A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

кінець грудня 2018

Щоб правильно заповнити заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу платників, які хочуть анулювати реєстрацію платника ПДВ.

Так, в заяві про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3-ПДВ платник податку повинен вказати, зокрема, дату сплати податкових зобов’язань.

В даному випадку під датою сплати податкових зобов’язань розуміється дата сплати податкових зобов’язань, які задекларовані платником в поданій податковій декларації за останній звітний (податковий) період.

Якщо платником ПДВ, яким подано заяву про анулювання реєстрації у випадках, визначених підпунктами «а», «б» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, не проведено розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду, контролюючий орган протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника ПДВ про анулювання реєстрації звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про анулювання реєстрації після проведення розрахунків із бюджетом.

Після проведення розрахунків з бюджетом платник податку подає повторно до контролюючого органу заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3-ПДВ та в графі «Дата проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду» вказує дату сплати податкових зобов’язань, така дата повинна відповідати даті розрахунку з бюджетом останнього періоду.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Власники та орендарі земельних ділянок сплатили 284,7 млн грн плати за землю

Впродовж січня-листопада 2018 року власники та орендарі земельних ділянок сплатили до місцевих бюджетів Тернопільщини 284,7 млн грн платежів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року плата за землю зросла на 19,3 млн гривень.

Загалом внесок юридичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують землю, до місцевого бюджету склав 214,2 млн грн, а фізичні особи сплатили 70,5 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року це на 14,4 млн грн та 4,9 млн грн більше.

Нагадаємо, що Законом України від 10.07.2018 р. № 2497-VIII  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» змінено порядок сплати податку на доходи фізичних осіб за земельні ділянки.

Зокрема, передбачається, що податок на доходи фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї) зараховується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельних ділянок. Також Податковий кодекс доповнили новим підпунктом, який встановлює, що суми податку, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду земельних ділянок, земельних часток (паїв) сплачуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди.

Нагадаємо, що раніше юридичні особи, які орендували земельні ділянки, сплачували податок до місцевого бюджету за місцем податкової адреси, а не до бюджетів громад, на територіях яких розташовані земельні ділянки. Як наслідок, ці громади не мали доходів із земель на своїй території. Тепер органи місцевого самоврядування мають резерви для збільшення власних надходжень і більш ефективного використання земельних ділянок. 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

Період для відображення розрахунку коригування

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) відповідно до пункту 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України.

Так, при зменшенні суми компенсації вартості товарів/послуг:

- постачальник має право зменшити податкові зобов’язання на підставі розрахунку коригування, своєчасно зареєстрованого отримувачем в ЄРПН, у податковій декларації з ПДВ того звітного (податкового) періоду, в якому його складено. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то постачальник має право зменшити податкові зобов’язання у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН;

- покупець повинен зменшити податковий кредит в податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає дата складення розрахунку коригування, та зареєструвати його в ЄРПН у встановлені терміни.

При збільшенні суми компенсації вартості товарів/послуг:

- постачальник повинен збільшити податкові зобов’язання в податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає дата складення розрахунку коригування;

- покупець має право збільшити податковий кредит на підставі розрахунку коригування, своєчасно зареєстрованого в ЄРПН, у податковій декларації з ПДВ за той звітний (податковий) період, в якому його складено, або за будь-який наступний звітний (податковий) період, але не пізніше ніж через 1095 днів з дати його складення. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то покупець має право збільшити податковий кредит у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН, або будь-якого наступного звітного (податкового) періоду, але не пізніше ніж через 1095 днів з дати його складення.

Якщо розрахунок коригування не зареєстрований в ЄРПН протягом 1095 календарних днів або взагалі не складений на таку операцію, то:

- при збільшенні суми компенсації вартості товарів/послуг податковий кредит покупця не може бути збільшений, але постачальник не звільняється від обов’язку збільшення суми податкових зобов’язань за відповідний звітний (податковий) період, в якому здійснюється зміна суми компенсації вартості товарів/послуг;

- при зменшенні суми компенсації вартості товарів/послуг податкові зобов’язання постачальника не можуть бути зменшені, але покупець зобов’язаний зменшити податковий кредит за відповідний (податковий) період, в якому здійснюється зміна суми компенсації вартості товарів/послуг.

Про особливості складання розрахунків коригування до податкових накладних -  у брошурі від ДФС.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Про невірний або відсутній чек розповість сервіс ДФС

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що на веб-порталі ДФС у відкритій частині Електронного кабінету діє сервіс перегляду чеків, які надіслано реєстраторами розрахункових операцій до ДФС. 

Завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якому торгівельному закладі.

Перевірка чеку через електронний сервіс, встановлення достовірності його даних та факту передачі до ДФС, є запорукою захисту прав громадян як споживачів. Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання чи недотримання суб’єктом господарювання вимог чинного законодавства.

За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність фіскального чека в інформаційних базах ДФС фіскальні органи проводять фактичні перевірки суб’єктів господарювання.

Коли споживачі виявили відсутність або невідповідність реквізитів чеків на сервері ДФС, то можуть направити до фіскальної служби письмові звернення із цих питань із додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів на електронну адресу - infozvit@sfs.gov.ua.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Розрахунки із бюджетом необхідно провести не пізніше 28 грудня 2018 року

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що Національний банк України визначив порядок роботи банківської системи та регламент роботи системи електронних платежів (СЕП) у період новорічних і різдвяних свят.

Так, розрахунки будуть здійснюватися за таким графіком:

- 27, 28 грудня 2018 року СЕП працюватиме в режимі продовженого банківського дня - на дві години.

- 29 грудня 2018 року до 13.00 у СЕП можуть здійснюватися лише платежі між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до НБУ та органів Державної казначейської служби України. НБУ та органи Державної казначейської служби можуть здійснювати платежі на адресу всіх учасників СЕП. Банківський день у СЕП закінчується о 15.00.

- 30, 31 грудня 2018 року, 1, 5, 6 та 7 січня 2019 року СЕП, система електронної НБУ, депозитарій НБУ, Система СЕРТИФ, Автоматизована інформаційна система "Реєстр договорів з нерезидентами 2" не працюватимуть.

- 2 січня 2019 року банки працюватимуть без клієнтів і забезпечуватимуть комплекс робіт, пов’язаних із початком нового звітного року. Міжбанківські перекази коштів через СЕП у цей день не здійснюватимуться.

- 3, 4 та з 8 січня 2019 року СЕП і банківська система України працюють у звичайному режимі.

З метою вчасного надходження коштів до бюджету, недопущення податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі не пізніше 28 грудня 2018 року.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Збір за місця для паркування транспортних засобів: особливості адміністрування

Підпунктом 268 прим.1.1.1 п. 268 прим.1.1. ст. 268 прим. 1 розділу ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи – підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

Відповідно до п. п. 268 прим.1.1.2 п. 268 прим.1.2. ст. 268 прим. 1 ПКУ перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад про встановлення збору.

Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I ПКУ.

Згідно з п. п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 розділу І ПКУ копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

На єдиному податку можна надавати бухгалтерські послуги

Відповідно до п. п. 291.5.2 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які здійснюють діяльність у сфері аудиту.

Відзначимо, що аудит фінансової звітності – це аудиторська послуга з перевірки даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та/або консолідованої фінансової звітності юридичної особи або представництва іноземного суб’єкта господарювання, або іншого суб’єкта, який подає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність групи, з метою висловлення незалежної думки аудитора про її відповідність в усіх суттєвих аспектах вимогам національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, міжнародних стандартів фінансової звітності або іншим вимогам.

Аудиторська діяльність – це незалежна професійна діяльність аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, зареєстрованих у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, з надання аудиторських послуг.

При цьому ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що бухгалтерський облік – це процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

Враховуючи те, що діяльність у сфері бухгалтерського обліку та діяльність у сфері аудиту за своєю сутністю є різними видами діяльності, то фізичні особи – підприємці, які надають виключно бухгалтерські послуги мають право перебувати на спрощеній системі оподаткування та бути платниками єдиного податку.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

На Тернопільщині власники нерухомості сплатили понад 80 млн гривень

Впродовж січня-листопада цього року власники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів Тернопілля 80 млн 31,5 тис. гривень. Це перевищило очікувані надходження на 1,9 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 30,3 млн гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

Він зазначив, що левова частка сплати припадає на власників нерухомості-юридичних осіб. «Вони сплатили 50,5 млн грн податку на нерухоме майно, - констатував посадовець. – А це на 16 млн грн більше, ніж у січні-листопаді минулого року».

Мешканці області сплатили за нерухомість майже 29,5 млн грн цього платежу, що перевищило  минулорічні надходження за 11 місяців на 14 млн гривень.

«Принагідно хотів би нагадати, що сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані лише ті громадяни, котрі володіють квартирою чи квартирами, житлова площа яких перевищує 60 м2, і будинку чи будинків, загальна площа яких перевищує 120 м2», - деталізував Ігор Юлійович. Він також розяснив, що у випадку, коли людина є землекористувачем чи власником різних типів житлової нерухомості, загальна площа яких перевищує 180 м2, то теж сплачує податок на нерухомість.

Платіж нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлюються рішеннями місцевих рад.

Варто мати на увазі, що  фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів із моменту вручення податкового повідомлення-рішення.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Оренда майна: чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума

орендної плати

Відповідно до ст. 759, ст. 762 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно з п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Так, п. 163.1 ст. 163 ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) доходу платника податку, включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (п.164.2.2 п.164.2 ст. 164 ПКУ) та дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 ПКУ.

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ.

Таким чином, сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна, підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Тернопільською митницею ДФС оформлено 538 транспортних засобів

З початку дії нових правил розмитнення та перебування на території України автомобілів на іноземній реєстрації Тернопільською митницею ДФС оформлено 538 транспортних засобів. З них 110 авто, ввезених на митну територію України в період з 1 січня 2015 до 25 листопада 2018, так званих «євроблях».

Як зазначила начальник Тернопільської митниці ДФС Оксана Антонович, у зоні діяльності Тернопільської митниці ДФС функціонує два місця, в яких громадяни мають змогу оформити свій транспортний засіб: відділ митного оформлення №1 митного посту «Тернопіль – центральний», який знаходиться за адресою вул. Текстильна, 28а, м. Тернопіль, та відділ митного оформлення №3 митного посту «Тернопіль – центральний» - вул. Текстильна, 38, м. Тернопіль.

У середньому за день працівники митниці оформляють 45 автомобілів, з них по 12 - на іноземній реєстрації.

Варто зазначити, що 86,6 відс. митних декларацій, на підставі яких здійснено митне оформлення транспортних засобів, подано громадянами, які зареєстровані та проживають у Тернопільській області, інші 13,4 відс.  – громадянами з інших регіонів України.

Задля уникнення небажаних черг у місцях митного оформлення, які виникають і через іногородніх власників машин на єврономерах, працівники Тернопільської митниці ДФС радять легалізовувати свої транспортні засоби безпосередньо за місцем проживання.

При виникненні запитань щодо особливостей ввезення та розмитнення транспортних засобів на іноземній реєстрації звертайтеся за номером телефону «гарячої лінії» (0352) 43-03-21, яка діє у  Тернопільській митниці ДФС.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Визначаємо платників податку за воду

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата) є, зокрема, первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.

Згідно з частиною першою ст. 48 Водного кодексу України (далі – Водний кодекс) спеціальне водокористування – це, зокрема, забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води.

Абзацом дванадцятим частини третьої ст. 48 Водного кодексу встановлено, що не належать до спеціального водокористування забір та/або використання води в об’ємі до 5 кубічних метрів на добу, крім тієї, що використовується для виробництва (входить до складу) напоїв та фасованої питної води.

Пунктом 5 Порядку державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об’єму видобутих підземних вод, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2012 року №963, встановлено, що водокористувачі облаштовують артезіанські свердловини, що експлуатуються, засобами вимірювання об’єму видобутих підземних вод, які пройшли в установленому законодавством порядку державну метрологічну атестацію або повірку в повірочних лабораторіях підприємств і організацій, уповноважених на проведення державних випробувань або повірок.

Обов’язок платника Рентної плати виникає у суб’єктів господарювання, що ідентифікуються як первинні водокористувачі – суб’єкти, ключовою ознакою яких є наявність водозабірних споруд та відповідного обладнання для забору води (частина третя ст. 42 Водного кодексу), а також наявність відповідного дозволу на спеціальне водокористування (частина перша ст. 49 Водного кодексу), яким надано право провадження господарської діяльності із спеціального водокористування шляхом забору води.

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання не має дозволу на спеціальне водокористування та видобуває підземну воду у обсязі до 5 кубічних метрів на добу, то такий суб’єкт господарювання не є платником рентної плати та не подає розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

За несплату військового збору доведеться відповісти

Згідно з п. п. 1.5 п. 16 прим.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 ПКУ, зокрема, податковий агент.

Відповідно до п. 127.1 ст. 127 ПКУ ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.3 п. 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Також частиною першою ст. 163 прим. 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП) встановлено, що неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, – тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прим. 4 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, якщо самостійне виправлення помилки, щодо нарахованої (сплаченої) суми військового збору, призвело до збільшення податкового зобов’язанння, до податкового агента застосовується відповідальність у вигляді штрафу та адміністративної відповідальності.

Крім того після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, нараховується пеня.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

На Тернопільщині сплатили майже 3 млрд грн єдиного соціального внеску

Впродовж січня-листопада цього року суб’єкти господарювання Тернопілля  сплатили 2 млрд 956,7 млн грн єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. «Це перевищило очікуване на 81,3 млн гривень, або склало 102,8%», - повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат.

Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження цього платежу зросли на 655,1 млн гривень, якщо у відсотках, то це - на 28,5%.

Ігор Юлійович також зазначив, що у листопаді цього року сплачено 288,1 млн гривень єдиного соціального внеску. «Це плюс до очікуваного 7,1 млн гривень», - констатував він. Якщо порівняти з листопадом минулого року, приріст надходжень склав 64,8 млн гривень, або більше на 29%.

На думку очільника фіскального відомства області, такого результату вдалось досягти завдяки вжитим заходам щодо деталізації економіки, протидії нелегальній праці. «Адже самі працівники розуміють, що, погоджуючись на неоформлені трудові відносини, вони ризикують залишитись без лікарняних, професійного росту, будь-якого соціального захисту», - деталізував Ігор Комендат. Він додав, що варто віддати належне й роботодавцям, які охоче узаконюють трудові відносини, бо це дешевше, ніж сплатити штраф за необліковану працю. «Фактично, сума штрафу, яку застосовує управління праці за використання неоформлених трудових відносин, це сплата ЄСВ більш, ніж за 10 років», - констатував керівник ДФС в області.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

 

Солодкі дарунки приніс Миколай діткам з Теребовлянського реабілітаційного центру

Ішов Миколай лужком-бережком і зі своїм мішком дарунків завітав до дітей Теребовлянського реабілітаційного центру Тернопільської обласної ради. У цьому закладі навчаються діти із вадами слуху, порушенням мовлення. Цього разу напередодні найулюбленішого свята малечі у ролі помічників Миколая до них прибули перший заступник начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Марія Мельник, начальник Теребовлянського управління ГУ ДФС Михайло Яцина та голова Тернопільської обласної ради Всеукраїнської професійної спілки працівників органів ДФС Оксана Наконечна. Вже традиційно фахівці ДФС в області привезли діткам солодощі та вітальні слова.

Цієї зустрічі малеча чекала з великим нетерпінням. Вони готувалися до свята Миколая, були чемними і слухняними, писали листи про свої прохання.

  «Діти, які навчаються і виховуються у цьому закладі, дуже особливі, – зауважила Марія Василівна. - Вони надзвичайно жваві, життєрадісні, люблять спілкуватися, розважатися. Усіх їх об’єднує віра в людяність, щедрість та добро. Ми завжди відчуваємо особливу радісну атмосферу, коли приїжджаємо у цей заклад, тому наші дарунки – це та дещиця, яку повинен кожен зробити задля добробуту дітей».

 Посадовиця також подякувала колективу та директору реабілітаційного центру Марії Кацан за теплий прийом, наполегливу та копітку працю, а дітям – за їхнє вміння нести у світ радість та світло. Вона наголосила, що багаторічна традиція піклуватися про вихованців закладу триватиме й надалі.

У вестибюлі центру гості ознайомилися з виставкою творчих доробків, підготовлених вихованцями різних вікових категорій. Вони вразили кольоровою гамою, вмінням розкрити та подати тему, глибиною думки.

Неабияке враження на фахівців ДФС в області справив святковий концерт, який влаштували вчителі та вихованці навчального закладу. Адже діти з вадами слуху танцювали, мовою жестів співали, розказували вірші. Вони розчулили своїм виконанням та подарували святковий настрій.

Ці відвідини показали, що в час новорічно-різдвяних свят дітям із особливими потребами потрібна увага, тому кожен із нас повинен долучитися до добрих справ. Адже саме зараз час, коли ми не повинні залишатися байдужими до тих, хто поруч, тому надзвичайно важливо дарувати віру та запалювати в дитячому серці вогник добра.

 

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Транспортний засіб на іноземній реєстрації: відповідальність з 24 травня 2019 року

Умови та порядок пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов’язаних зі здійсненням підприємницької діяльності, регулюється розділом XII Митного кодексу України (далі – МКУ).

Згідно з частиною п’ятою ст. 380 МКУ тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб.

Такі транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.

Відповідно до частини четвертої ст. 469 МКУ, зокрема, передача транспортних засобів, тимчасово ввезеного на митну територію України, у володіння, користування або розпорядження особі, яка безпосередньо не ввозила такий транспортний засіб на митну територію України, за винятком випадків, коли в транспортному засобі знаходиться особа, яка безпосередньо ввозила такий транспортний засіб на митну територію України, а так само використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

За порушення митних правил надійшло майже 1,6 млн гривень

Протягом 11 місяців 2018 року фахівцями Тернопільської митниці ДФС складено 260 протоколів про порушення митних правил на суму 4,4 млн гривень. Про це повідомив заступник начальника-начальник управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Тернопільської митниці ДФС Володимир Петрук.

 «Більшість протоколів складено за перевищення встановленого Митним кодексом України строку доставки товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до митного органу призначення, митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби не більше, ніж на одну добу строку доставки товарів або більше ніж на десять діб - 149 протоколів», - зазначив Володимир Іванович. 

За переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, складено 37 протоколів. Внаслідок неправомірних операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, складено 24 протоколи, а за дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, - 25 протоколів тощо. 

«Крім цього, вилучено предмети правопорушення на суму 359,7 тис. гривень», - розповів заступник начальника Тернопільської митниці ДФС. Він також додав, що за результатами роботи митниці в правоохоронному напрямку, а саме від сплати штрафів у справах про порушення митних правил за постановами митниці, до Державного бюджету України перераховано 1 млн 555 тис. гривень. Крім цього, відомством розглянуто 211 справ про порушення митних правил і винесено постанови про притягнення осіб до відповідальності у вигляді штрафів, загальною сумою 3 млн 57 тис. гривень. До суду передано 41 справу про порушення митних правил.

Тернопільська митниця також співпрацює з митними органами інших зарубіжних країн. Так, з метою перевірки автентичності документів, поданих до митного контролю та митного оформлення, до уповноважених митних органів іноземних держав направлено 6 запитів.

За результатами опрацювання отриманих  від митних органів іноземних країн матеріалів, митницею порушено 52 справи про порушення правил переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.  За дії, спрямовані за неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, порушено 21 справу.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Звітність екологічного податку: визначаємо стаціонарні джерела забруднення

Суб’єкт господарювання, який має кілька стаціонарних джерел забруднення що здійснюють викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, об’єктів за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (коди КОАТУУ різні), зобов’язаний подати до відповідного контролюючого органу (по кожному КОАТУУ контролюючого органу) за місцем розташування стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів податкову декларацію екологічного податку. До податкової декларації екологічного податку такий суб’єкт складає відповідний розрахунок (додаток) щодо кожного: стаціонарного джерела забруднення що здійснює викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, об’єкту за місцем здійснення скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, спеціально відведеного для розміщення відходів місця чи об’єкту (по кожному КОАТУУ) окремо.

Нагадаємо, що до стаціонарних джерел забруднення відносяться підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти. Також до стаціонарних джерел забруднення можна віднести генератори, міні електростанції, газозварювальне обладнання (установки), які працюють на пальному при спаленні якого утворюються та викидаються в атмосферне повітря забруднюючі речовини або суміш таких речовин, що є об’єктом та базою оподаткування екологічним податком за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Мінімальна заробітна плата у 2019 році

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що 12.12.2018 в офіційному виданні «Голос України» №237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року №2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

Так, з 1 січня мінімальна заробітна плата встановлена:

- у місячному розмірі: з 1 січня – 4 173 гривні;

- у погодинному розмірі: з 1 січня – 25,13 гривні.

Відзначимо, що мінімальна заробітна плата впливає, зокрема, на:

- розрахунок єдиного податку для платників 2 групи;

- розмір добових по Україні відповідно до Податкового кодексу України;

- збір за місця для паркування транспортних засобів;

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- штрафи за неподання звіту про контрольовані операції;

-·розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

- штрафи за порушення законодавства про працю.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Розгляд письмових звернень громадян – без порушення термінів

Протягом січня-листопада 2018 року до органів Головного управління ДФС у Тернопільській області надійшло 111 письмових звернень від 241 громадянина (у т.ч. 5 колективних звернень), з них 105 заяв та 6 скарг.

Більшість письмових звернень надійшло до ДФС в області 67 заяв, до Тернопільського управління – 24 звернення, по 2 заяви до Кременецького та Чортківського управлінь, на адресу Козівського та Теребовлянського управлінь звернення не надходили.

Письмово до органів ДФС області звернулися по 3 пенсіонери та робітники, 2 підприємці, а також селянин, служитель релігійної організації, журналіст, 13 працівників органів ДФС. По 217 громадянах соціальний стан авторів звернень не визначено.

Із отриманих письмових звернень розглянуто у встановлений законом термін 110. Ще одне звернення перебуває на виконанні, оскільки термін розгляду його не настав.

За результатами розгляду 110 письмових звернень фахівці територіальних органів ДФС Тернопільщини надали роз’яснення на 11 заяв, 28 звернень не підлягали розгляду, 62 звернення вирішено позитивно, 8 звернень надіслано за належністю. Крім того, одне звернення повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Щоб підприємці не проґавили звітність

Головне управління ДФС у Тернопільській області звертає увагу підприємців, які в I кварталі перебували на загальній системі оподаткування, а з II кварталу – на спрощеній системі оподаткування, після завершення року таким підприємцям необхідно відзвітувати.

Зокрема, фізична особа – підприємець, яка в І кварталі поточного року перебувала на загальній системі оподаткування, а з ІІ кварталу – на спрощеній системі оподаткування:

- подає квартальну податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами І кварталу та сплачує авансовий платіж з податку на доходи фізичних осіб;

- подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 9 лютого року, наступного за звітним, та у термін, передбачений для сплати податку на доходи фізичних осіб, сплачує військовий збір в розмірі 1,5 відсотків чистого оподатковуваного доходу.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь