отримані у звітному році доходи з метою використання права на податкову знижку?
Фізична особа, яка подає податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ), або має право скористатися податковою знижкою, повинна на вимогу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.
При цьому, пп. «в» п. 176.2 ст. 176 ПКУ передбачено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Докладні консультації, тренінги та надання практичної допомоги у заповненні звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Ви запитували у податковій:
Куди повинен подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплачувати податок на доходи фізичних осіб громадянин, якщо він зареєстрований в одному місці, а дохід отримує в іншому?
У Тернопільській ОДПІ нагадали, що такий платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати декларацію до податкової інспекції за податковою адресою, тобто, за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
Докладні консультації, тренінги та надання практичної допомоги у заповненні звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Скільки часу є аби сплатити за нерухоме майно
У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до Податкового кодексу України податкове (-ві) повідомлення-рішення про сплату суми (сум) податку на нерухомість, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової чи нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку податковою інспекцією за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової чи нежитлової нерухомості податок на нерухомість сплачується фізичною особою — платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
Фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.
Лише за місяць зареєструвалось майже 200 платників
У березні 2018 року Тернопільською ОДПІ взято на податковий облік 197 новостворених платників. Про це повідомила Ірина Іванко, заступник начальника управління-начальник відділу реєстрації та обліку платників.
Із загальної кількості новостворених платників у місті Тернополі здійснюють діяльність – 173 платники. Це 50 юридичних та 123 фізичних осіб-підприємців. У Тернопільському районі за місяць взято на облік – 8 юридичних осіб та 16 фізосіб-підприємців.
Матеріал Тернопільської ОДПІ
«Чорна» зарплата жодних гарантій для життя не дає
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин, одержуючи заробітну плату «у конвертах» необхідно чітко усвідомлювати, що позбавляєте себе гарантованого розміру заробітної плати, відповідного пенсійного забезпечення, забезпечення у повному обсязі гарантованого державою права на матеріальні виплати та соціальні послуги, оплачуваної відпустки, права на оплату лікарняного листа, охорону праці, можливості відстоювати свої інтереси як найманого працівника при виникненні непорозумінь із роботодавцем, можливості одержати банківський кредит.
Нелегальна трудова діяльність – це відповідальність перед законом як роботодавця, так і працівника. За порушення трудового законодавства законом передбачено як адміністративну, так і кримінальну відповідальність. Оформлення трудових відносин у законодавчо встановленому порядку, офіційне отримання заробітної плати – це державний захист від незаконного звільнення, гарантоване право на відпочинок, своєчасно виплачена заробітна плата в обсязі, не нижче визначеної законом.
Отримати усі необхідні консультації у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Задекларуйте отриману валюту
У Тернопільській ОДПІ зазначили, що усі громадяни, які отримали у 2017 році доходи з-за кордону чи спадщину, гонорари, авторські виплати, дивіденди або неоподатковану заробітну плату, мають їх задекларувати. При цьому, податкову декларацію про майновий стан і доходи вони повинні подати незалежно від того, чи були з цих сум утримані податки.
У податковій декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військового збору 1,5%.
Громадяни можуть надіслати декларацію поштою або звернутися до посольства чи консульства. Також вони мають право оформити довіреність своїм близьким в Україні, щоб вони подали декларацію. Або подати її за допомогою електронних засобів он-лайн з використання електронного цифрового підпису.
У випадку, коли громадянин вже сплатив податок за тими ставками, які діють в іншій країні, то він має взяти у податкових органах іноземної держави довідку про сплачені суми і їх буде враховано під час перерахунку в Україні.
Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» (особистого кабінету) реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.
В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання громадянами декларації про майновий стан і доходи до 2 травня 2018 року включно.
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Цікаво для тих, хто продає нерухомість
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого майна регулюється статтею 172 Податкового кодексу України.
Дохід фізичної особи – резидента від продажу (обміну) житлової нерухомості не оподатковується податком на доходи фізичних осіб у разі виконання наступних умов:
- продається житловий будинок, квартира або їх частина, кімната, садовий (дачний) будинок (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельна ділянка, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення;
- продаж одного із зазначених об’єктів здійснюється не частіше одного разу протягом звітного податкового року;
- відчужуваний об’єкт нерухомого майна перебуває у власності платника податку понад три роки.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.
У разі продажу протягом року більш як одного з перелічених об'єктів нерухомості або іншої нерухомості, отриманий дохід підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором у розмірі 1,5%.
У такому самому порядку оподатковується дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного виробництва.
Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи:
а) особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни;
б) особою, у власності якої перебував об’єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно.
Відтак, фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до податкової інспекції за місцем реєстрації.
Докладні консультації, тренінги та надання практичної допомоги у заповненні звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Декларуємо власноруч вирощену сільськогосподарську продукцію
У Тернопільській ОДПІ нагадали, що відповідно до Податкового кодексу до складу загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена чи перероблено безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема, особистого селянського господарства чи земельні частки (паї) виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.
При цьому, в зазначений розмір не враховуються земельні ділянки, їх частки (паї), які не використовуються, тобто здаються в оренду, обслуговуються.
Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, тобто до 1 травня 2018 року за звітний минулий рік потрібно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити у термін до 1 серпня цього ж року самостійно нарахований податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір – 1,5%.
У разі продажу сільськогосподарської продукції податковому агенту – обов’язок з нарахування та утримання податку покладається на такого агента.
Тому, якщо плаща земельних угідь перевищує 2 гектари, то фізособа повинна задекларувати отримані доходи від реалізації такої продукції та сплатити усі необхідні зобов’язання.
Докладні консультації, тренінги та надання практичної допомоги у заповненні звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.
Цікаво для платників ПДВ
У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» Державною фіскальною службою України за погодженням з Міністерством фінансів України затверджено:
- критерії ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій;
- перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків.
Роботу Єдиного реєстру податкових накладних та деяких електронних сервісів для платників податку на додану вартість в ІТС «Електронний кабінет» відновлено з урахуванням положень зазначеної постанови.
Докладніші консультації – Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Скільки зберігати файли із поданою звітністю?
У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до Податкового кодексу України платники податків повинні забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого Податковим кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Відповідно до п. 44.4 ст. 44 ПКУ, якщо документи, визначені у п. 44.1 ст. 44 ПКУ, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених п. 44.3 ст. 44 ПКУ.
Відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» cтрок зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
Отже, архів файлів, про подання звітності до податкової інспекції в електронному вигляді (в тому числі якщо перевірка не проводилась 3 роки) повинен зберігатися у такого платника не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності.
Докладніші консультації з цього питання, а також щодо подання звітності в електронному вигляді звертайтесь у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1. телефон для довідок: 43-46-10.
Продали одне легкове авто: декларація подається?
У Тернопільській ОДПІ нагадують, що триває кампанія декларування доходів фізичних осіб. Податкова декларація про майновий стан і доходи за наслідками 2017 року для громадян подається у термін до 2 травня цього року.
Дохід фізичної особи - платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.
При цьому, як виняток, дохід, отриманий платником від продажу чи обміну протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля чи мотоцикла або мопеда, не підлягає оподаткуванню.
Тому, якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля (мотоцикла, мопеда), то такий дохід не оподатковується.
У такої фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб і подавати річну декларацію про майновий стан і доходи, у цьому випадку не потрібно.
Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» (особистого кабінету) реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.
В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання громадянами декларації про майновий стан і доходи до 2 травня 2018 року включно.
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Хто має право на пільгу по земельному податку?
Фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, в разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності (за винятком земельних паїв). Про це повідомили у Тернопільській ОДПІ.
При цьому, фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до податкової за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком).
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників Телефон для довідок: 43-46-10.
Здали в оренду земельну ділянку: чи зберігається пільга?
У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до п.284.3 ст.284 Податкового кодексу України, якщо платники земельного податку, які користуються пільгами з цього податку, і надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачують на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.
Коли звільнено від подання декларації?
У Тернопільській ОДПІ повідомили, що платники податків звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи у таких випадках:
1) незалежно від виду та суми отриманих доходів платники податку, які:
- є малолітніми (неповнолітніми) або недієздатними й при цьому перебувають на повно утриманні інших осіб (у тому числі батьків) чи держави на кінець звітного податкового року;
- перебувають під арештом чи є затриманими або засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року4
2) в інших випадках, визначених розділом IV Податкового кодексу.
Окрім того, декларація не подається і обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним, якщо такий платник отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з Кодексом не включаються до загального місячного оподаткованого доходу;
- виключно від податкових агентів, незалежно від виду та розмірів доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV Податкового кодексу;
- від операцій продажу чи обміну майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок;
- у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку чи з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 Кодексу.
Докладніші консультації щодо порядку подання та заповнення декларації про майновий стан і доходи отримайте у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.