Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

середина грудня 2018

Щоб повернути аванс чи переплату з митниці ДФС

Порядок повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 №643 (далі – Порядок №643).

Згідно з п. 2 розділу ІІ Порядку №643 для повернення коштів авансових платежів (передоплати) платником податків до митниці ДФС подається заява в письмовому вигляді довільної форми, підписана платником податків та головним бухгалтером (у разі наявності), або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Така заява може бути подана протягом 1095 днів з дня внесення авансових платежів (передоплати) на рахунок митниці ДФС.

Подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється на поштову скриньку митниці ДФС, зазначену на офіційному веб-порталі ДФС.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Сплата податків та облік найманих – актуальні питання запитів публічної інформації

Протягом 11 місяців 2018 року до територіальних органів ДФС області надійшло 73 інформаційних запити, що на 17 більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Більшість запитів надійшло електронною поштою – 42 заяви, ще 31 - поштою. Щодо категорії запитувачів, то від громадян надійшло 35 запитів, від юридичних осіб – 23 запити, від представників засобів масової інформації – 11, від об'єднання громадян без статусу юридичної особи – 3, один запит отримано від інших органів виконавчої влади як розпорядників інформації.

Серед питань, якими цікавились запитувачі, такі: інформація про доходи та сплачені податки суб’єктів господарювання, наявність податкового боргу, подання звітності, використання реєстраторів електронних систем у громадському транспорті суб’єктами підприємницької діяльності. Порушувались також питання щодо надання інформації про наявність найманих працівників у приватних підприємців, роботою комісій ДФС в області, нелегальними автозаправними станціями.

За результатами розгляду 73 запитів, фахівці фіскальної служби в області задовольнили та надали вичерпні відповіді на 53, по 17 запитах - відмовили у наданні інформації, ще 3 запити надіслано належному розпоряднику інформації.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Розрахунок коригування: частково повернено аванс або товар

У розрахунку коригування, що складається у зв’язку зі зміною кількості або ціни товарів/послуг, кожному рядку податкової накладної, що коригується, відповідає два рядки розрахунку коригування: у першому з них «обнуляється» рядок податкової накладної, кількість або ціна по якому змінюється; у другому – зазначається новий (доданий) номер рядка, в якому зазначаються правильні показники.

При поверненні частини суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів у зв’язку із зміною кількості поставлених товарів/послуг без зміни їх ціни на дату такого повернення постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена на дату отримання коштів/постачання товарів.

У першому рядку табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування:

- у графі 1.1 зазначається номер за порядком;

- у графі 1.2 – порядковий номер рядка податкової накладної, який коригується;

- у графі 2.1 – код причини коригування 102 (Зміна кількості). Причина коригування зазначається у розділі Б розрахунку коригування виключно шляхом внесення до графи 2.1 відповідного умовного коду з довідника, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС. Заповнення причини коригування у текстовому вигляді або шляхом зазначення будь-яких інших цифр, знаків чи символів не допускається;

- у графі 2.2 – «№ з/п групи коригування». В усіх рядках розрахунку коригування, пов’язаних з коригуванням одного рядка податкової накладної (рядок, в якому зі знаком «–» зазначено відповідні показники податкової накладної, що коригується, та нового(их) рядку(ків) з виправленими показниками, що його замінює(ють), у графі 2.1 зазначається однаковий код причини коригування. Одночасно усім таким рядкам присвоюється один номер групи коригування;

- значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 7 зі знаком «–» зазначається значення графи 6 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 8 – значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується. При цьому знак «–» у цій графі не вказується;

- графи 9 – 10 не заповнюються;

- значення граф 11, 12, 15 відповідає значенню відповідно граф 8, 9, 12 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 13 зі знаком «–» зазначається значення графи 10 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 14 – сума ПДВ з графи 11 податкової накладної зі знаком «–». При складанні розрахунку коригування до податкової накладної, складеної та зареєстрованої в ЄРПН до 01.12.2018, графа 14 розділу Б розрахунку коригування «Сума ПДВ» не заповнюється у тих рядках, до яких відповідні показники податкової накладної переносяться зі знаком «–» (виводяться в «0»).

Одночасно заповнюється другий рядок табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування, у якому:

- у графі 1.1 зазначається номер за порядком;

- у графі 1.2 – новий черговий порядковий номер рядка, якого не було в податковій накладній, що коригується (наприклад, якщо в податковій накладній, що коригується, було 10 рядків, то у графі 1.2 зазначається номер 11);

- у графі 2.1 – код причини коригування 102 (Зміна кількості).

- у графі 2.2 – «№ з/п групи коригування»;

- значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 7 зазначається нове (змінене, правильне) значення кількості товарів/послуг:

у графі 8 – значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується;

- графи 9 – 10 не заповнюються;

- значення граф 11, 12, 15 відповідає значенню відповідно граф 8, 9, 12 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 13 зазначається правильне значення обсягу постачання (без урахування ПДВ);

- у графі 14 – сума ПДВ (за наявності).

При поверненні частини суми попередньої оплати (авансу) у зв’язку із зміною ціни товарів/послуг без зміни їх кількості на дату такого повернення постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена на дату отримання коштів.

Такий розрахунок коригування заповнюється аналогічно розрахунку коригування при зміні кількості товарів/послуг, з наступними відмінностями:

- в обох рядках у графі 2.1 зазначається код причини коригування 101 (Зміна ціни).

- в обох рядках графи 7 – 8 не заповнюються;

- у першому рядку у графі 9 зі знаком «–» зазначається значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується;

- у другому рядку у графі 9 – нове (змінене, правильне) значення ціни товарів/послуг;

- в обох рядках у графі 10 – значення графи 6 рядка податкової накладної, що коригується.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Придбано земельну ділянку: порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ).

З урахуванням викладеного, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Підприємства Тернопільщини зменшили податковий борг на 41,3 млн гривень

Протягом січня-листопада 2018 року 785 юридичних осіб, які допустили податковий борг на початок року, зменшили його в абсолютному значенні на загальну суму 41,3 млн гривень. З них 563 суб’єкти господарювання віддали заборговане у повному обсязі на суму 21,8 млн. гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат. Він зазначив, що за рахунок погашення податкового боргу до зведеного бюджету надійшло 43,1 млн грн, з яких 33,6 млн грн - до державної казни.

«Для того, аби отримати дозволи на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів юридичних осіб, фахівці управління погашення боргу фіскальної служби в області звертались до суду», - розповів Ігор Юлійович. Так, у січні – листопаді цього року подано 142 звернення до суду на суму податкового боргу 60,5 млн гривень. З них задоволено 79 звернень на суму 31,9 млн грн, а це на 21 та на 4,2 млн грн більше, ніж минулоріч.

Протягом січня-листопада було також направлено до суду 163 позови на суму податкового боргу 6 млн грн, аби накласти стягнення на активи фізичних осіб через органи державної виконавчої служби.

До зведеного бюджету надійшло також 642 тис. грн за рахунок реалізації безхазяйного майна. До державної казни сплачено 169 тис. гривень, а місцеві бюджети отримали 473 тис. гривень.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Хто з батьків за наявності трьох дітей отримає земельну пільгу

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, якщо подружжя виховує трьох і більше дітей віком до 18 років, то кожен із батьків має право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать йому на правах приватної власності, при цьому вид земельних ділянок і розмір, щодо яких застосовується пільга, визначені п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

Якщо подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної часткової власності, то платником земельного податку за земельну ділянку пропорційно своїй частці є кожен з батьків, і відповідно право на пільги щодо сплати земельного податку має кожен з них.

Якщо таке подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної сумісної власності і поділ земельної ділянки не проводився, то платником земельного податку за таку ділянку є один з батьків, який і може скористатись пільгою щодо сплати земельного податку.

Нагадаємо, що фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 травня поточного року письмову заяву довільної форми про надання пільги та документ, що посвідчує її право на пільгу (посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Складаємо податкову накладну на умовний продаж при ліквідації платника ПДВ

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що складання податкової накладної з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях, у межах господарської діяльності у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «10».

У графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний індивідуальний податковий номер «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

Розділ Б податкової накладної заповнюється в такому порядку:

- в графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» – зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, на підставі яких формувався податковий кредит;

- в графі 4 «Умовне позначення українське» – вказується «грн»;

- в графі 10 «Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ» – вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7 відсотків, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань;

- у графі 11 зазначається сума ПДВ.

Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 – 9, 12 в такому випадку не заповнюються.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Придбано основний засіб, що був у використанні: нараховуємо амортизацію

Підпунктом 14.1.3 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що амортизація – це систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, що амортизується, протягом строку їх корисного використання (експлуатації).

Згідно з п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів використовуються з урахуванням наступного.

Коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менше ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів та інших необоротних активів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені п. п. 138.3.3 п 138.3 ст. 138 ПКУ.

Коли строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів, встановлені в бухгалтерському обліку.

Пунктом 23 П(с)БО 7 визначено, що нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об’єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

Таким чином, у податковому обліку мінімально допустимий строк амортизації вартості придбаного (безоплатно отриманого) основного засобу, що був у використанні, встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс), однак він не може бути меншим за мінімально допустимі строки визначені п. п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Платники Тернопілля отримали понад 379 мільйонів гривень відшкодованого ПДВ

Протягом січня-листопада 2018 року платникам податків Тернопільщини відшкодовано 379 мільйонів гривень податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року повернення даного платежу зросло на 3 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

Загалом про відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок заявили 89 субєктів господарювання на суму 417 млн гривень, що на 17 млн грн більше, ніж минулоріч. Станом на початок цього місяця загальний залишок невідшкодованого ПДВ склав 79 млн гривень. З них 68 млн гривень перебувають у стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування згідно з вимогами Податкового кодексу України і відповідних нормативних документів та 11 млн грн - в стадії судового та адміністративного розгляду.

Крім цього, упереджено бюджетне відшкодування даного платежу на 3 млн гривень.

«Позитивна динаміка з відшкодування податку на додану вартість - це результат ефективної роботи Системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та електронного реєстру відшкодування ПДВ, який функціонує у відкритому режимі», - зазначив начальник фіскального відомства Тернопільської області Ігор Комендат.

Він також поінформував, що станом на початок грудня цього року загальна кількість зареєстрованих платників податку на додану вартість загалом по області становить 2 959 осіб, з них 2 529 юридичних осіб та 430 фізичних осіб. Порівняно із відповідним періодом минулого року кількість платників податку на додану вартість – юридичних осіб зросла на 172 особи.

Загалом протягом одинадцяти місяців цього року до держбюджету платники Тернопільщини сплатили 1 млрд 136,1 млн грн податку на додану вартість, що на 9 млн грн перевищило очікуване. Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження збільшились на 318,9 млн гривень.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Звертались особисто як бухгалтери, підприємці, так і пенсіонери

Протягом січня-листопад 2018 року посадовими особами територіальних органів ДФС у Тернопільській області проведено 73 особистих прийоми громадян. Це на 40 більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Зокрема, з них – 18 прийомів провели перший заступник та заступники начальника ДФС в області, 54 прийоми – інші посадові особи цього ж відомства, один прийом – фахівці ДФС.

На особистий прийом до посадових осіб органів ДФС області звернулись 28 підприємців, по 2 безробітних та екс-працівники органів ДФС, 28 – громадяни іншої категорії (керівники/бухгалтери СГД), 12 – соціальний стан не визначено та пенсіонер. За результатами проведених особистих прийомів громадянам надано 73 усних роз’яснення.

Нагадуємо, що записатись на прийом до посадових осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області можна, зателефонувавши на номер: (0352)43-46-33.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Тернопільщина: кожен шостий відвідувач звернувся

за отриманням картки платника податків

З початку цього року послугами 17 Центрів обслуговування платників органів ДФС Тернопільської області скористалися 363 943 платники податків. Фахівці фіскального відомства надали 119 830 адміністративних послуг. Варто зауважити, що порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість відвідувачів скоротилась на 11 664 особи, а кількість наданих послуг зменшилася на 17 746. Це зумовлено запровадженням ряду електронних сервісів для платників. Зокрема, це - «Електронний кабінет», «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» тощо.

Найбільше адміністративних послуг надали фахівці Тернопільського управління – 42 617, трохи менше - Кременецьке управління (20 920) та Теребовлянське управління (21 142). У Чортківському та Козівському управліннях надали відповідно 16 887 та 12 724 адміністративних послуг. Фахівці обласного управління також надали 5 540 таких послуг.

Найбільшу питому вагу серед наданих адмінпослуг займає видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Нею скористався майже кожен шостий відвідувач. Адже послугу надали 60 533 фізичним особам. Також значну кількість послуг було надано з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 22 853, реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 6 600, надання витягів з реєстру платників єдиного податку – 6 565.

Варто мати на увазі, що у приміщенні ЦОП Тернопільської ДПІ працівники сектору реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС України надають послуги з безкоштовної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадян. Протягом 11 місяців 2018 року працівниками підрозділу згенеровано 12 187 відкритих ключів електронного цифрового підпису.

Крім того, у залі обслуговування платників Тернопільського управління виділене окреме місце з надання електронного сервісу «Інспектор-онлайн». У вівторок та четвер проводяться сеанси скайп-звязку з платниками податків із надання консультацій. У січні-листопаді 2018 року 69 платників податків зверталися за наданням даної послуги.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Про що можна повідомити контролерів через пошту

Взяття на облік/зняття з обліку в контролюючих органах, а також внесення змін до облікових даних, юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб – підприємців здійснюється на підставі відповідних відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), без подання такими платниками будь-яких документів до контролюючих органів.

Передбачені Порядком обліку платників податків і зборів (далі – Порядок) документи, а саме, заяви за ф. №№1-ОПП, 1-РПП, 5-ОПП, 8-ОПП, подаються до контролюючих органів платниками податків, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до ЄДР, та можуть бути направлені до контролюючого органу поштовим відправленням.

При цьому, Порядком встановлено, що копії документів, які подаються разом із такими заявами відповідно до вимог Порядку, повинні бути засвідчені нотаріально або державним органом, який видав (зареєстрував) документи, здійснив реєстрацію незалежної професійної діяльності чи акредитував (зареєстрував, легалізував) платника податків.

Заява за ф. №1-ОПП або за ф. №1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку», заява за ф. №17-ОПП та повідомлення за ф. №20-ОПП можуть бути подані до контролюючого органу як поштовим відправленням, так і засобами електронного зв’язку в електронній формі (платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Право спадкоємця на переплату сум єдиного внеску у разі смерті підприємця

Відповідно до ст. 1216 Цивільного кодексу України спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Згідно з частиною першою ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є: роботодавці, ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, особи, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Статтею 6 Закону № 2464 визначено права та обов’язки платників ЄВ.

Частиною тринадцятою ст. 9 Закону №2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Повернення коштів ЄВ у випадках помилкової або надмірної сплати сум ЄВ передбачено Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 №6 (далі – Порядок).

Обов’язковою умовою повернення надміру та/або помилково сплачених сум ЄВ є заява платника про таке повернення, що подається до контролюючого органу, на рахунок якого сплачено суми ЄВ, у випадках, встановлених п. 5 Порядку.

Отже, у разі смерті ФОП – платника ЄВ його спадкоємець не має право на повернення надміру або помилково сплачених сум ЄВ, оскільки у розумінні Закону №2464 спадкоємець не є платником ЄВ і на нього не розповсюджуються права та обов’язки платника.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

На Тернопіллі сплатили майже 1,4 млрд митних платежів

Протягом січня-листопада 2018 року Тернопільською митницею ДФС до Державного бюджету України перераховано 1 млрд 399 млн гривень. Це на 275,4 млн грн або на 25 відс. більше ніж у звітному періоді минулого року. Про це повідомила начальник Тернопільської митниці ДФС Оксана Антонович.

Зокрема, сплачено 1 млрд 222 млн грн податку на додану вартість, що на 258 млн грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Надійшло також 132,6 млн грн мита, ріст порівняно із січнем-листопадом 2017 року склав 8,4 млн гривень; 41,1 млн грн акцизного податку, а це на 7,7 млн грн більше, ніж минулоріч. За здійснення митних формальностей та інших надходжень сплачено 3,5 млн грн, що на 850 тис. грн більше, ніж за звітний період 2017 року.

«Серед факторів, які сприяли збільшенню надходжень у звітному періоді, я б зазначила такі: активізація імпортерів сільськогосподарської техніки, ввезення транспортних засобів, оформлення підприємств із місцем обліку в інших областях України», - наголосила Оксана Валентинівна.

Посадовець також розповіла, що серед товарів, при митному оформленні яких сплачено найбільше податків, легкові автомобілі товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД, машини для збирання врожаю товарної позиції 8433 згідно з УКТЗЕД, сідельні тягачі та трактори товарної позиції 8701 згідно з УКТЗЕД. За них сплатили відповідно 157 млн грн, 101,8 млн грн та 79,4 млн грн платежів.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області


Громадська організація без статусу юридичної особи: чи можна зарахувати до неприбуткових?

Відповідно до п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей абзацу другого п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення абзацу третього п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно з п. п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку можуть бути віднесені, зокрема, громадські об’єднання.

Відповідно до п. 3 ст. 1 Закону України «Про громадські об’єднання» громадська організація – це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадське об’єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об’єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Отже, до Реєстру неприбуткових установ та організацій можуть бути включені громадські об’єднання лише зі статусом юридичної особи, які відповідають вимогам п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Податкові міліціонери Тернопільщини ліквідували схему незаконного ввезення та продажу техніки відомих торгових марок

В рамках проведення операцій «Мережа», «Рубіж-2018» співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Тернопільській області ліквідували схему незаконного ввезення та продажу техніки відомих торгових марок.

Зясувалося, що ряд приватних підприємців купували за кордоном мобільні телефони, планшети, ноутбуки, навушники, годинники, які доставлялись на митну територію України подрібненими партіями через міжнародні поштові відправлення. Реалізація товару здійснювалась через власні торгові заклади та мережу Інтернет. Замовлення ж від клієнтів приймались через спеціалізовані сайти, акаунти у соціальних мережах та акаунти на платформі онлайн-оголошень.

Фото без опису

Звісно, що операції із реалізації техніки в бухгалтерському та податковому обліку відображались не у повному обсязі. Внаслідок цього до бюджету не надійшло понад мільйон гривень податків. До того ж, при оформленні магазинів незаконно, без дозволу власника, використовувався торговий знак виробника техніки.

На підставі ухвал суду проведені обшуки. В результаті вжитих заходів вилучено техніки на суму понад 5,7 млн грн, а також 82 тис. грн готівкою, чорнові записи та бухгалтерські документи.

Триває досудове розслідування.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Щодо сплати єдиного внеску підприємцями, які не отримували доходів

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що починаючи з 01.01.2017, якщо фізичними особами – підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

При цьому слід зазначити, що з 01.01.2018, якщо фізичними особами – підприємцями, які застосовують загальну систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Податкова знижка: чи можна підтвердити витрати в електронному вигляді

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 ПКУ.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

Оригінали зазначених у п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ .

Відповідно до п. п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Контролюючі органи на підставі п. п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПКУ мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків у порядку, визначеному законодавством, зокрема, копії документів, засвідчені підписом платника про отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи.

Водночас згідно з ст. 95 Цивільного процесуального кодексу України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який заходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Враховуючи викладене, ПКУ не визначено механізму подання платником податку контролюючому органу в електронній формі копій документів, які підтверджують понесені витрати, дозволені для включення до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року. У зв’язку з цим платник податку може подати належним чином завірені копії таких документів контролюючому органу за місцем своєї податкової адреси у загальновстановленому порядку за власною ініціативою або на запит контролюючого органу (або особисто платником податків, або уповноваженою на це особою, або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

На замітку нерезидентам щодо заповнення Звіту про суми податкових пільг

Відповідно до п. 30.6 ст. 30 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суми податку та збору, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом - платником податків.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг» визначено, що у Звіті про суми податкових пільг (далі – Звіт) зазначається, зокрема:

- у графах Звіту «Код податку, збору» та «Найменування податку, збору» – код та найменування податку чи збору відповідно до бюджетної класифікації;

- у підграфі «в тому числі з державного бюджету» графи «Сума податкових пільг» – обсяг пільг за платежами, що здійснені до державного бюджету.

Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію» визначено класифікацію доходів бюджету, згідно з якою встановлено коди та найменування податків та зборів.

Зокрема, для сплати податку на прибуток при оподаткуванні доходів нерезидентів (у т. ч. згідно з правилами міжнародних договорів України) визначено код 11020500 – податок на прибуток іноземних юридичних осіб.

Отже, при звільненні (зменшенні) від оподаткування доходів нерезидентів (у т. ч. згідно з правилами міжнародних договорів України) у графах «Код податку, збору» та «Найменування податку, збору» Звіту зазначається код 11020500 та найменування податку – податок на прибуток іноземних юридичних осіб.

При цьому, з урахуванням п. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України, у підграфі «в тому числі з державного бюджету» графи «Сума податкових пільг» Звіту зазначається сума у розмірі 90 відсотків не сплаченої до загального фонду Державного бюджету України суми податку на прибуток іноземних юридичних осіб.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

За продаж неповнолітнім алкоголю анулювали 31 ліцензію

З початку цього року працівники управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Тернопільській області провели 229 перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. До порушників застосовано фінансові санкції на суму 3,3 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

«У кожному випадку встановлено порушення норм Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», - констатував Ігор Юлійович. Зокрема, виявлено 95 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних  цін. Трохи менше - 49 фактів - реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. Мали місце 35 випадків продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. Фахівцям фіскальної служби вдалось встановити 19 фактів роздрібної торгівлі алкогольним напоями та 3 факти тютюновими виробами без ліцензії тощо.

Крім того, встановлено 27 порушень Закону України  «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». 

Протягом січня-листопада цього року анульовано 368 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі 31 ліцензію за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. «Якщо взяти у розрізі районів, то найбільше таких порушень виявлено у місті Тернополі, де анулювали 5 ліцензій та застосували штрафних санкцій на суму 34 тис. гривень», - розповів очільник фіскального відомства. За продаж алкоголю неповнолітнім анулювано 4 ліцензії у Зборівському районі, по 3 – у Кременецькому, Гусятинському та Борщівському районах. По 2 ліцензії анульовано у підприємців Бережанського, Козівського Шумського, Підволочиського, Чортківського та Збаразького районів.

Ще 280 ліцензій анульовано на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, з них 26 - за продаж тютюнових виробів неповнолітнім.

«Хотів би зазначити, що дана робота ведеться у співпраці з головами об’єднаних територіальних громад та керівниками райдержадміністрацій», - деталізував Ігор Комендат.

Загалом на даний час підприємці області використовують 4493 ліцензії на реалізацію алкоголю та тютюну.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Хто подає повідомлення за ф. №20-ОПП про відокремлені підрозділи, філії, представництва

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу, що відокремлений підрозділ юридичної особи (у т.ч. філія, представництво) є платником податків. Він зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюється діяльність або щодо яких виникає обов’язок із сплати податків та зборів у відокремленого підрозділу шляхом подання до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП.

Юридична особа подає до контролюючого органу повідомлення за ф. №20-ОПП щодо підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність юридичною особою, крім об’єктів оподаткування, відомості щодо яких надані до відповідних контролюючих органів відокремленими підрозділами такої юридичної особи в установленому порядку.

Відомості повідомлення за ф. №20-ОПП вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб:

- у день отримання контролюючим органом документів засобами електронного зв’язку в електронній формі (про результати опрацювання документа платнику направляється в електронному вигляді квитанція 2);

- не пізніше 15 днів (30 днів для великих за обсягом) від дня їх надходження до контролюючого органу на паперових носіях.

Крім того, платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет».

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Придбано та продано легковий автомобіль протягом місяця: як звітувати юридичній особі

Відповідно до п. п. 267.1.1 п. 167.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автотранспорту встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».

При переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Якщо протягом одного календарного місяця відбулася державна реєстрація придбання та зняття з обліку (продажу) транспортного засобу однією юридичною особою, то для цієї юридичної особи дата початку сплати транспортного податку та дата припинення його обчислення збігаються – початок місяця, у якому набуто та втрачено право власності на об’єкт оподаткування.

Таким чином, для юридичної особи, яка протягом одного календарного місяця придбала у власність легковий автомобіль та продала його, обов’язок подання податкової декларації з транспортного податку та, відповідно, сплати податку не виникає.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Погашення боргу з ЄСВ – серед пріоритетів

Сплата єдиного соціального внеску суб’єктами господарювання, погашення заборгованості з цього платежу економічно активними підприємствами області та приватними підприємцями – стали темою спільної наради фахівців Головного управління ДФС у Тернопільській області та Пенсійного фонду Тернопільщини. У заході взяли участь заступник начальника ДФС в області Петро Якимчук, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Лариса Березюк, начальник управління погашення боргу Михайло Манастирський та начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області Ігор Москалик, а також перший заступник начальника цього ж відомства Алла Якубовська.

Учасники заходу обговорили шляхи погашення заборгованості з ЄСВ, повідомили про інформування фізичних осіб-підприємців щодо несплачених сум єдиного внеску, яким направлено вимоги про погашення боргу. Вони також розглянули питання щодо застосування штрафних санкцій до боржників, залучення резервів тощо.

Петро Якимчук інформував, що протягом січня-листопада цього року платники Тернопільщини сплатили 2 млрд 956,7 млн грн єдиного соціального внеску. Це перевищило очікувані надходження на 81,3 млн гривень. «Порявняно з відповідним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 655,1 млн грн або на 28,5%», - констатував посадовець. Лише за листопад цього року роботодавці області сплатили 288,1 млн грн єдиного соціального внеску, що на 64,8 млн грн більше, ніж минулоріч.

За словами Петра Миколайовича, позитивної динаміки вдалося досягти завдяки цілеспрямованій роботі з роботодавцями щодо підвищення рівня оплати праці найманим працівникам, вжиттю заходів з детінізації доходів та легалізації зайнятості населення. «Вважаю, що роботодавці та самі працівники розуміють, що офіційне працевлаштування це – захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення», - наголосив заступник начальника ДФС в області.

Загалом заборгованість платників податків зі сплати єдиного соціального внесу станом на початок грудня склала 100,9 млн гривень. Порівняно з листопадом вона скоротилась на 4,7 млн гривень. Адже на початок минулого місяця податковий борг зі сплати ЄСВ становив 105,6 млн гривень.

До речі, на веб-порталі ДФС України є електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера». За його допомогою субєкти господарювання можуть перевірити надійність своїх ділових партнерів. Для цього достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву. Дану інформацію необхідно ввести в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомить про результати пошуку. Варто мати на увазі, що оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованності) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Недостовірна інформація в Електронному кабінеті «Стан розрахунків з бюджетом»: куди звернутися платнику для виправлення

Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема:

- перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків);

- проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Водночас у платника є можливість отримання інформації щодо стану розрахунків платника за податками, зборами та єдиним внеском у довільній формі за місцем знаходження на податковому обліку у контролюючому органі.

Отже, у випадку, коли платник податків вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) (задвоєння оплати/нарахування,переплата/недоплата), платник може надіслати запит до органу ДФС за основним (неосновним) місцем обліку щодо звірки стану розрахунків з державним та місцевим бюджетами, цільовими фондами за податками, зборами та ЄВ у довільній формі через меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету з копією зображення відповідної інформації на екрані монітора, отриманою за допомогою клавіші Print Screen на комп’ютерній клавіатурі, та даними платника щодо такого стану з підтверджуючими документами (при наявності) або звернутися до органу ДФС за основним (неосновним) місцем обліку.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь