A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

січень-лютий 2018 рік

Єдиний внесок: що потрібно знати

Максимальна величина зарплати, з якої сплачується єдиний внесок у 2018 році (з 1 січня по 31 грудня) – 55 845 гривень. Про це зазначили у тернопільській ОДПІ.

Розмір мінімального єдиного внеску для платників єдиного податку 1, 2, 3 груп, для самозайнятих осіб, для ФОП на загальній системі оподаткування та для членів фермерського господарства в місяць становитиме 819,06 грн, за квартал – 2 457,18 грн. Розмір максимального єдиного внеску для вказаних категорій – 12 285,90 грн за місяць та 36 857,70 грн за квартал.

Звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону про пенсійне страхування, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Єдиний внесок для усіх ФОП сплачується до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом. Це ж правило буде поширюватись на осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Довідково: Раніше для фізичних осіб-підприємців, крім ФОП на спрощеній системі оподаткування, застосовувався річний період сплати єдиного внеску. На сьогодні, ця норма не діє. Сплата проводиться на загальних підставах. Платники єдиного податку 1 групи у 2018 році втрачають право на сплату єдиного внеску в сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Тому, з нового року будуть платити його в повному мінімальному розмірі (у 2018 році – 819,06 грн), як й усі інші спрощенці.

Підприємець закрився, коли подати ліквідаційну звітність

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в який відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення такого припинення.

Для таких осіб, останнім базовим податковим (звітним) періодам є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Одночасно, іноземці та особи без громадянства, які зареєстровані підприємцями згідно із законодавством України, є резидентами, і на них поширюється дія пункту 177.11 Податкового кодексу. А саме, подавати річну податкову декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового року), а у разі припинення діяльності аналогічно, протягом 30 календарних днів з дня проведення такого припинення.

Також, для фізичних осіб-підприємців, які у звітному (податковому) році припиняють державну реєстрацію підприємницької діяльності за власним рішенням та подають Декларацію про майновий стан і доходи у строки, встановлені Кодексу, де передбачено відображення дати прийняття рішення про припинення у рядку 8 «Категорія платника» Декларації.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Як працює Центр обслуговування говорили на податкові «гарячій» лінії

Днями у Тернопільській ОДПІ відбулась «гаряча» лінії щодо принципів роботи Центру обслуговування платників. На запитання додзвонювачів відповідала начальник управління обслуговування платників Лілія Волянюк.

До Вашої уваги актуальні запитання й відповіді на них.

Хочу виготовити електронний цифровий підпис платники. Його видають лише у Центрі обслуговування чи можна іншим чином?

Так, у Центрі обслуговування платників таку послугу надають безкоштовно фахівці сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Тернопільській області акредитованого центру сертифікації ключів ДФС України – в к. № 122.

Однак, платники можуть це зробити і через «Приват-24», в АЦСК органів юстиції, АТ «Ощадбанк, ТОВ «АРТ – Мастер» та інших установ.

Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП, оприлюднюється на офіційному сайті Центрального засвідчуваного органу Міністерства юстиції України. З ним також можна ознайомитись і на офіційному порталі ДФС України.

 

Мені потрібно отримати довідку про свої доходи для заповнення декларації державного службовця. Куди мені звернутиcь?

Можете скористатись онлайн сервісом ДФС - «Електронним кабінетом платника», у приватній частині даного сервісу є інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Для цього, необхідно мати особистий ключ електронного цифрового підпису, отриманого як на фізичну особу, та заповнити в «особистому кабінеті» запропоновану форму «Запиту про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

Після обробки запиту до особистого електронного кабінету надійде спеціальне повідомлення, при натисканні на яке відкриється необхідна інформація. ЇЇ можна переглянути, зберегти чи надрукувати.

Запитувані відомості можна отримати за останні три роки (поквартально), а відомості за останній звітний квартал надаються через 60 днів після його закінчення. Можна сміливо стверджувати, що така інформація є правдивою, адже джерело інформації як у нас, так і у платників, в даному випадку, одне – Державний реєстр.

Також можете звернутись у Центр обслуговування, к. № 121.

 

Для пред’явлення у школу моїй дитині потрібно отримати ідентифікаційний код. Як це зробити?

Так, таку послугу ми надаємо у Центрі обслуговування платників, у залі № 3 «Надання адміністративних послуг», вікно № 17. Реєстрація здійснюється протягом 3-хробочих днів від дати подання заяви. Процедура отримання картки платника на дитину передбачає два способи, залежно від віку дитини.

Для реєстрації дітей віком до 14 років, один з батьків подає до Центру обслуговування за місцем проживання заяву, пред’являє свій паспорт та свідоцтво про народження дитини. Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установчому порядку переклад такого свідоцтва українською мовою та його копію.

Картка платника податків видається одному з батьків за наявності його паспорта та свідоцтва про народження дитини.

Однак, кожна дитина, яка досягла 14 років, повинна отримати паспорт громадянина України та може самостійно звернутись за отриманням такої картки. Для цього вона подає заяву, пред’являє свій паспорт та довідку у форму витягу про місце проживання або довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

 

У минулому році я, як вчитель, додатково займалась з декількома своїми учнями. Чула, що маю у 2018 році подати Декларацію про майновий стан і доходи. Є конкретно визначений термін, до якого потрібно це зробити?

Дійсно, вчителі та викладачі, які у минулому році надавали репетиторські послуги, проте не були зареєстровані як фізичні особи–підприємці, зобов’язані включити суму таких доходів до загальногорічного оподатковуваного доходу та задекларувати їх шляхом подання до податкової інспекції декларації про майновий стан і доходи.

Доходи від репетиторства відповідно до Податкового кодексу України оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %. Також із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 %.

Зробити це слід до 1 травня 2018 року за місцем реєстрації декларанта (Граничний термін у 2018 році – 2 травня 2018 року).

Звертаю Вашу увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

У Центрі обслуговування платників Вам нададуть усі необхідні консультації щодо правильності заповнення Декларації.

Матеріали тернопільської ОДПІ

 

Дізнайтесь про свої доходи через електронний кабінет

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що у рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців на офіційному веб-порталі ДФС в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».

Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами. Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб–платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.

Для цього необхідно:

- увійти до Електронного кабінету платника або через офіційний веб-портал ДФС;

- обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);

- обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key 6.dat);

- вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти»;

- обрати розділ «Заяви, запити для отримання інформації»;

- обрати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло». У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати».

Якщо при заповненні запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система напише «Помилка» та виділить рожевим кольором відповідні поля.

Необхідно виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати».

Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет.

Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації. Наприклад: «Електронний кабінет». Відправлений запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки запиту до особистого електронного кабінету платника надходить повідомлення.

Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати. Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам, а також у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Про подання звітності через Електронний кабінет

Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет» користувачу потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua, в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів. 

У режимі «Введення звітності» в панелі навігації необхідно обрати відповідний фільтр, а саме: Рік, Період та Тип форми.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів за відповідний звітний період. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.

Звертаємо увагу, що вибраний період Рік 2017 період грудень означає, що для перегляду і створення доступні форми щомісячної звітності за грудень 2017 року, квартальної за 4-й квартал 2017 року і річної за 2017 рік. 

Із запропонованого переліку форм, необхідно вибрати саме ту форму звітності, яка безпосередньо відповідає необхідному звітному періоду.

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

Докладніші консультації можна отримати й у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Чи потрібно єдинникам зберігати первинні документи?

Підприємці – платники єдиного податку повинні забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювались дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складення декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, або інші первинні документи, які використовувались для складання податкової звітності по інших податках і зборах – у разі їх сплати. Про це зазначили у Тернопільській ОДПІ.

Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку-ФОП або іншої податкової звітності, для якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовувані штрафи у розмірі 510 гривень, а за ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

За відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до такого платника застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені пунктом 127.1 статті 127 Податкового кодексу, та на суму грошового зобов’язання, визначеного податковим органом за результатами перевірки, нараховується пеня згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 1291 статті 129 Податкового кодексу.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Оподаткування лікарських засобів у 2018 році

Про зміни в оподаткування лікарських засобів проінформувати у Тернопільській ОДПІ. Так, зокрема за ставкою 7 % постачаються на митній території України та ввозяться на митну територію України:

- лікарські засоби, дозволені для виробництва в Україні та внесені до Державного реєстру лікарських засобів;

- медичні вироби, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджуються документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку чи введення в експлуатацію і застосування в Україні.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Нові рахунки для сільськогосподарських товаровиробників

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що відповідно наказу Державної казначейської служби України від 12.01.2018 №10 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» відкрито рахунки для зарахування надходжень за кодом класифікації доходів 18050500 «Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків», символом звітності 664.

Нові рахунки введені в дію з 22.01.2018.

Інформацію про оновлені рахунки можна отримати на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Тернопільській області» за допомогою електронного банера «Бюджетні рахунки» та/або за посиланням: http://tr.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Актуально про податок на прибуток

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що відповідно до змін до Податкового кодексу продовжено термін подання декларації з податку на прибуток підприємств у яких визначений звітний податковий період квартал – до 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Граничний термін подання річної декларації для платників у яких дохід від будь-якої діяльності за попередній рік перевищив 20 млн грн (квартальний звітний період) та у яких менш як 20 млн грн (річний звітний період) – однаковий до 1.03.2018 року.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

За навчання студента сплачувала бабця: нюанси

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення. Про це нагадали у Тернопільській ОДПІ.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (брат, сестра, дід, баба та інші особи), то право на податкову знижку щодо таких сум відсутнє.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

Також нагадуємо, що у січні розпочалась Кампанія декларування громадянами неоподатковуваних доходів. Дізнатись про особливості кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

Плата за землю: зміни 2018

З 1 січня 2018 року набрав чинності (крім окремих норм) Закон України від 07.12.2017 р. №2246 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2018 році».

Цим Законом, зокрема, підр. 6 розд. XX Податкового кодексу доповнено пунктом 9, згідно з яким індекс споживчих цін за 2017 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується зі значенням 100 відсотків.

Тобто, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення становить 1.

Отже, при визначенні бази оподаткування земельним податком за 2018 рік коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки застосовується зі значенням 1.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Звітність з плати за землю за новою формою

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що з 2018 року платники земельного податку подають звітність до податкової інспекції з новою формою.

Зміна до Податкової декларації з плати за землю внесені наказом Мінфіну від 23.01.2017 №9.

Зокрема, у новій формі декларації:

- змінено колонку 8 розрахунків суми земельного податку та орендної плати – розмежовано виміру (га/кв.м), які зазначаються у витягах про нормативно грошову оцінку земельних ділянок, що надаються Держгеокадастром;

- уточнено колонку 10 розрахунку суми земельного податку та орендної плати - доповнено словами «одиниці площі», тобто, для розрахунку суми податкового зобов’язання застосовуються нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки, а не усієї земельної ділянки;

Інформація щодо категорій або цільового призначення земельної ділянки зазначаються відповідно до Класифікатора видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із зазначенням земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548.

Водночас, начальник відділу електронних сервісів та звітності Любов Воловоденко нагадує платникам, що відповідно до вимог статті 286 Податкового кодексу останнім днем подання звітності з плати за землю є 20 лютого 2018 року.

Відвідати тренінги та отримати практичну допомогу у заповненні звітності можна – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Також нагадуємо, що у січні розпочалась Кампанія декларування громадянами неоподатковуваних доходів. Дізнатись про особливості кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

 

Підприємців без доходів, що із сплатою єдиного внеску

У Тернопільській ОДПІ доводить до відома фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

У зв’язку із змінами, які відбулися у нарахуванні єдиного внеску у 2017 році, платники, незалежно, чи здійснювали діяльність повинні не пізніше 9 лютого поточного року подати звіт та сплатити єдиний внесок.

Зауважимо, що в 2017 році місячний мінімальний розмір страхового внеску становив 704 грн, а мінімальний річний розмір страхового внеску - 8448 грн.

Тобто підприємцям-загальносистемникам необхідно сплатити 8448 гривень єдиного внеску за минулий рік. Несплачена сума стане податковим боргом та відбудеться нарахування 20 відсотків штрафної санкції.

Більш детальну консультацію з даного питання можна отримати у Центрах обслуговування платників.

Матеріали Тернопільської ОДПІ

Оновлено довідник типів об'єктів оподаткування для подання форми №20-ОПП 

У Тернопільській ОДПІ повідомили, що на суб-сайті офіційного веб-порталу ДФС оприлюднений новий довідник типів об'єктів оподаткування.

Платники податків повинні повідомляти податкову про всі об’єкти оподаткування (їх появу та зміну), пов’язані з господарською діяльністю. Повідомлення про такі об’єкти за формою №20‑ОПП подаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до податкової інспекції за основним місцем обліку платника податків.

Форма вказаного повідомлення передбачає заповнення типа об'єкта оподаткування.

Для цього пропонуємо скористатись оновленим Довідником за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html.

 

Як платять податок єдинники І та ІІ груп?

Платники податків, які обрали спрощену систему оподаткування сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа поточного місяця (для прикладу, за лютий 2018 року – не пізніше 20 лютого 2018 року). Про це зазначили у Тернопільській ОДПІ.

Такі платники єдиного податку можуть здійснювати сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий період, але не більш як до кінця поточного звітного року.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки визначені Податковим кодексом.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Запитайте про квартальну звітність телефоном

«Гаряча» лінія на тему «Квартальна податкова звітність» відбудеться у Тернопільській об’єднаній ДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області у вівторок, 2 лютого 2018 року, з 15 до 16 год.

На запитання платників податків за номером телефону 43-46-44 відповідатиме начальник відділ електронних сервісів та звітності Воловоденко Любов Зіновіївна.

Для тих, хто подає звітність!

У Тернопільській ОДПІ рекомендують, при подані податкової звітності особисто платниками податків або уповноваженими на це особами, для пред’явлення у Центрі обслуговування платників, у разі необхідності мати із собою документи, що посвідчують особу та надають право представляти інтереси платника податків.

Довідково:

Згідно з Податковим кодексом податкова декларація подається особисто платником податків або уповноваженою на це особою.

Відповідно до чинного законодавства:

- уповноваженою особою юридичної особи, яка має право підпису чи подання податкової звітності - є особа, визначена установчими документами юридичної особи, або особа, тимчасово призначена на виконання таких функцій відповідними організаційно-розпорядчими документами підприємства;

- уповноваженою особою фізичної особи-підприємця, яка має право підписувати та подавати податкову звітність є фізична особа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

Як звітують єдинники-сільськогосподарські товаровиробники

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що згідно з положеннями Податкового кодексу України до четвертої групи платників єдиного податку відносяться – сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку сільськогосподарські товаровиробники подають до 20 лютого поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва – контролюючим органом за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органом за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Отримали спадщину чи подарунок за нульовою ставкою –

податкова декларація не подається

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб. Про це зазначили у тернопільській ОДПІ.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців першого та другого ступеня споріднення, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Обов’язок платника щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник отримував доходи, зокрема, у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу.

Отже, фізичні особи, що одержали дохід у вигляді спадщини (подарунку), який оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість такої спадщини (подарунку) до складу загального річного оподатковуваного доходу.

Такі фізичні особи можуть не подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

Довідково: членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені. Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розділу IV цього Кодексу вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері й з боку батька, онуки.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

Докладніше дізнатись про особливості деклараційної кампанії 2018 року, а також ознайомитись з інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефонами: 43-46-46, 43-46-10.

 

Надавали репетиторські послуги – оподаткуйте отриманий дохід

Фахівці органів Тернопільської ОДПІ звертають увагу, що вчителі та викладачі, які у минулому році надавали репетиторські послуги, проте не були зареєстровані як фізичні особи–підприємці, зобов’язані включити суму таких доходів до загальногорічного оподатковуваного доходу та задекларувати їх шляхом подання до податкової інспекції декларації про майновий стан і доходи.

Зробити це слід до 1 травня 2018 року за місцем реєстрації декларанта.

Доходи від репетиторства відповідно до Податкового кодексу України оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %. Також із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 %.

Репетиторські послуги – це, зокрема, підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт.

Зауважимо, що кожен із декларантів може подати відповідну декларацію в електронному вигляді, або завітати у Центрі обслуговування платників та отримати консультацію щодо порядку заповнення декларацій і допомогу при її заповненні. Телефон для довідок: 43-46-46, 43-46-10.

 

Отримали за кордону гроші у подарунок – подайте декларацію про доходи

У Тернопільській ОДПІ повідомляють, що згідно з Податковим кодексом України до доходу, отриманому з джерел за межами України, відносять будь-який дохід, отриманий резидентами, зокрема й у вигляді подарунку.

У разі, якщо джерело виплат доходів є іноземним, суму такого доходу включають до річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб – отримувача, який у такому випадку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Дохід оподатковується за ставкою 18%. Крім цього, такий дохід є об’єктом обкладення військовим збором, ставка якого складає – 1,5%.

Слід зазначити, що громадяни мають право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Такий платник має визначити суму зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Але це можливо лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни, де було одержано подарунок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу чи об’єкт оподаткування. Довідка має бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефонами: 43-46-46, 43-46-10.

 

Центр обслуговування на «гарячому» зв’язку

«Гаряча» лінія на тему «Принципи роботи Центру обслуговування платників Тернопільської ОДПІ» відбудеться у Тернопільській об’єднаній ДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області у вівторок, 30 січня 2018 року, з 15 до 16 год.

На запитання платників податків за номером телефону 43-46-46 відповідатиме начальник управління обслуговування платників Волянюк Ліля Богданівна.

 

У ЗІР-і знайдете усі відповіді

У Тернопільській ОДПІ нагадали, що на суб-сайті офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби розміщено сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (Далі – ЗІР). Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.

Функціональні можливості ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.

У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення» інформація систематизована по тематиках:

- оподаткування;

- державна митна справа;

- єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

- електронний цифровий підпис.

Скористатись сервісом можна, зайшовши на суб-сайт офіційного веб-порталу ДФС, у розділ Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс або скориставшись посиланням: http://zir.sfs.gov.ua/. Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

Трансферне ціноутворення: які зміни у 2018 році

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу, що Законом України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII, внесено зміни до Податкового кодексу України.

Зокрема, зміни торкнулися трансфертного ціноутворення:

доповнено перелік господарських операцій, які є контрольованими:

– господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні;

доповнено критерії для визнання операцій контрольованими:

– господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

уточнено вимоги до документації з трансфертного ціноутворення, яка подається на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;

змінено термін надсилання запиту центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, для подання документації щодо контрольованих операцій з 01 травня на 01 жовтня року, що настає за календарним роком, в якому таку контрольовану операцію (операції) було здійснено;

уточнено строки сплати суми податкового зобов’язання, розрахованого за результатами самостійного коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань за результатами якого розрахована ціна відповідає принципу «витягнутої руки»;

уточнено норми щодо укладання договорів за результатами попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер.

Відвідати тренінги та отримати практичну допомогу в заповненні звітності, а також дізнатись про особливості деклараційної кампанії у 2018 році можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

 

До уваги підприємців!

У Тернопільській ОДПІ нагадали про граничні терміни сплати податків та подання звітності. Так:

 

У понеділок, 15 січня, останній день подання:

  • звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за грудень 2017 року;

  • довідки про використані розрахункові книжки за грудень 2017 року.

 

У п’ятницю, 19 січня, останній день сплати:

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, за IV квартал 2017 року;

  • авансового внеску з єдиного податку за січень 2018 року платниками, віднесеними до 1-ї та 2-ї груп.

 

У понеділок, 22 січня, останній день подання:

  • податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю;

  • заяви про вибір квартального звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість у 2018 році;

  • декларації акцизного податку за грудень 2017 року;

  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за грудень 2017 року;

  • податкової декларації з рентної плати за грудень 2017 року;

  • розрахунку з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (додаток 4 до декларації) за грудень 2017 року;

  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4 (місячна)) за грудень 2017 року.

 

У понеділок, 22 січня, останній день сплати:

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з доходу за грудень 2017 року.

 

У понеділок, 29 січня, останній день сплати:

  • авансового внеску з податку на нерухоме майно за IV квартал 2017 року;

  • авансового внеску з транспортного податку юридичними особами за IV квартал 2017 року.

 

У вівторок, 30 січня, останній день сплати:

  • податку на додану вартість за грудень 2017 року;

  • податку на доходи фізичних осіб та військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за грудень 2017 року;

  • акцизного податку за грудень 2017 року;

  • плати за землю за грудень 2017 року;

  • єдиного податку платниками 4-ї групи за IV квартал 2017 року;

  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за грудень 2017 року.

 

У Центр обслуговування платників

звернулось більш як 280 тисяч громадян

Для зручності платників податків в Тернопільській об’єднаній ДПІ функціонує Центр обслуговування платників, фахівці якого надають адміністративні, консультаційні та інформаційні послуги, здійснюють прийом звітності та вхідної кореспонденції.

Станом на сьогодні, тут можна отримати 17 видів безоплатних адміністративних послуг.

Так, протягом 2017 року фахівцями Центру надано 50 628 адміністративних послуг.

За цей період видано 23130 карток платника податків та внесено до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Також, надано 4331 витяг з реєстру платників єдиного податку, 2737 підприємців зареєструвались платниками-«спрощенцями». Крім того, фахівцями інспекції зареєстровано 4496 книгу обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платників єдиного податку, 3557 книг обліку розрахункових операцій. Видано 9125 відомостей з Держреєстру фізосіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Нагадуємо, що у січні розпочалась кампанія декларування громадянами неоподатковуваних доходів. Дізнатись про її особливості у 2018 році можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

Платникам єдиного податку на замітку!

Тернопільська ОДПІ нагадує підприємцям – платникам єдиного податку про терміни подання звітності та сплати податку.

Зокрема, для «спрощенців» 1 та 2 групи граничний строк подання декларації за 2017 рік – 1 березня 2018 року. Платники, котрі обрали 3 групу спрощеної системи оподаткування подають – звітуються до 9 лютого 2018 року.

«Єдинники» 1 та 2 групи сплачують єдиний податок до 20 числа місяця, наступного за звітним, «спрощенці» 3 групи – протягом 10 днів після граничного терміну подання звітності.

Граничний термін сплати єдиного внеску для підприємців – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, а звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску усі платники-«спрощенці» подають до 9 лютого 2018 року.

Відвідати тренінги та отримати практичну допомогу в заповненні звітності, а також дізнатись про особливості деклараційної кампанії у 2018 році можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

 

Коли виникає обов’язок декларувати

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що з початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих громадянами протягом 2017 року.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:

- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини, за якими не було сплачено ПДФО та військовий збір, тощо;

- від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, тобто 9600 грн за 2017 рік  (3200 грн х 12 міс. х 25% = 9600 грн);

- інвестиційного доходу;

- іноземного доходу;

- в інших, передбачених Податковим кодексом випадках.

Декларанти зобов’язані включити суму отриманих протягом минулого року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня 2018 року річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за наслідками звітного 2017 року, а також нарахувати і сплатити до 1 серпня 2018 року податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військовий збір з таких доходів.

Звертаємо увагу, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556.

З детальною інформацією щодо порядку заповнення декларації та її формою можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням :http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018 та у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

Як звітувати новоствореному підприємцю-«єдиннику»?

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи–підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація. Про це інформували у Тернопільській ОДПІ.

Тобто, новостворена фізична особа–підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Доходи, отримані у цьому періоді, включаються до податкової декларації платника єдиного податку (форма, затверджена наказом МФУ від 19.06.15 № 578 (зі змінами від 17.03.17 №369), яка подається у строки, встановлені для річного податкового періоду, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року.

При цьому, у період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, і як наслідок, доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах.

Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Форму декларації про майновий стан і доходи затверджено наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 6.06.2017 №556.

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування, коли він перебуває на загальній системі оподаткування, подає податкову декларацію за звітний період, який дорівнює календарному року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.

Зазначена норма передбачена п.п. 49.18.5 ст. 49, п.п. 49.18.5 ст. 49, п. 177.5 ст. 177, п.п. 298.1.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

Відвідати тренінги та отримати практичну допомогу у заповненні звітності можна – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

Також нагадуємо, що у січні розпочалась Кампанія декларування громадянами неоподатковуваних доходів. Дізнатись про особливості кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

Податкова знижка у 2018 році діє по-іншому

Як у 2018 році «працюватиме» надання податкової знижки за навчання за наслідкам 2017 року, розповіли у Тернопільській ОДПІ.

Зокрема, внесеними на початку 2017 року змінами до Податкового кодексу передбачено, що розмір плати, який можна включати до податкової знижки, тепер не обмежуватиметься помісячним лімітом у вигляді прожиткового мінімуму, помноженого на 1,4 та округленого до 10 грн.

Новацією є й те, що у податковій знижці можна буде враховувати витрати на навчання члена першого ступеня споріднення незалежно від того, отримувала така особа заробітну плату чи ні.

Дізнатись про особливості деклараційної кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

 

Які зміни внесені до Декларації про майновий стан і доходи?

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що 31 грудня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 6.06.2017 №556, який вніс зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 2.10.2015 №859.

Змінами внесеними вказаним Наказом передбачено, що фізичні особи–підприємці у додатку Ф2 до Декларації відображають амортизаційні відрахування за витратами, понесеними на придбання (самостійне виготовлення) основних засобів та придбання нематеріальних активів.

Також, для фізичних осіб – підприємців, які у звітному (податковому) році припиняють державну реєстрацію підприємницької діяльності за власним рішенням та подають Декларацію у строки, встановлені абзацом другим пункту 177.11 статті 177 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), передбачено відображення дати прийняття рішення про припинення у рядку 8 «Категорія платника» Декларації.

Крім того, розділ ІІ Декларації доповнено рядком 10.9.1, в якому вказується сума доходу, отриманого у вигляді додаткового блага відповідно до абзаців другого та третього підпункту «д» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу за кредитом, що отриманий на придбання житла (іпотечний кредит).

Також нагадуємо, що дізнатись про особливості деклараційної кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

 

Коли проводити річний перерахунок?

Тернопільська об’єднана ДПІ нагадує роботодавцям про те, що перерахунок податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) визначено статтею 169 Податкового кодексу України.

Так, роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п.167.1 ст.167 Кодексу, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:

- за наслідками кожного звітного податкового року нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

- під час проведення розрахунку за останній місяць застосування пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника ПДФО або у випадках, визначених Податковим кодексом;

- під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Крім цього, роботодавець чи податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку на доходи фізосіб, за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги.

Річний перерахунок податку на доходи фізичних осіб за 2017 рік відображається у звітності при нарахуванні заробітної плати за грудень 2017 року.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників та за телефоном: 43-46-10.

 

Знайти себе у списку

Державна фіскальна служба України оприлюднила на своєму офіційному сайті план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік.

Так, Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон № 1797) внесено зміни до пункту 77.1 статті 77 Кодексу, які набрали чинності з 1 січня 2017 року.

Таким чином, відповідно до пункту 77.1 статті 77 Кодексу (зі змінами) план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Окремо необхідно наголосити, що до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом, а право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки (п. 77.4 ст. 77 ПКУ).

Платники податків зможуть ознайомитись з планом-графіком на 2018 рік за посиланням: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ та за телефоном: 43-46-10.

Затверджено новий Державний реєстр РРО

У Тернопільській ОДПІ інформували, що Державною фіскальною службою України наказом від 18.12.2017 №854 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).

Оновлений Державний реєстр містить перелік РРО дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.

Кількість моделей касових апаратів збільшилась до 160 (раніше моделей РРО було 152).

Також, в оновленому Державному реєстрі наведено перелік РРО, виключених з Державного реєстру у 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється (таких РРО 5 моделей).

Слід зазначити, що втратив чинність наказ ДФС України від 07.06.2017 №406.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Оновлено довідник типів об'єктів оподаткування для подання форми №20-ОПП

Державною фіскальною службою України оприлюднено новий довідник типів об'єктів оподаткування. Для цього пропонуємо скористатись оновленим Довідником типів об'єктів оподаткування (станом на 22.12.2017 р.).

Начальник відділу реєстрації та обліку платників Ірина Іванко зазначила, що платники податків повинні повідомляти податкову про всі об’єкти оподаткування (їх появу та зміну), пов’язані з господарською діяльністю.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається  протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до податкової інспекції за основним місцем обліку платника податків.

Крім того, у відділі також нагадали, що змінено форму повідомлення за ф. № 20-ОПП та розділ 3 доповнено новою графою 12 « реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)».

В зв’язку з набранням чинності наказу мінфіну № 839, вказані зміни чинні з 8 грудня 2017 року.

Докладніше – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Що приніс «єдинникам» 2018 рік

Бюджетом – 2018 змінено розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб. З врахуванням цього, підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування, у 2018 році будуть сплачувати єдиний податок у таких розмірах:

- «спрощенці» першої групи – 176,20 грн (10 % від прожиткового мінімуму для працездатних осіб);

- платники 2 групи, для яких органами місцевого самоврядування встановлено ставку 15 %, будуть сплачувати щомісячно –558,45 грн, а платники, які застосовують ставку 20 % - 744,6 грн.

Для платників єдиного податку третьої групи залишається ставка 3% від доходу (хто є зареєстрованим платником ПДВ) та – 5%, для тих, що не зареєстровані платниками ПДВ.

Сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування буде становити 819,06 грн на місяць, незалежно від обраної групи чи системи оподаткування. Граничний термін сплати єдиного внеску для підприємців – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Одночасно, в Тернопільській ОДПІ повідомили, що реквізити рахунків для сплати єдиного податку станом на 1 січня 2018 року не змінено.

Детальніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ

 

Розмір соціальної пільги – змінено

Як інформували в Тернопільської ОДПІ, у зв’язку із встановленням станом на 1 січня 2018 року нового розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць) – 1762 грн, змінився розмір соціальної пільги та граничний розмір доходу, що дає право на отримання такої пільги (довідково: соцпільга – це право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги).

Зокрема, 100 відсоткова пільга становитиме – 881 грн, соцпільга в розмірі 150 відсотків складатиме – 1321,50 грн, а дохід осіб, які мають право на застосування пільги в розмірі 200 відсотків, зменшуватиметься на 1762 грн. Граничний розмір доходу, що дає право на отримання такої пільги, складає – 2470 грн.

В інспекції, також нагадали, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

 

Доходи Снігурки, Діда Мороза та інших казкових героїв – оподатковуються

Новорічні та Різдвяні свята не обходяться без казкових героїв та «живої» ресторанної музики. Власники розважальних закладів, оплачуючи такі послуги, відповідно до Податкового кодексу, є податковими агентами, тобто, мають обов’язок з виплаченої суми утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб – 18 % та військовий збір 1,5 %. Також, суми, виплаченого доходу повинні бути зазначені у формі № 1ДФ, за ознакою доходу 102.

У разі отримання доходів, які не були оподатковані при виплаті, всі казкові герої (казковими залишаються лише під час святкування) після свят – зобов’язані завітати до податкової інспекції за місцем реєстрації та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року (за 2017 рік – до 1 травня 2018 року), а також нарахувати та сплатити до бюджету податок на доходи фізосіб 18% та військовий збір 1,5%.

Тож, у Тернопільській ОДПІ запрошують усіх, хто отримав неоподатковані доходи від продажу ялинок, надання послуг Діда Мороза, Снігурки, музичного супроводу свята, тощо – задекларувати отримані доходи та сплатити до бюджету належні платежі або зареєструвати підприємницьку діяльність. Якщо ж казкові герої–підприємці надають дані послуги у межах своєї підприємницької діяльності, то такий статус особи має бути зазначений в договорі, а замовнику доцільно отримати від підприємця витяг з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності.

Для декларантів у Центрі обслуговуванні платників фахівці інспекції проводять щоденні тренінги та надають практичну допомогу щодо заповнення декларацій про майновий стан і доходи. Телефони для довідок: 43‑46-10 та 43-46-46.

Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2018 року можна також дізнатися за посиланням – http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

 

Як працюємо на свята

У Тернопільській ОДПІ інформують про режим роботи Центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) у святкові та вихідні дні січня 2018 року:

► 6 січня 2018 року – з 9:00 до 12:00;

► 1 та 8 січня 2018 року – вихідні дні.

Також нагадуємо, що дізнатись про особливості деклараційної кампанії 2018 року можна у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефоном: 43-46-10.

 

Настав час декларувати доходи

З 1 січня 2018 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2017 року. Про це інформували у Тернопільській ОДПІ.

За вибором платника податків декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.

Для комфортного звітування громадян протягом січня-квітня 2018 року у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ проводяться безкоштовні тренінги і консультації, надається практична допомога в заповненні декларації.

Також нагадуємо, що з 1 січня 2018 року запроваджено нову форму декларації про майновий стан і доходи.

Детальніше про особливості деклараційної кампанії 2018 року можна дізнатися за посиланням – http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2018 та у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька,1 чи за телефонами: 43-46-46, 43-46-10.

За матеріалами Тернопільської ОДПІ

 

Скористайтесь податковою знижкою за 2017 рік

Тернопільська об’єднана державна податкова інспекція інформує: платники, які мають намір використати своє право на податкову знижку, можуть подавати декларації про майновий стан і доходи впродовж всього року – до 31 грудня.

Детальніші консультації з питання декларування доходів – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

 

Нові форми звітності, що діють з 1 січня 2018

У Тернопільській ОДПІ звертають увагу платників на те, що з 1 січня 2018 року запроваджено оновлені форми звітності, а саме:

1) Податкова декларація з транспортного податку (форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №415 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 27.06.2017 р. №595) (електронна форма – J0303602);

2) Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма, затверджена наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 №772 зі змінами і доповненнями, внесеними наказами Мінагрополітики від 22.03.2013 №205, від 02.12.2015 №461, від 29.03.2016 р. №108, від 17.05.2017 р. №245) (електронна форма J0303307);

3) Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469) (електронна форма J0101911 з додатками).

4) Крім того, з 31.12.2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 6.06.2017 №556, яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкцію щодо її заповнення. Отже, починаючи з 01.01.2018 декларація подається за новою формою.

Нагадуємо, що платникам необхідно своєчасного оновити програмне забезпечення, що використовується для формування та подання звітності до податкових інспекцій.

Відвідати тренінги та отримати практичну допомогу у заповненні звітності можна – у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ. Телефон для довідок: 43-46-10.

 

З січня заробітна плата – 3 723 гривні

У Тернопільській ОДПІ інформували, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено розмір мінімальної заробітної плати у сумі – 3 723 грн на місяць, погодинний розмір становить – 22,41 грн.

Законом також встановлено й новий розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб:

  • з 1 січня – 1762 грн;

  • з 1 липня – 1841 грн;

  • з 1 грудня – 1921 грн.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь