A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

січень 2019 року

Туристичний збір у 2019 році

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/281/365293/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, до ст. 268 ПКУ щодо розміру ставки, бази оподаткування, порядку сплати туристичного збору (далі – збір).

Так, ставка збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та до 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення (п. п. 268.3.1 п. 268.3  ст. 268 ПКУ).

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п. п. 268.4.1 п. 268.4 ст. 268 ПКУ.

Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду (п. п. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ).

Більш детально про це йдеться у листі ДФС України від 15.01.2019 №1249/7/99-99-13-03-02-17.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном: 43-46-10, 43-46-46.

 

За яких умов платник ПДВ може застосовувати касовий метод податкового обліку?

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що на застосування касового методу мають право платники податку:

- які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, інші житлово-комунальні послуги, перелік яких визначений законом, послуги (роботи), вартість яких включається до складу плати за послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій чи послугу з управління багатоквартирним будинком, фізичним особам, бюджетним установам, незареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, управителям багатоквартирних будинків, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості;

- за операціями з виконання підрядних будівельних робіт.

Крім того, тимчасово, до 1 січня 2022 року, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.

При цьому касовий метод поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у п. 187.1 ст. 187 та п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України, припадає на звітні (податкові) періоди до 01.01.2022.

Нагадаємо, що касовий метод – це метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов’язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Стипендії, які не підлягають оподаткуванню у новому році

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364551/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з 2019 року звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором не тільки стипендії, які виплачуються з бюджету.

Так, до п. п. 165.1.26 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесено зміни, та сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад'юнкту, не підлягає оподаткуванню, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому пп.169.4.1 ПКУ.

У 2019 році цей поріг становитиме 1921 грн х 1,4=2690 грн. Якщо сума стипендії є більшою, то сума перевищення підлягає оподаткуванню під час її нарахування (виплати) за ставкою 18% та військовим збором - 1,5%. 

Отже, у 2019 році всім навчальним закладам (а не лише бюджетним), які виплачують стипендії студентам, слід врахувати такі позитивні зміни. Нагадаємо, що стипендію (включаючи суму її індексації) відображають у формі №1ДФ за ознакою доходу «150».

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Ставки для земельного податку

Відповідно до п. п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та п. п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.

Місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі) (п. 10.2 прим. 1 п. 10.2 ст. 10 ПКУ).

Згідно з п. 12.3 ст. 12 ПКУ сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Якщо сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (п. п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).

Водночас п. 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 7 грудня 2017 року №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» встановлено, що у 2018 році до рішень про встановлення місцевих податків і зборів, прийнятих органами місцевого самоврядування, у тому числі радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, після 15 липня 2017 року та у 2018 році, не застосовуються вимоги, зокрема, п. п. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ.

Статтею 274 ПКУ встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження).

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (п. 274.1 ст. 274 ПКУ).

Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (п. 274.2 ст. 274 ПКУ).

Статтею 277 ПКУ встановлені ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області (п. 277.1 ст. 277 ПКУ).

При цьому плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до ст.ст. 274 і 277 ПКУ (п. 284.4 ст. 284 ПКУ).

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Документ для резидента, що підтвердить сплату податків закордоном

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до підпунктів 170.11.1 та 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, та оподатковується за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, крім доходів, визначених п. п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, які оподатковуються за ставкою, визначеною п. п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, а також крім доходів, визначених п. п. 165.1.27 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

Якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

Згідно з п. 13.3 ст. 13 ПКУ доходи, отримані фізичною особою – резидентом з джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають оподаткуванню в Україні відповідно до положень ПКУ чи міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.

Пунктом 13.4 ст. 13 ПКУ встановлено, що суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими ПКУ.

Відповідно до п. 13.5 ст. 13 ПКУ для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном: 43-46-10, 43-46-46.

 

Сплата єдиного податку підприємцями

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/279/363138/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Закон України про Державний бюджет України на 2019 рік встановлено нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму з 1 січня, що відповідно впливає на фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців.

Так, відповідно ст. 293 Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

- для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, тобто до 192,10 грн;

- для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2019 року, тобто до 834,60 грн.

А відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі 3 відсотки доходу (у разі сплати ПДВ) або 5 відсотків. А  для четвертої групи (виключно підприємці-сільгоспвиробники) ставка податку встановлюється залежно від кількості використовуваних сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Коли підприємець подає річний звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску двічі

Пунктом 3 частини першої ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у п. 4 частини першої ст. 4 Закону №2464,- підприємців - платників єдиного податку нараховується – на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Розмір єдиного внеску складає 22 відсотків до визначеної ст. 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.

Згідно з п. 2 частини першої ст. 7 Закону №2464 особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують єдиного внеску у розмірі 22 відсотків на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Платники єдиного внеску – підприємці - платники єдиного податку та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок .

Відповідно до п. 2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435), зокрема, підприємці - платники єдиного податку формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом, за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435.

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають Звіт самі за себе один раз на рік до 01 травня року, наступного за звітним періодом, за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435 .

Згідно з п. 16 розділу ІV Порядку №435 фізичні особи – підприємці, які мають ознаку незалежної професійної діяльності, формують та подають до контролюючих органів окремі Звіти за формою таблиці 1 додатка 5 до Порядку №435.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном: 43-46-10, 43-46-46.

 

Як проводиться реєстрація/перереєстрація РРО?

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що для реєстрації/перереєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), крім заяви (Форма №1-РРО), суб’єкт господарювання повинен подати ще 4 документи:

- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);

- копію договору суб'єкта господарювання з Центром сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Змінено порядок реєстрації РРО та книг обліку розрахункових операцій

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з 1 жовтня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України №773 щодо зміни до порядків реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та книг обліку розрахункових операцій.

Новації передбачають спрощення процедури реєстрації та застосування РРО.  Так, платник матиме можливість здійснювати реєстрацію РРО на підставі однієї заяви (за спрощеною формою) без додатків, яка може бути подана до контролюючого органу у паперовій або електронній формі. Обмін електронними документами між виробником, центром сервісного обслуговування, суб’єктом господарювання та ДФС здійснюватиметься засобами інформаційної системи фіскальної служби.

Для впровадження таких спрощень ДФС буде створено та здійснено супровід двох нових реєстрів:

- Реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій;

- Реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій.

Зміни, внесені зазначеним наказом, набувають чинності у два етапи.

 

Так, з 1 жовтня 2018 року:

- здійснюється за спрощеним порядком ведення книги обліку розрахункових операцій (книга ОРО), журналу використання РРО з купівлі-продажу іноземної валюти. Суб’єкту господарювання вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (z-звіти) та вести облік ремонтів;

- щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні z-звіти) зберігатимуться в електронній формі;

- реєстрація, застосування (зберігання) книги ОРО на РРО, розрахункової книжки (РК) здійснюватиметься за бажанням суб’єкта господарювання у разі прийняття ним рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється ним до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії;

- перереєстрація РРО/книг ОРО при зміні даних щодо суб’єктів господарювання, які зазначаються у реєстраційному посвідченні /книзі ОРО та пов’язані з перейменуванням районів у містах, вулиць тощо, здійснюватиметься на підставі заяви без додатків;

- суб’єктам господарювання та їх представникам, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, забороняється здійснювати валютно-обмінні операції у пунктах обміну валюти в разі виходу з ладу РРО, відсутності резервного РРО або тимчасового відключення електроенергії.

Решта змін, передбачених наказом, набуває чинності після набрання чинності наказу про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО. У ньому, зокрема, мова йде про:

- реєстрацію РРО, книги ОРО на підставі однієї заяви про реєстрацію РРО  без додатків, у т.ч. поданої в електронній формі;

- обмін документами між ДФС та ЦСО у вигляді електронних повідомлень щодо резервування фіскального номера РРО, опломбування РРО, укладання договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, а також акта введення в експлуатацію РРО;

- надання права підпису реєстраційної заяви, заяви про реєстрацію книги ОРО та журналу про використання РРО отримання реєстраційних документів представнику суб’єкта господарювання;

- оновлені спрощені форми документів, які передбачені Змінами. 

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Стережіться псевдоподатківців!

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364531/preview1.jpg

На Тернопільщині знову активізувалися шахраї, які, вдаючи посадових осіб територіальних органів ДФС у Тернопільській області, телефонують до керівників підприємств чи підприємців і вимагають матеріальну винагороду за невтручання в господарську діяльність.

Так, днями у Тернополі невідомі особи, називаючись керівником Тернопільського управління Головного управління ДФС у Тернопільській області, телефонували з номера 066-231-34-24 з вимогою сплатити певну суму коштів на розрахунковий рахунок.

ГУ ДФС у Тернопільській області наголошує, що службові особи Тернопільського управління Головного управління ДФС у Тернопільській області жодних вказівок збирати гроші від свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.

Проте, як свідчить практика, частина громадян та суб’єктів підприємницької діяльності не перевіряють інформацію і надають грошові кошти зловмисникам, які представляються службовими особами фіскальної служби, та в очах громадськості кидають тінь та негативно впливають на честь та ділову репутацію працівників Державної фіскальної служби загалом.

Тому в ГУ ДФС у Тернопільській області звертаються до платників податків бути обачними, не піддаватися на провокації, а у разі отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені працівників органів ДФС негайно повідомити відповідний підрозділ Національної поліції за номером телефону 102 або телефонувати за номером «гарячої» телефонної лінії ДФС України «Пульс» 0 800 501 007, напрямок «4». 

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Відповідальність за порушення правил сплати податків

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364676/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу платників податків, що за порушення правил сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов’язань контролюючим органом застосовуються штрафні (фінансові) санкції, передбачені ст. 126 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Також контролюючим органом нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати:

- суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки або податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок, із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України (далі – НБУ), діючої на кожний такий день;

- суми грошового зобов’язання, визначеної платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до п. п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Крім того, за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) передбачена адміністративна відповідальність згідно зі ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) фізичній особі податкове/податкові повідомлення-рішення з податку на майно у строки, встановлені відповідними нормами ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Справляння туристичного збору: хто буде податковим агентом

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364548/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області зазначає, що перелік податкових агентів визначений п. п. 268.5.2 п. 268.5 ст. 268 розділом ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена відповідно до закону та перспективного плану формування територій громад, справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з п. п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 ПКУ, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених п. п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п. п. «б» п. п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Кому належить право на податкову знижку на оренду житла

 Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що право платника податку на доходи фізичних осіб на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Зокрема, відповідно до п. п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, до податкової знижки дозволено включати суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи.

Платник податку має право скористатися зазначеною податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, тобто 125190 грн у 2019 році.

Зауважимо, що отримання податкової знижки за орендоване житло застосовується з 1 січня 2019 року.

Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2019 року. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення. Податок підлягає поверненню протягом  60 календарних днів з дня подання декларації.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. 

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

 

ДФС введено у дію нові коди бюджетної класифікації ПДФО та військового збору

http://sfs.gov.ua/data/material/000/279/363577/preview1.jpg

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що для належного ведення оперативного обліку податку (збору) ДФС введено у дію нові коди бюджетної класифікації:

11010501 – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

11011001 – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Отже, відтепер:

І. Платник податку – фізична особа, яка відповідно до розділу IV Податкового кодексу зобов’язана сплатити податок, але звільнена від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо), сплачує:

- податок за кодом бюджетної класифікації «11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

м.Тернопіль-33110338019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н-згідно з переліком по ОТГ і сільських рад

- військовий збір за кодом бюджетної класифікації «11011000» – «військовий збір».

м.Тернопіль-3119063019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н- 31114063019513 /УК у Тернопільському районі/код 38038156

ІІ. Платник податку – фізична особа, яка зобов’язана подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує:

- податок за кодом бюджетної класифікації «11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

м.Тернопіль-33118341019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н-згідно з переліком по ОТГ і сільських рад

- військовий збір за кодом бюджетної класифікації «11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

м.Тернопіль-31119137019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н- 31114137019513 / УК у Тернопільському районі /код 38038156

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

Деклараційна кампанія - 2019: коли декларація про майновий стан і доходи буде зайвою

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364421/preview1.png

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що з 1 січня 2019 року розпочалась щорічна кампанія декларування доходів громадян, за якою відповідно до п. 179.1 ст. 179 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Податкова декларація (відповідно до п.179.2 ст. 179 ПКУ) не подається, якщо платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з IV розділом ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб (далі – податок) відповідно до IV розділу Кодексу;

- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ. 

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Зміни екологічного податку в частині викидів двоокису вуглецю

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що законодавчими змінами (Закон України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон №2628)) змінено визначення платників, які справляють екологічний податок (далі – податок) за викиди двоокису вуглецю в атмосферне повітря (далі – викиди двоокису вуглецю), так і ставки податку.

При цьому за зобов’язаннями податку за викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році, до платників податку в частині викидів двоокису вуглецю належать суб’єкти, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглицю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія якої подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів перевищує 500 тонн.

Крім того, з 1 січня 2019 року ставка податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн/тонну підвищено до 10 грн/тонну, тобто збільшено у 24,4 рази.

Разом з тим Законом України від 22 листопада 2018 року №2621-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» змінено склад доходів Державного бюджету України, що визначений ст. 29 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ), в частині розподілу між бюджетами коштів від податку.

Зокрема, згідно із п. 16¹ ст. 29 БКУ запроваджено особливий порядок розподілу коштів податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, який полягає у тому, що надходження податку в частині викидів двоокису вуглицю зараховуються до загального фонду державного бюджету у розмірі 100 відс., тоді як надходження податку від викидів інших видів забруднюючих речовин зараховуються до загального фонду державного бюджету лише у розмірі 45 відсотків.

Отже, з урахуванням припису п. 16¹ ст. 29 БКУ, платникам необхідно скласти окремий додаток 1 до податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Декларація), в частині зобов’язань за викиди двоокису вуглецю, починаючи за зобов’язаннями з податку за ІV квартал 2018 року.

Нагадаємо, що граничними термінами подання Декларації та сплати податкових зобов’язань з податку вважаються за:

- за ІV квартал 2018 року – 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку – 19 лютого 2019 року;

- І квартал  2019 року – 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;

- ІІ квартал  2019 року – 09 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;

- ІІІ квартал 2019 року – 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;

- ІV квартал 2019 року – 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.

Про це можна більш детально дізнатися у листі ДФС України від 16.01.2019 №1422/7/99-99-12-03-04-17.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

Зміна керівника: як бути із повідомленням про надання інформації щодо електронного цифрового підпису

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/280/364679/preview1.jpg

Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Підписувачем заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору) має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) є керівником.

Дія Договору та пов’язаних з ним повідомлень про надання інформації щодо електронних цифрових підписів (далі – Повідомлення) припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору, поданої з дотриманням передбаченої п. 15 розділу ІІІ Порядку №557 процедури, або за наявності підстав, визначених п. 14 розділу ІІІ Порядку №557, зокрема, при отриманні інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника.

Оскільки при зміні керівника дія Повідомлення, яке підписувалось попереднім керівником, припиняється, то після направлення підписаної Заяви про приєднання до Договору новим керівником та отриманні другої квитанції про приєднання до Договору новий керівник для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення Повідомлення в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку №557 (п. 11 розділу ІІІ Порядку №557), в тому числі і про осіб, для яких надсилалося Повідомлення попереднім керівником, якщо новий керівник залишив цим особам право підпису електронних документів.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

ДФС введено у дію нові коди бюджетної класифікації ПДФО та військового збору

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що для належного ведення оперативного обліку податку (збору) ДФС введено у дію нові коди бюджетної класифікації:

11010501 – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

11011001 – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Отже, відтепер:

І. Платник податку – фізична особа, яка відповідно до розділу IV Податкового кодексу зобов’язана сплатити податок, але звільнена від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо), сплачує:

- податок за кодом бюджетної класифікації «11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

м.Тернопіль-33110338019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н-згідно з переліком по ОТГ і сільських рад

- військовий збір за кодом бюджетної класифікації «11011000» – «військовий збір».

м.Тернопіль-3119063019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н- 31114063019513 /УК у Тернопільському районі/код 38038156

 

ІІ. Платник податку – фізична особа, яка зобов’язана подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує:

- податок за кодом бюджетної класифікації «11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

м.Тернопіль-33118341019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н-згідно з переліком по ОТГ і сільських рад

- військовий збір за кодом бюджетної класифікації «11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

м.Тернопіль-31119137019002 /УК м.Тернопіль/код 37977726

Тернопільський р-н- 31114137019513 / УК у Тернопільському районі /код 38038156

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

Продукція власного виробництва: застосовування РРО при її реалізації

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/279/362948/preview1.jpg

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, при проведенні розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

Нагадаємо, до продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

 

 

 

Запрошуємо громадян до декларування доходів

http://tr.sfs.gov.ua/data/material/000/279/362947/preview1.png

Тернопільське управління Головного управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу громадян, що з 1 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року. Деклараційна кампанія буде тривати до 1 травня 2019 року.

Нагадаємо, що громадяни, які отримували у 2018 році доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна, продажу акцій і інших цінних паперів, отримали спадок, подарунки, іноземні доходи та інші доходи, що підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, та доходи від осіб, які не є податковими агентами, зобов’язані подати до органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. 

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників або за телефоном:

43-46-10, 43-46-46.

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь