A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

січень 2019

Нові умови призначення пенсій

Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі – Закон 2148) змінено норми статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон 1058), якими визначено умови призначення пенсій за віком.

З 1 січня 2019 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу - не менш як 26 років;

- із 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - не менш як 27 років;

- із 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - не менш як 28 років;

- із 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менш як 29 років;

- із 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менш як 30 років;

- із 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - не менш як 31 рік;

- із 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - не менш як 32 років;

- із 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - не менш як 33 років;

- із 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - не менш як 34 років;

- починаючи з 1 січня 2028 року - не менш як 35 років.

При цьому пенсійний вік жінок, які народилися до 1 квітня 1961 року, до 60 років підвищуватиметься поступово. Наприклад, жінки, які народилися з 1 квітня 1960 року по 30 вересня 1960 року – після 59 років, ті які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року – після 59 років 6 місяців.

Частиною другою статті 26 визначено, що в разі відсутності, починаючи з 1 січня 2019 року, страхового стажу, передбаченого частиною першою цієї статті, право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 63 роки мають особи за наявності страхового стажу:

- із 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - від 16 до 26 років;

- із 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - від 17 до 27 років;

- із 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - від 18 до 28 років;

- із 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - від 19 до 29 років;

- із 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 20 до 30 років;

- із 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 21 до 31 року;

- із 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - від 22 до 32 років;

- із 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - від 23 до 33 років;

- із 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - від 24 до 34 років;

- починаючи з 1 січня 2028 року - від 25 до 35 років.

Частиною третьою статті 26 визначено, що в разі відсутності, починаючи з 1 січня 2019 року, страхового стажу, передбаченого частинами першою і другою цієї статті, право на призначення пенсії за віком мають особи після досягнення віку 65 років за наявності страхового стажу:

- із 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - від 15 до 16 років;

- із 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - від 15 до 17 років;

- із 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - від 15 до 18 років;

- із 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - від 15 до 19 років;

- із 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 15 до 20 років;

- із 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 15 до 21 року;

- із 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - від 15 до 22 років;

- із 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - від 15 до 23 років;

- із 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - від 15 до 24 років;

- починаючи з 1 січня 2028 року - від 15 до 25 років.

Частина четверта статті 26 Закону передбачає, що в разі відсутності, з 1 січня 2018 року необхідного страхового стажу на дату досягнення віку, передбаченого частинами першою - третьою цієї статті (60, 63, 65 років), пенсію за віком може бути призначено після набуття особою страхового стажу, визначеного частинами першою - третьою цієї статті, на дату досягнення відповідного віку.

Галина Гумницька

Заступник начальника

ТО УПФУ Тернопільської області

Легальні трудові відносини – гарантія пенсійного забезпечення

З січня 2004 року в Україні запроваджено принцип пенсійного страхування, відповідно до якого страховий стаж людині зараховується за умови сплати страхових внесків. Тобто, фактично право на пенсію матимуть лише ті громадяни, які легально одержували заробітну плату в розмірі не меншому за мінімально встановлений законодавством рівень, з 1 січня 2019 року – це 4173 грн.

Те, що відносини між роботодавцями та найманими працівниками нерідко не відповідають нормам чинного законодавства, а  заробітна плата виплачується «у конвертах» або у розмірах значно менших за мінімальний рівень – не є секретом для більшості громадян.

Влаштуватися на роботу без укладання трудового договору  можна без проблем, але через таку «нелегальну» зайнятість соціально незахищеними залишаються, в першу чергу,  самі наймані працівники.

Ненормований робочий день, відсутність оплати лікарняного та відпустки, залежність розміру заробітної плати виключно від волі роботодавця, відсутність записів у трудовій книжці та несплата внесків до Пенсійного фонду – все це неповний перелік порушень вимог трудового законодавства роботодавцями, які нехтують своїми обов’язками щодо офіційного оформлення своїх працівників.

Несумлінні роботодавці вишукують різні способи мінімізації витрат на оплату праці серед яких: оформлення працівників на неповний робочий день, укладання договорів цивільно-правового характеру, нарахування окремим працівникам заробітної плати значно більшої за максимальну величину бази нарахування єдиного внеску, в той час як всім іншим працівникам – на рівні мінімальної  або навіть менше.

Також трапляються випадки, коли роботодавці, які використовують найману робочу силу, ведуть подвійний  облік робочого часу, тобто працівники працюють по 10 – 12 годин на добу та ще й  без вихідних, а заробітна плата в трудовому договорі встановлена лише на рівні  мінімального розміру. Оплата роботи в надурочний час, у святкові та вихідні дні, взагалі не проводиться. Перебування робітника в такому статусі негативно впливає на рівень його пенсійного забезпечення в майбутньому та соціальні гарантії сьогодні.

Як наслідок, звертаючись за призначенням пенсії,  людина виявляє, що вона не має права на пенсійне забезпечення – у неї просто не вистачає стажу!

Адже з 01 січня 2019 року необхідний для призначення пенсії страховий стаж вже складає 26 років і надалі стаж поступово збільшуватиметься. Для тих, хто досягне пенсійного віку у 2020 році – 27 років і так до 2028 року, коли необхідний для призначення пенсії страховий стаж становитиме 35 років.

Несплата внесків не дає можливості зарахувати період трудової діяльності до страхового стажу і, як наслідок, громадяни мають пенсію, яка не відповідає їх сподіванням. Тому платити внески необхідно, бо це не лише кошти, з яких виплачують пенсії, головне – це соціальний захист кожної людини.

Виплата заробітної плати за «тіньовими» схемами перешкоджає проведенню соціальних реформ та негативно впливає на добробут кожного громадянина. Адже, одержуючи зарплату в «конверті», людина позбавляє себе гідної пенсії в майбутньому, а згода на отримання «мінімалки» передбачає мінімальний коефіцієнт заробітку, який враховується при обчисленні розміру пенсії. Тому не варто розраховувати на великий розмір пенсійної виплати при задекларованій мізерній заробітній платі.

Лише офіційне працевлаштування та високий рівень заробітної плати, з якої сплачено внески,  забезпечить гідну пенсію в  майбутньому!

Олена Бабій

завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Запровадження нових сервісів Веб-порталу надає можливість дистанційно отримувати послуги

У Пенсійному фонді України діють сервіси, які мають на меті спростити громадянам отримання інформації від органів Фонду. Це функція СМС-інформування та можливість отримати довідку, достовірність якої підтверджується QR-кодом.

Скористатися даними сервісами можна з «Особистого кабінету» на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду. Реєстрація можлива за допомогою електронно-цифрового підпису (ЕЦП) або заяви до територіального органу Пенсійного фонду.

Завдяки сервісу СМС-інформування пенсіонери можуть отримувати відомості щодо призначення чи перерахунку їхньої пенсії. А застраховані особи кожного місяця мають змогу отримувати інформацію щодо сплати за них страхових внесків та загальний розмір свого страхового стажу.

Через Веб-портал Пенсійного фонду України можна отримати такі електронні документи QR-кодом:

  • довідки про доходи пенсіонера для субсидії;
  • довідки про доходи пенсіонера;
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-5);
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб (РЗО).

Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах та консульських установах, пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, виконавчої служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

Достовірність таких довідок фахівці відповідних установ перевірятимуть через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним.

Будьте мобільними! Користуйтесь електронними сервісами Пенсійного Фонду України!

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

До уваги роботодавців та застрахованих осіб!

Питання легалізації заробітної плати та детінізації ринку праці є одним із пріоритетних завдань Пенсійного фонду. Адже лише оформлена відповідно до законодавства праця дає змогу заробити страховий стаж, і лише легальна заробітна плата вплине на розрахунок майбутньої пенсії.

Нагадуємощо з 1 січня 2019 року право на призначення пенсії за віком мають особи за наявності страхового стажу не менше 26 років (кожного наступного року кількість необхідних років страхового стажу буде збільшуватися на 1 рік та з 1 січня 2028 року становитиме 35 років).

Тому питання щодо накопичення в Реєстрі застрахованих осіб інформації про стаж, заробітну плату та сплачені внески є дуже актуальним.

Проте, мають місце випадки, коли страхувальники допускають помилки при формуванні звітності про застрахованих осіб. Наслідком допущених помилок в звітності ЄСВ є відсутність відомостей у реєстрі застрахованих осіб або недостовірні дані, які прямим чином впливають на правильність обчислення страхового стажу, розрахунок розміру пенсій, допомоги по тимчасовій непрацездатності та інших соціальних виплат.

Тож обов’язково перевіряйте правильність відомостей про застрахованих осіб, зазначених в звітності ЄСВ, а у разі виявлення помилок –  виправляйте їх!

Зазначаємо, що застраховані особи можуть ознайомитись з даними, що містяться в Реєстрі застрахованих осіб, в органах Пенсійного фонду України при пред’явленні паспорта та довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або зареєструвавшись на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Зручно також скористатись послугою СМС-інформування.

Для цього необхідно здійснити он-лайн реєстрацію за електронно-цифровим підписом на порталі Пенсійного фонду (http://portal.pfu.gov.ua) або особисто звернутися до органу ПФУ та подати заяву для реєстрації на Веб-порталі електронних послуг чи на отримання інформаційного СМС-повідомлення.

Одночасно повідомляємо, що на Веб-порталі електронних послуг додано нові он-лайн сервіси і для страхувальників. Зокрема, наявна інформація щодо поданих звітів та стану розрахунків із ПФУ. Також надано можливість формувати в електронному вигляді (за наявності електронно-цифрового підпису (ЕЦП)) довідки про страховий стаж своїх працівників.

Щоб отримати довідку через Веб-портал слід авторизуватися за ЕЦП, в закладці «Запити на отримання електронних документів» обрати тип звернення («Дані про трудовий та страховий стаж» або «Довідка ОК-7»), заповнити новий запит на отримання документів даними свого працівника, підписати звернення ЕЦП страхувальника та відправити до ПФУ.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповненя бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Отримуйте послуги від Пенсійного фонду - онлайн!

Ви ще не стали користувачем електронного сервісу  ВЕБ-порталу Пенсійного фонду України? Приєднуйтесь! Адже перевагами цього ресурсу вже користується 12 тис. жителів міста Тернополя та Тернопільського району.

Кожна застрахована особа, зареєструвавшись на ВЕБ-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, має можливість контролювати свою заробітну плату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків та суму, з якої вони перераховуються. І якщо ваш роботодавець не сплачує за вас внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ви одразу дізнаєтеся про цей факт і зможете вчасно захистити своє право на соціальне та майбутнє пенсійне забезпечення.

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Безробітним громадянам – про актуальні питання пенсійного забезпечення і сучасні послуги Пенсійного фонду

З метою інформування безробітних громадян про важливість легальної зайнятості та зміни в пенсійному забезпеченні спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області взяли участь у спільному семінарі в Тернопільському міськрайонному центріф зайнятості.

Представники Фонду поінформували учасників семінару про умови призначення та порядок нарахування пенсій, акцентувавши увагу на визначальній ролі тривалості страхового стажу та розміру заробітку. Спеціалісти об’єднаного управління наголосили присутнім, що страховий стаж зараховується тільки за умови офіційного працевлаштування та сплати роботодавцем єдиного соціального внеску в розмірі, не меншому за встановлений законодавством мінімальний (з 01 січня 2019 року – 918,06 грн.). Також повідомили про можливість набуття страхового стажу шляхом добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного страхування.

Організатори заходу акцентували увагу слухачів на сучасних електронних сервісах Пенсійного фонду України, за допомогою яких можна переглядати персональні дані щодо суми сплачених роботодавцем страхових внесків і тривалості зарахованого страхового стажу, отримувати потрібні довідки й інші документи з підтвердженням QR-кодом онлайн та актуальну інформацію з пенсійного забезпечення через СМС-інформуваня.

 

Важливе питання – легальна зайнятість

Питання виплати офіційної, прозорої заробітної плати сьогодні є дуже актуальним. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати неофіційну, вищу за мінімальну зарплатню. Трапляється, що заробітна плата працівника значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Це з'ясовується згодом, у випадку коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред'явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії. 

      Своєчасна та повна сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - обов'язок кожного роботодавця! Однак, на жаль, деякі роботодавці ведуть подвійну бухгалтерію - виплачують людині певний розмір заробітної плати, а відрахування єдиного соціального внеску здійснюють із суми, що значно менша за отриману особою.

      Виплата заробітної плати в "конвертах" позбавляє працюючих таких соціальних гарантій, як: оплата тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною та допомогу по вагітності й пологах; виплата втраченого заробітку у зв'язку з втратою непрацездатності у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; виплата допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи. Через несплату єдиного соціального внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника.

З 01 січня 2019 року мінімальний страховий внесок становить 918,06 грн. (4173,00 грн.*22%).

      Кожному працюючому необхідно, хоча б раз на рік, перевіряти розмір своєї заробітної плати та відрахувань єдиного соціального внеску, які декларує роботодавець до Пенсійного фонду України, щоб виключити можливість наявності помилок, неточностей і недостовірності даних та мати впевненість у одержанні справедливо заробленої пенсії. І робити це потрібно не тоді, коли вже досягнуто пенсійного віку, а в період здійснення своєї трудової діяльності.

      На сьогоднішній день автоматизована система персоніфікованого обліку надає можливість кожному працюючому особисто допомогою ВЕБ-порталу одержати інформацію щодо нарахованої заробітної плати, щомісячного розміру сплачених внесків до Пенсійного фонду України та страхового стажу.

При виявленні порушення трудових прав, працівник зможе своєчасно звернутися з позовом до суду щодо дій роботодавця, який позбавив його соціальних гарантій.

У Пенсійному фонді України також налагоджено інформування застрахованих осіб через послугу СМС-інформування.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

До відома громадян, які звертаються до органів Пенсійного фонду України із заявами про призначення пенсії та проживають/зареєстровані в інших адміністративно-територіальних одиницях

В органах Пенсійного фонду запроваджено принцип екстериторіальності щодо подання заяв на призначення пенсій. Постановою правління Пенсійного фонду України від 14.12.2015 р. № 25-1 «Деякі питання впровадження електронних пенсійних справ на базі централізованих інформаційних технологій» передбачено, що із заявами про призначення пенсії до управлінь Пенсійного фонду України можуть звертатися особи незалежно від території обслуговування таких органів.

Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 25.11.2005 р. № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 р. за № 1566/11846, визначено перелік документів, які необхідно додати до заяви про призначення пенсії:

1. За віком та по інвалідності:
1. Паспорт (або інший документ, що засвідчує особу).
2. Документи про місце проживання (реєстрації) особи.
3. Документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
4. Трудова книжка.
5. Документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 р. № 637, за відсутності трудової книжки або в разі наявності порушень Інструкції ведення трудових книжок чи відсутності записів про періоди роботи.
6. За період ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку з 01.01.1998 р. по 30.06.2000 р. надається довідка про реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності.
7. За бажанням пенсіонера довідка про заробітну плату (дохід) по 30.06.2000 р. (із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам). У разі, якщо страховий стаж, починаючи з 01.06.2000 р., становить менше 60 місяців, довідка про заробітну плату (дохід) подається обов’язково.
8. Документ про навчання (в разі навчання за денною формою).
9. Військовий квиток (в разі проходження строкової служби).
10. Документи про народження дітей (у випадках, коли жінка в період до досягнення дитиною 3-річного віку не працювала).
11. До заяви про призначення пенсії по інвалідності військовослужбовців строкової служби додається копія свідоцтва про хворобу, видана і завірена військовим комісаріатом за місцем зняття військовослужбовця з військового обліку, або довідка військово-лікарської комісії. Якщо інвалідність настала після звільнення з військової служби, то замість копії свідоцтва про хворобу подається довідка військового комісаріату про проходження військової служби із зазначенням дати призову, дати і підстави звільнення з військової служби.

2. У зв`язку із втратою годувальника
1. Паспорт заявника (опікуна, піклувальника).
2. Документи про місце проживання/реєстрації заявника (опікуна, піклувальника.
3. Документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування заявника (опікуна, піклувальника) дітей (в разі наявності).
4. Рішення органів опіки і піклування про призначення особи відповідно опікуном чи піклувальником.
5. Довідка про склад сім’ї померлого годувальника.
6. Документи, що засвідчують родинні стосунки члена сім’ї з померлим годувальником (для дітей – свідоцтво про народження, для жінки/чоловіка – свідоцтво про шлюб).
7. Свідоцтво органу реєстрації актів громадянського стану (РАГСу) про смерть годувальника сім’ї або рішення суду про визнання його безвісно відсутнім.
8. Документи про вік померлого годувальника (якщо вік не зазначено у свідоцтві про смерть чи рішенні суду).
9. Довідка про те, що чоловік (дружина), а в разі їх відсутності – один із батьків, дід, баба, брат чи сестра померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років.
10. Документ про перебування членів сім'ї (крім дітей) на повному утриманні померлого годувальника чи одержання від померлого годувальника допомоги, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування.
11. Для дітей віком від 18 до 23 років (крім круглих сиріт) довідки загальноосвітніх навчальних закладів системи загальної середньої освіти, професійно-технічних, вищих навчальних закладів про навчання за денною формою.
12. Документи про стаж особи, якій призначається пенсія, для визначення пенсійного віку осіб у разі призначення пенсії особам, що досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону.
13. Документи померлого годувальника, передбачені пунктами 3-9 переліку документів, необхідних для призначення пенсії за віком.

При призначенні до пенсій надбавок, допомог, додаткової пенсії, компенсації, пенсії за особливі заслуги перед Україною та підвищень відповідно надаються такі документи:
1. Про перебування на утриманні заявника непрацездатних членів сім’ї.
2. Про визнання заявника ветераном війни, особою, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
3. Що підтверджують особливі заслуги перед Україною.
4. Про визнання заявника реабілітованим або членом його сім'ї, якого було примусово переселено.
5. Про надання статусу: учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС чи потерпілого від Чорнобильської катастрофи.
6. Про надання статусу особи, яка проживає, працює (навчається) на території населеного пункту, якому надано статус гірського.
7. Про нагородження нагрудним знаком «Почесний донор України», «Почесний донор СРСР».
8. Документи про визнання особи жертвою нацистських переслідувань або дружиною (чоловіком) померлої жертви нацистських.
9. Інші документи, які підтверджують право громадян на будь-які пільги.

Відповідно до діючого законодавства громадянин, який має право на різні види пенсій, може отримувати лише одну пенсію за його вибором.

Галина Гумницька

Заступник начальника

ТО УПФУ Тернопільської області

До уваги застрахованих осіб!

Страховий стаж – це період, за який сплачувались внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі не менше мінімального.

Саме наявність необхідних років страхового стажу визначає право особи на пенсійне забезпечення.

Звертаємо вашу увагу, що період, за який наявна заборгованість з єдиного соціального внеску, не зараховується до страхового стажу.

З 1 січня 2019 року для виходу на пенсію у віці 60 років необхідно мати 26 років страхового стажу. Кожного року кількість років страхового стажу, необхідних для призначення пенсії за віком у 60 років, буде збільшуватися на один рік та з 1 січня 2028 року становитиме не менше 35 років.

Для зарахування фізичним особам-підприємцям повного місяця до страхового стажу необхідно сплачувати єдиний соціальний внесок в сумі, не меншій мінімального страхового внеску (з 01 січня 2019 - 918,06 грн.), та подати звітність про нарахування єдиного внеску до територіальних органів Державної фіскальної служби. При цьому, обов’язок сплати єдиного соціального внеску не залежить від факту отримання чи неотримання доходу від підприємницької діяльності.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

До уваги громадян – користувачів веб-порталу Пенсійного фонду України 

Щодо відображення страхового стажу на персональній сторінці користувача веб-порталу:

На веб-порталі інформація про страховий стаж виводиться з 1 січня 2004 року, що пов’язано з прийняттям Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 №1058-IV.

Відповідно до статті 24 цього Закону стаж обчислюється за періоди:

– до 01.01.2004 – на підставі документів і в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом;

– після 01.01.2004 – за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, що створена з липня 2000 року, в якій накопичується інформація щодо нарахованої заробітної плати і сплати страхових та єдиного внесків.

Таким чином, у розділі “Мій страховий стаж” відображаються тільки відомості щодо страхового стажу з 01.01.2004. В той же час існує можливість переглянути інформацію про трудову діяльність за період з 2000 року в блоці “Моя заробітна плата”, обравши вкладку “Відомості, що враховуються для визначення пенсії”.

Також, на вкладці “Відомості, що враховуються для визначення пенсії” можливо переглянути інформацію про перебування у відпустці по догляду за дитиною до трьох років. У період з 01.01.2000 по 31.12.2004 відомості про це зазначено у кінці довідки за формою ОК-5 у блоці “Без сплати внесків” із зазначенням коду підстави БСВ (без сплати внесків) – ЗПЗ056Ж1. З січня 2005 року за цю категорію осіб почали сплачувати страхові внески, які відображаються в основній частині довідки за формою ОК-5.

Крім того, у блоці “Відомості за звітний рік по БСВ” можуть зазначатись періоди перебування на обліку в центрі зайнятості, оскільки чинним законодавством не передбачена сплата внесків за цю категорію осіб. Періоди отримання допомоги по безробіттю в довідці зазначено з кодом підстави БСВ (без сплати внесків) ЗПЗ056А3.

Зверніть увагу, що на веб-порталі періоди, які указано у блоці “Без сплати внесків”, в автоматичному режимі не враховуються до страхового стажу, оскільки в ці періоди за застраховану особу не сплачувались страхові внески. Але під час призначення пенсії вони врахуються до страхового стажу згідно з чинним законодавством.

Нагадуємо, що під час призначення пенсії до страхового стажу зараховуються періоди трудової діяльності до 01.01.2004 відповідно до записів в трудовій книжці та додаткових документів, які підтверджують періоди навчання, проходження військової служби та догляду за дитиною.

 

Щодо відображення страхового стажу окремих категорій застрахованих осіб на персональній сторінці користувача веб-порталу:

Починаючи з 01.01.2007 року, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейські, особи рядового і начальницького складу підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та з їх грошового забезпечення утримуються страхові внески.

Разом з цим, звіти для внесення даних до персоніфікованого обліку по вказаній вище категорії осіб почали подавати з 1 червня 2016 року. Як наслідок, дані щодо грошового забезпечення до червня 2016 року відсутні в системі персоніфікованого обліку і зараховуються на підставі довідки про проходження військової служби та про сплачені суми страхових внесків.

 

Щодо можливої невідповідності відомостей про адресу місця проживання, серію або номер паспорта, стать, прізвище, ім‘я, по батькові, які відображаються на персональній сторінці користувача веб-порталу:

  • Пунктом 8 розділу 4 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (зі змінами) визначено механізм виправлення помилок, виявлених застрахованою особою.
  • Зазначений механізм передбачає виправлення помилок у прізвищі, імені, по батькові; даті народження, місці народження; статі; громадянстві; серії та номері паспорту; номері телефону (за згодою); адресі місця проживання.
  • Щоб привести у відповідність відомості в реєстрі застрахованих осіб необхідно подати анкету застрахованої особи (далі – Анкета) для внесення змін до облікової картки. Для цього необхідно звернутись до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру) головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області.
  • Для заповнення Анкети пред’являється оригінал паспорту громадянина України, довідка про присвоєння номеру облікової картки платника податків та в деяких випадках трудова книжка.

 Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

До уваги бухгалтерів!

На веб-порталі Пенсійного фонду України функціонує кабінет страхувальника, де надано можливість роботодавцям отримувати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). Первинні дані для розрахунку (страховий стаж та розмір заробітної плати) раніше надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.

Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис (ЕЦП). З інструкцією щодо реєстрації на веб-порталі та входу в особистий кабінет за дапомогою ЕЦП можна ознайомитись на сайті portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі «Як зареєструватися».

У кабінеті можна також переглянути відомості про звітність щодо сплати ЄСВ та багато іншої корисної інформації. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів і рекомендації щодо усунення неточностей.

Пропонуємо Вам скористатися перевагами цього веб-ресурсу.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Боржники по єдиному внеску – порушники законодавства!

Вагоме місце у сфері пенсійного забезпечення, посідає захист прав та інтересів застрахованих осіб. І це закономірно: кожен, хто зараз працює, у майбутньому стає пенсіонером, а пенсія, зазвичай, є чи не єдиним джерелом матеріального забезпечення непрацездатних громадян.

Усвідомлюючи таку відповідальність, більшість платників проводять своєчасні розрахунки. Проте, не всі керівники підприємств та приватні підприємці розуміють, що порушення ними обов’язків зі сплати внесків за найманих працівників, в тому числі і за минулі періоди, не лише позбавляє їх частини пенсії та соціальних гарантій, а й не додає коштів до солідарної системи, які могли б бути направленні на пенсії нинішнім пенсіонерам.

Своєчасність та повнота сплати єдиного внеску мають безпосередній вплив на розмір пенсій майбутніх та сьогоднішніх пенсіонерів. За нормами Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», у страховий стаж для вирахування розміру пенсії включаються періоди, за які щомісяця сплачені страхові внески у сумі, не менше мінімального страхового внеску.

Борги (не перераховані суми по страховим внескам) до Пенсійного фонду та єдиному соціальному внеску - долі тисяч людей, виплата зароблених пенсій. Тільки виконання всіх зобов’язань платниками внесків дасть змогу своєчасно та в повному обсязі виплатити пенсії і зберегти соціальну справедливість та стабільність.

Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області переконливо просить всіх боржників, що мають невиконані зобов’язання перед бюджетом Фонду, погасити заборгованість та не допускати її виникнення в подальшому.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Розпочалася виплата пенсій за поточний місяць

Четвертого січня, відповідно до законодавства, розпочалася виплата пенсій за поточний місяць, яка триватиме по 25 січня включно. Потреба коштів на січень 2019 року на виплату пенсій та соціальної допомоги пенсіонерам становить 164 млн. 108,7 тис.грн.

Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області

Безробітним громадянам про важливість легальної зайнятості

Фахівці Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного Фонду України Тернопільської області взяли участь у семінарі для тимчасово безробітних в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості. На заході обговорили переваги легального працевлаштування та використання електронних сервісів Пенсійного фонду.

Учасники семінару дізнались про умови призначення пенсії різних видів, необхідний мінімальний страховий стаж для набуття права на пенсійні виплати, важливість офіційного працевлаштування та сплати страхових внесків в повному обсязі. Фахівці Фонду наголосили, що заробітна плата «в конверті» негативно впливає на пенсію в майбутньому.

Також присутнім організатори заходу розповіли про сучасні онлайн-сервіси ВЕБ-порталу електронних послуг та про послугу СМС-інформування. Нові форми та методи обслуговування за допомогою веб-технологій дають можливість дистанційно, зручно та оперативно взаємодіяти з органами Пенсійного фонду України.

 

  ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ СТАНДАРТИ ТА ГАРАНТІЇ

У 2019 РОЦІ

 

МІНІМАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА

 

Стаття 8 ЗУ «Про державний бюджет України на 2019 рік» від 23 листопада 2018 року № 2629 – VIII:

Показник

Розмір мінімальної заробітної плати, грн.

 

з 1 січня 2019

у місячному розмірі:

4173

у погодинному розмірі:

25,13

 

ПРОЖИТКОВИЙ МІНІМУМ

Стаття 7 ЗУ «Про державний бюджет України на 2019 рік» від 23 листопада 2018 року № 2629 – VIII:  встановлено у 2019 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення:

Соціальні та демографічні групи населення

Розмір прожиткового мінімуму, грн.

 

з 1 січня

з 1 липня

з 1 грудня

Прожитковий мінімум

1853

1936

2027

Діти віком до 6 років:

1626

1699

1779

Діти віком від 6 до 18 років

2027

2118

2218

Працездатні особи

1921

2007

2102

Особи, які втратили працездатність

1497

1564

1638

 

Порядок нарахування та сплати ЄСВ за деякі категорії застрахованих осіб

 

Прийнятою постановою КМУ забезпечено поширення норм щодо сплати ЄСВ на осіб, які доглядають за дітьми з певними захворюваннями

27 грудня Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб».

Прийняттям розробленої Мінсоцполітики постанови забезпечено поширення норм щодо сплати ЄСВ на осіб, які доглядають за дітьми з певними захворюваннями.

Законом №2476 врегульовано питання віднесення до осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання тощо, якій не встановлено інвалідність, якщо такі особи отримують допомогу відповідно до законодавства.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

ПЕРЕВІРИТИ СВІЙ СТРАХОВИЙ СТАЖ
МОЖНА НА ВЕБ-ПОРТАЛІ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

Кожен працюючий має можливість дистанційно через веб-портал Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) перевірити чи своєчасно і чи в повному обсязі роботодавець сплачує за нього внески (з моменту впровадження персоніфікованого обліку, тобто з 2000 року), адже період сплати цих внесків і їх розмір безпосередньо впливають на величину майбутньої пенсії.

Через несплату єдиного соціального внеску працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії, адже пенсія призначається з офіційно нарахованої суми заробітної плати за умови сплати роботодавцем внесків. Якщо роботодавець не сплачує внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати «в конвертах» і нарощування заборгованості зі сплати єдиного внеску ), то періоди, за які не сплачені внески, не будуть зараховані при обчисленні страхового стажу найманого працівника, а заробіток не буде враховано для розрахунку розміру пенсії.

Для реєстрації у якості користувача веб-порталу необхідно звернутись до органу Пенсійного фонду України для отримання реєстраційного коду або увійти за допомогою електронно-цифрового підпису (ЕЦП).

Також на веб-порталі для користувачів, які увійшли за допомогою ЕЦП запроваджено сервіс надання електронних документів з QR-кодом: довідки про доходи пенсіонера для призначення субсидій, довідки про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії), індивідуальні відомості про застраховану особу, витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Веб-портал надає можливість заощадити особистий час, оскільки в такий спосіб можна отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення.

 

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь