A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

грудень 2018 року

Підприємства Тернопільщини сплатили 276,5 млн грн. податку на прибуток

Протягом січня-листопада 2018 року суб’єкти господарювання Тернопільщини сплатили до Зведеного бюджету України 276,5 млн грн податку на прибуток. Це перевищило надходження аналогічного періоду минулого року на 123,4 млн гривень.

До державної скарбниці забезпечено 247,7 млн гривень цього платежу. Місцеві бюджети поповнились на 28,8 млн грн податку на прибуток.

Загальний фонд Зведеного бюджету за вищевказаний період отримав 9,8 млн грн частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій. Це на 2,2 млн грн більше, ніж очікувалось. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження даного платежу збільшились на 2,5 млн гривень.

На думку заступника начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Володимира Білого, надходження до бюджетів усіх рівнів зростають завдяки усвідомленню платниками необхідності сплати податків. «Адже сплачені податки підтримують життєдіяльність економіки нашої держави, і відрадно, що суб’єкти господарювання це добре розуміють», - підсумував він.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Легковий автомобіль викрадено: що з транспортним податком?

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що згідно з п. п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Відповідно до п. п. 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПКУ базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ.

Підпунктом 267.6.8 п. 267.6 ст. 267 ПКУ визначено, що при незаконному заволодінні третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

При поверненні легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Хочете бути спрощенцем – подайте заяву

 

Суб'єкти господарювання, які є платниками інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України, можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, щоб із 1 січня 2019 року бути спрощенцем, потрібно до 15 грудня 2018 року подати заяву про це. Варто знати, що такий суб'єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Крім цього, до заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Зверніть увагу й на те, що форми заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунку доходу затверджені наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 №1675.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Тернопільщина: юрособи сплатили 216,8 млн грн єдиного податку

У січні - листопаді 2018 року суб’єкти господарювання-юридичні особи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування сплатили до місцевих бюджетів 216,8 млн грн єдиного податку. Це перевищило очікувані надходження на 184,9 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата єдиного податку юрособами зросла на 47 млн гривень.

На початок грудня цього року в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області перебувають на обліку 2 937 платників єдиного податку третьої групи. З них за ставкою 3 відсотки оподатковується 186 субєктів господарювання, за ставкою 5 відсотків – 2 751 підприємство. Юросіб-спрощенців, які обрали четверту групу єдиного податку, налічується 736 осіб, з яких 99 - іногородні.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Про пільгу зі сплати земельного податку щороку повідомляти контролерів не потрібно

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 1 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право.

Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Враховуючи вищевикладене, підставою для застосування пільги зі сплати податку є заява платника, однак щорічне подання останньої не передбачено.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Візитівки з фірмовим логотипом: чи буде база нарахування єдиного внеску

Статтею 1 Закону України від 03 липня 2004 року №270/96–ВР «Про рекламу», який визначає засади рекламної діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, визначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з п. 1 частини першої ст. 7 Закону №2464 базою нарахування ЄВ для зазначених платників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від «Про оплату праці» та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Отже, візитні картки, видані роботодавцем своїм працівникам, на яких зазначені, зокрема, логотип, реквізити такого роботодавця та особисті дані конкретного працівника, не є базою нарахування ЄВ.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Як повідомлять про відмову у наданні податкової знижки

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ).

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 ПКУ.

На підставі даних, виключно зазначених у податкових деклараціях, посадовими особами у приміщенні контролюючого органу проводиться камеральна перевірка.

Разом з тим на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку (п. 176.1 ст. 176 ПКУ).

Порядок проведення камеральної перевірки визначений ст. 76 ПКУ.

Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.

Відповідно до п. 76.2 ст. 76 ПКУ порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ.

За результатами камеральної перевірки при встановленні порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ (п. 86.2 ст. 86 ПКУ).

Водночас на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податків зобов’язані пред’являти документи, пов’язані з виникненням права на отримання податкової знижки, та підтверджувати необхідними документами відомості зазначені у податковій декларації.

При ненадходженні протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту пояснень та документів, пов’язаних з виникненням права на отримання податкової знижки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення про проведення документальної позапланової перевірки відповідно до п. 78.1 ст. 78 ПКУ, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 ПКУ).

При виявленні перевіркою факту заниження (завищення) суми податкового зобов’язання контролюючими органами направляється податкове повідомлення – рішення платникам податків, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 «Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» із змінами та доповненнями.

Таким чином, контролюючий орган повідомляє про відмову у наданні/зменшенні суми податкової знижки, визначеної платником у податковій декларації, шляхом вручення платнику податків акта перевірки у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ та податкового повідомлення – рішення.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Як можна роздрукувати сертифікат відкритого ключа із офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС

 

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що роздрукувати сертифікат відкритого ключа можливо за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби ЕЦП».

У меню програми натиснути «Переглянути сертифікати», із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Потім отримуємо інформацію щодо посиленого сертифіката, для цього слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші, обрати пункт «Детальна інформація» та у вікні, яке з’явилось, натиснути праву кнопку миші та обрати пункт «Друкувати».

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Тернопільська митниця ДФС: оформлено п’ять транспортних засобів на «єврономерах» за новими пільговими умовами

 

З початку дії Законів України №2611-VIII та 2612-VIII, що запровадили новий порядок митного оформлення автомобілів, встановили нові ставки акцизного податку, а також посилили відповідальність за недотримання вимог законодавства під час використання автомобілів на іноземній реєстрації, мешканці Тернопільщини легалізували п’ять легкових автомобілів, сплативши до державного бюджету кошти у сумі понад 361 тис. гривень.

Нагадаємо, що митне оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію Україну громадянами, здійснюється у будь-якому органі доходів і зборів на всій митній території України.

Варто зазначити й те, що протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законів України №2611 та №2612 базова ставка акцизного податку розраховується з п’ятдесятивідсотковою знижкою, крім електромобілів, із застосуванням коефіцієнтів залежно від об’єму двигуна та віку транспортного засобу.

Розмитнення транспортного засобу, який знаходиться на території України з порушенням вимог Митного кодексу України, здійснюється за умови добровільної сплати до державного бюджету 8,5 тисяч гривень. Ці кошти сплачує фізична особа, яка є власником такого транспортного засобу або особа, уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України.

Якщо виникли запитання щодо особливостей ввезення та розмитнення транспортних засобів на іноземній реєстрації, можна звернутися за номером телефону «гарячої лінії» (0352) 43-03-21, яка діє у Тернопільській митниці ДФС.

 

Підвищити правову обізнаність тернополян допоможуть фахівці ДФС в області

У рамках проведення Всеукраїнського тижня права організовуються заходи, спрямовані на підвищення обізнаності громадян щодо міжнародних стандартів прав людини та механізмів їх реалізації й захисту. Фахівці Головного управління ДФС у Тернопільській області теж долучаться до такої роботи. Згідно з цьогорічним розпорядженням Кабінету Міністрів України тиждень права триватиме з 10 по 14 грудня.

Фахівці ДФС в області нададуть всім охочим правову допомогу за напрямом діяльності відомства. Нагадуємо, що тематика заходів стосуватиметься реалізації прав людини, у тому числі незахищених верств населення, учасників антитерористичної операції та операції об’єднаних сил, членів їх сімей, внутрішньо переміщених осіб та постраждалих внаслідок зазначених операцій.

Отож, кожен, хто бажає підвищити свою правову обізнаність, може звернутися в центри обслуговування, що діють при територіальних відділеннях Головного управління ДФС у Тернопільській області, та отримати необхідну інформаційну допомогу.

Довідково: 10 грудня в Україні й в усьому світі відзначається Міжнародний день прав людини. Цього дня у 1948 році Генеральна Асамблея ООН прийняла Загальну декларацію прав людини - перший міжнародний документ, який задекларував рівність прав і свобод усіх людей. Цим документом було проголошено, що найвищою цінністю є людське життя, його безпека, гідність, а також громадянські, політичні, соціальні, культурні права людини, які кожна держава зобов’язана захищати силою Закону.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Умови тимчасового ввезення громадянином - нерезидентом транспортного засобу

 

Особливості тимчасового ввезення громадянами – нерезидентами транспортних засобів особистого користування визначені ст. 380 Митного кодексу України (далі – МКУ).

Тимчасове ввезення громадянами – нерезидентами на митну територію України транспортних засобів дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов’язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є їх реєстрація в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.

Транспортні засоби, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами-нерезидентами, не підлягають письмовому декларуванню та звільняються від проведення заходів офіційного контролю, а також від подання документів та/або відомостей, що підтверджують дотримання встановлених заборон та/або обмежень щодо переміщення транспортних засобів через митний кордон України. Пропуск таких транспортних засобів через митний кордон України здійснюється без застосування до них заходів гарантування, передбачених розділом X МКУ. Пальне, що міститься у звичайних (встановлених заводом-виробником) баках зазначених транспортних засобів, не підлягає письмовому декларуванню та не є об’єктом оподаткування митними платежами (частина друга ст. 380 МКУ).

Згідно з частиною третьою ст. 380 МКУ тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами транспортних засобів, що класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тонни), 8711 згідно з УКТ ЗЕД, та причепів до них, що класифікуються за товарною позицією 8716 згідно з УКТ ЗЕД, у кількості більше однієї одиниці на кожну товарну позицію дозволяється за умови письмового декларування в порядку, передбаченому законодавством України для громадян, та із застосуванням до них заходів гарантування, передбачених розділом X МКУ.

Тимчасово ввезені транспортні засоби можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб. Транспортні засоби не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам (частина п’ята ст. 380 МКУ).

Відповідно до частини шостої ст. 380 МКУ тимчасово ввезені транспортні засоби повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог МКУ, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.

Транспортні засоби, тимчасово ввезені на митну територію України громадянами більш як на 30 діб, підлягають державній реєстрації.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Святкові подарунки: деталі оподаткування

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, вартість подарунка, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб. Це передбачено статтею 165 Податкового кодексу України. Отож цьогоріч це – 930,75 грн на місяць (3 723 грн х 0,25 = 930,75 грн).

Відтак, якщо в 2018 році вартість подарунка, який надається роботодавцем працівнику, не перевищує 930,75 грн, то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб. У випадку, коли вартість подарунка більша вказаного розміру, сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб як додаткове благо з використанням коефіцієнта за ставкою податку - 18 відс. та військовим збором - 1,5 відсотка.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Неприбуткові організації: яку фінансова звітність необхідно подати

Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України фінансова звітність, що складається та подається неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та її невід’ємною частиною.

Неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми №№1-5). Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (форми №1-м, №2-м або №1-мс, №2-мс).

Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають наступні форми фінансової звітності: Баланс (форма №1-дс) та Звіт про фінансові результати (форма №2-дс), Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс), Звіт про власний капітал (форма №4-дс), Примітки до річної фінансової звітності (форма №5-дс).

Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Звітом є позначка «+» в Звіті у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності».

Неприбутковою організацією проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом зі Звітом.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

На Тернопільщині до бюджетів надійшло понад 5,7 мільярдів гривень податків

Протягом січня-листопада 2018 року платники податків Тернопільщини спрямували до бюджетів усіх рівнів 5 млрд 727,9 млн грн податкових платежів, що на 198,2 млн грн більше від очікуваного. Як повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат, це на 1 млрд 234,3 млн грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

До державного бюджету субєкти господарювання Тернопільщини сплатили 2 млрд 457,1 млн гривень. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження зросли на 582,6 млн гривень. Зокрема, у розрізі основних платежів найбільше надійшло податку на прибуток підприємств – 247,7 млн грн та податку на додану вартість – 1 млрд 136,1 млн гривень. А це відповідно на 111,3 млн грн та 318,9 млн грн більше, ніж минулоріч.

Надходження до місцевих бюджетів склали 3 млрд 270,9 млн грн, що на 651,7 млн грн більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області


Витрати адвоката, нотаріуса: період відображення

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регламентується ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат (п. 178.3 ст. 178 ПКУ).

ПКУ не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність.

Для визначення переліку витрат, які можуть бути враховані при обчисленні оподатковуваного доходу фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, доцільно скористатися узагальнюючими податковими консультаціями, затвердженими наказом ДПС України від 24.12.2012 №1185, наказами Міндоходів від 30.12.2013 №884 та від 30.12.2013 №885.

При цьому, зазначені витрати повинні бути пов’язані із провадженням певного виду незалежної діяльності та підтверджені документально.

Таким чином, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність (приватний нотаріус, адвокат), має право включити cуми документально підтверджених витрат до складу витрат того звітного року, в якому вони були сплачені.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

У Тернопільській митниці ДФС діє «гаряча лінія» щодо особливостей ввезення та розмитнення авто на іноземній реєстрації

В Україні з 25 листопада 2018 року почали діяти закони, які встановили нові правила для розмитнення та перебування в Україні автомобілів на іноземній реєстрації.

У зв’язку із нововеденнями та з метою надання консультацій громадянам щодо розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, у Тернопільській митниці ДФС працює «гаряча лінія» за номером телефону (0352) 43- 03- 21.

Відповідатимуть на запитання додзвонювачів: понеділок-четвер з 9:00 до 18:00 год, п’ятниця з 9:00 до 16:45 год.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Термін після закінчення строку чинності посиленого сертифіката ЕЦП, коли можна надіслати нову заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», Податкового кодексу України, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок), на підставі Договору про визнання електронних документів (далі –Договір) шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).

Автор електронного документа (далі – автор) створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Підписувач (в особі якого автор приєднується до Договору) завершує створення Заяви про приєднання до Договору накладенням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) (пп. 2, 3 розділу ІІІ Порядку).

Відповідно до абзацу п’ятого п. 3 розділу. ІІ Порядку послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК).

Підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора.

Після надходження Заяви про приєднання до Договору здійснюється її автоматизована перевірка у порядку, визначеному пунктами 9 - 11 розділу II Порядку.

Автоматизована перевірка електронного документа, зокрема, включає перевірку правового статусу ЕЦП шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті. При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від АЦСК в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК.

Дія Договору припиняється за наявності однієї з підстав визначених п. 14 розділу ІІІ Порядку, в тому числі і за отриманням інформації від будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника.

При закінченні строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката ЕЦП керівник може надіслати Заяву про приєднання до Договору, підписану новим ЕЦП, отриманим у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів протягом операційного дня.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Для отримання податкової знижки – менше місяця

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що громадяни, які бажають скористатися своїм правом на податкову знижку, можуть звернутися в центри обслуговування за місцем реєстрації.

Варто мати на увазі, що податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були витрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо. Відтак громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом 2017 року були офіційно працевлаштовані та отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки.

Для цього їм необхідно заповнити та до 31 грудня року, наступного за звітним, подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. Зверніть увагу, що у декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.

До речі, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати. До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму. Після отримання декларації сума податку, що підлягає поверненню, перераховується громадянам протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.

Необхідно памятати, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.

До речі, з початку цього року 4 671 особа скористалася своїм правом на податкову знижку, а це на 262 більше, ніж минулоріч. За наслідками перерахунків їм повернуто 8,7 млн грн. податку на доходи фізичних осіб.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Місцеві скарбниці Тернопілля отримали майже 3,3 млрд грн платежів

Протягом січня-листопада цього року до місцевих бюджетів надійшло 3 млрд 270,9 млн грн податкових платежів. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження зросли на 651,7 млн гривень.

Як зазначив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат, такого результату вдалося досягти завдяки вжитим заходам щодо детінізації економіки, протидії нелегальній найманій праці. «Звісно, що й самі суб’єкти господарювання та мешканці області розуміють, що сплачені ними податки повертаються у регіон у вигляді фінансування соціально-культурної сфери, спеціальних програм», - наголосив Ігор Юлійович.

Серед основних джерел, які наповнюють місцеві бюджети Тернопілля, – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб протягом одинадцяти місяців поточного року склали 2 млрд 174,2 млн грн, що на 43,6 млн грн більше очікуваного. Порівняно з аналогічним періодом минулого року сплата цього платежу зросла на 478,3 млн гривень.

Наступний за рівнем надходжень – єдиний податок. Зокрема, «спрощенці» сплатили до бюджету понад 532,7 млн грн, що більше за січень-листопад 2017 року на 122,2 млн гривень.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Доля зведеної податкової накладної (операції з безперервного постачання товарів) після впровадження змін

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податку при здійсненні постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

покупцям – платникам податку – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця;

покупцям – особам, не зареєстрованим платниками податку, – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей п. 201.4 ст. 201 ПКУ ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Таким чином, при постачанні товарів два чи більше разів на місяць одному контрагенту може бути складена зведена податкова накладна.

При цьому визначення ритмічного характеру постачання залежить лише від факту постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць і не залежить від того, за одним або за різними договорами воно здійснене.

Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307).

Зокрема, п. 19 Порядку №1307 передбачено, що при складанні зведеної податкової накладної в графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки «4».

У графі 2 зведеної податкової накладної зазначається весь опис (номенклатура) поставлених протягом місяця товарів/послуг.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг (крім визначених п. 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Отже, при здійсненні операцій з безперервного постачання товарів/послуг одному покупцеві в межах двох різних угод протягом місяця може бути складена зведена податкова накладна, заповнення якої здійснюється відповідно до вимог Порядку №1307.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Варта нагадати підприємцям щодо відображення поворотної фінансової допомоги

Головне управління ДФС у Тернопільській області нагадує, що відповідно до п. п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Згідно із п. 177.1 ст. 177 ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Враховуючи те, що отримання фізичною особою – підприємцем поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поворотної фінансової допомоги не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

При цьому, слід зазначити, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Як розмитнити авто з іноземною реєстрацією: актуальні питання-відповіді

В Україні з 25 листопада почали діяти закони, які встановили нові правила для розмитнення та перебування в Україні автомобілів на іноземній реєстрації.

У зв’язку із цим до Тернопільської митниці ДФС щоденно надходять численні дзвінки-звернення від громадян з приводу роз’яснення цих законодавчих новацій.

Тому надаємо перелік актуальних запитань, з якими найчастіше звертаються за консультацією власники автомобілів на іноземній реєстрації.

1. Які документи потрібно подати для митного оформлення авто, ввезених в Україну з Литви, Польщі, Болгарії, Німеччини: у режимі тимчасового ввезення; у режимі транзиту; у яких транзит прострочений; у яких транзит не прострочений; які будуть ввозитись з Європи, згідно нового закону?

Відповідь: У всіх перелічених випадках разом з митною декларацією (оформлюється митним брокером) на транспортний засіб, що декларується в режим імпорту (вільний обіг), подаються такі основні документи:

- реєстраційні (технічні) документи на транспортний засіб (як правило, це технічний паспорт);

- документи, що підтверджують право власності особи на транспортний засіб (як правило, це договір купівлі-продажу) або право ним розпоряджатися та декларувати (як правило, це доручення);

- рахунок-фактуру (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару (можливо, це буде один і той же документ, що підтверджує право власності).

2. В якій митниці можна розмитнити транспортний засіб, який вже є в Україні та який тільки планується ввезти в Україну?

Відповідь: Митне оформлення – у будь-якій митниці України.

Адреси та реквізити конкретних місць оформлення можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС відповідного регіону у розділі «Митниця» або на сайті ДФС України.

3. Чи можна не виїжджати з України, а здійснити митне оформлення в митниці свого регіону?

Відповідь: Можна не виїжджати; подати необхідні документи і пред’явити транспортний засіб у будь-яку митницю.

4. Чи може бути авто заявлене в режим «імпорт» особою, яка не перетинала на даному авто кордон?

Відповідь: Може бути заявлене особою, яка не перетинала митний кордон, за умови подання документів, що підтверджують право власності цієї особи на транспортний засіб або право ним розпоряджатися та декларувати (доручення).

5. Чи може скористатися знижкою протягом 90 днів людина, яка вже розмитнила таке авто?

Відповідь: Ні. Знижка протягом 90 днів, тобто, коефіцієнт 0,5 при сплаті акцизного податку, може бути застосована при оформленні громадянином лише одного легкового транспортного засобу.

Один транспортний засіб може бути оформлений тільки один раз. Якщо автомобіль вже був оформлений митницею раніше та сплачені платежі, то оформити цей же автомобіль ще раз і скористатись знижкою (коефіцієнт 0,5) неможливо.

6. Чи може згідно з новими законами в’їжджати на територію України з підготовленою попередньою митною декларацією без сплати застави, якщо авто заявлене в режим «імпорт»?

Відповідь: У випадку якщо громадянином прийнято рішення про ввезення автомобіля (легковий автомобіль, код 8703 за УКТ ЗЕД), то подання попередньої митної декларації та гарантування сплати митних платежів є обов’язковими. У такому випадку застосування грошової застави є тільки одним із видів забезпечення сплати митних платежів, хоча можуть бути обраними й інші види гарантування.

Грошова застава, як обов’язковий вид гарантії, застосовується тільки у випадку транзитного переміщення резидентом України транспортного засобу, що знаходиться на постійній реєстрації за межами України.

7. Чи може людина сама звернутися на митницю та подати документи для імпорту авто, чи для цього потрібен спеціальний митний брокер. Якщо потрібен – де взяти перелік брокерських фірм і яка середня вартість брокерських послуг?

Відповідь: Громадянин може спробувати самостійно заповнити митну декларацію та подати необхідні документи (законодавством це не забороняється).

Однак краще звернутися до митного брокера – кваліфікованого спеціаліста, адже законодавством передбачено, що транспортні засоби декларуються із заповненням митної декларації, порядок заповнення якої потребує спеціальних знань та певного програмного забезпечення. Крім того, паперова митна декларація повинна обов’язково супроводжуватися її електронною копією.

Невірне заповнення митної декларації може призвести до ряду неприємностей, у тому числі й до складання протоколу про порушення митних правил.

Інформація про митних брокерів постійно оновлюється та розміщується на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці «Реєстри».

Інформацію про вартість брокерських послуг можна дізнатись у митних брокерів.

8. Чи треба приїхати на авто в зону митного огляду для його догляду?

Відповідь: Митне оформлення здійснюється у будь-якій митниці на території України, але з обов’язковим пред'явленням авто.

Рішення про проведення митного огляду приймає посадова особа митниці з урахуванням вимог Митного кодексу України.

9. Якщо сплачено штраф за прострочення транзиту, чи треба сплачувати 8500 штрафу, передбаченого новим законом?

Відповідь: Сплата штрафу при порушенні громадянином митних правил не звільняє цього громадина від виконання взятих на себе зобов’язань щодо дотримання митного режиму.

Якщо після сплати штрафу транспортний засіб, ввезений в режимі транзиту або тимчасового ввезення, продовжує перебувати на території України, є підстави вважати, що цей автомобіль продовжує перебувати в Україні з порушенням митного законодавства.

Новим Законом передбачено, що, не зважаючи на сплачений раніше штраф, добровільна сплата коштів в розмірі 8500 грн (яка не є штрафом), є обов’язковою при оформленні в режим імпорту транспортного засобу, щодо якого порушено строки та умови режимів транзиту чи тимчасового ввезення.

10. Вкажіть реквізити, за якими потрібно сплатити добровільний платіж 8500 грн, та як дізнатись чи треба його платити?

Відповідь: Передбачені новим Законом добровільні кошти (8500 грн) сплачуються одночасно з митними платежами і в такому самому порядку.

Реквізити депозитного рахунку, на який сплачуються кошти (митні платежі, добровільні кошти), є індивідуальними для кожної митниці.

Інформацію про реквізити депозитного рахунку митниці, в якій громадянин планує оформлювати авто, можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС відповідного регіону у розділі «Митниця», дізнатись у працівників підрозділу митниці, в якому безпосередньо буде проводитись оформлення, або ж у митного брокера.

11. Хто і як визначає вартість авто?

Відповідь: Документами, що підтверджують вартість придбаного громадянином автомобіля, є :

- договір купівлі-продажу;

- інвойс;

- банківські або інші платіжні документи;

- експортна декларації;

- довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів у країні експорту.

У цих документах повинні бути зазначені дата продажу, номер шасі (рами), кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна автомобіля, його модель, рік виготовлення, а також ім’я, та прізвище особи, якій продано автомобіль.

У разі підстав вважати, що заявлено недостовірну вартість або при відсутності вищевказаних документів, митниця ДФС визначає вартість автомобіля самостійно.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Коли діяльність підприємця припинено: термін для сплати ПДФО

Відповідно до п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

Згідно з п. 177.11 ст.177 ПКУ фізичні особи - підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

При проведенні державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, стосовно якої проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності за її рішенням, подає податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, в якій відображає виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, та сплачує податок на доходи фізичних осіб протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання такої податкової декларації.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

За порушення нарахували понад 71 тисячу гривень

Під час перевірки приватного підприємства, яке працює в деревообробній галузі, фахівці управління податків і зборів Головного управління ДФС у Тернопільській області встановили ряд порушень.

Планова перевірка охопила рік діяльності суб’єкта господарювання. На підприємстві працює 35 осіб, проте податок на доходи з фізичних осіб із заробітної плати їх у сумі 6,9 тис. гривень не був перерахований. Крім цього, у формі 1-ДФ були відображені недостовірні відомості.

З’ясувалося також, що суб’єкт господарювання до податкового кредиту з податку на додану вартість та витрат включив вартість товарно-матеріальних цінностей, які не використовувались у господарській діяльності й були відсутні на залишку. «Грішило» підприємство й неподанням звітності з плати за землю та акцизного податку.

У результаті загальна сума донарахувань склала трохи більше 71 тис. гривень.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 

Документи, що підтвердять знищення основних засобів для не нарахування ПДВ

Документами, які підтверджують знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів, можуть бути:

- сертифікат Торгово-промислової палати України, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні»;

- акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до положень Порядку обліку пожеж та їх наслідків, що підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій України, представник адміністрації (власник) об’єкта, потерпілий;

- дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним ст. 349 Цивільного кодексу України;

- витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, в разі викрадення основних засобів;

- інші документи, що відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.

Документами, які підтверджують знищення, розібрання або перетворення основних засобів в інший спосіб, внаслідок чого основний засіб не може використовуватися за первісним призначенням, є акт на списання основних засобів, складений за формою, встановленою наказом Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинного обліку», або за довільною формою, за умови, що такий документ міститиме всю необхідну інформацію, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та матиме належні реквізити первинного документа.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь