A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

лютий 2019

Поліпшення якості обслуговування громадян – одне з ключових завдань органів Пенсійного фонду України

У Пенсійному фонді України діє електронна послуга - СМС-інформування, яка включає в себе набір стандартних повідомлень щодо призначення, перерахунку, припинення або поновлення виплати пенсії, а також про накопичений страховий стаж та відповідно сплату страхових внесків роботодавцями. Сервіс орієнтований як на пенсіонерів, так і на громадян, які не досягли пенсійного віку.

Варто зазначити, що сервіс є абсолютно безкоштовним і може бути корисним кожному.

По-перше, громадяни будуть оперативно проінформовані про всі зміни, які відбуваються в пенсійній справі, по-друге, що є не менш важливо, для кожного працюючого це інструмент контролю за своїм роботодавцем. Адже щомісяця застрахована особа буде отримувати повідомлення про зарахований страховий стаж, який необхідний при призначенні пенсії. Відсутність повідомлення про нарахований страховий стаж є приводом для звернення до свого роботодавця для з’ясування причин.

Головне в цьому процесі – це оперативність, адже з плином часу питання, які можна вирішити зараз, не завжди вдається врегулювати в майбутньому, коли роботодавець, наприклад, вже ліквідований, а підтверджуючі документи відсутні.

Для отримання СМС від Пенсійного фонду необхідно надати згоду одним з доступних способів:
  - або через веб-портал електронних послуг ПФУ з допомогою електронного цифрового підпису, де в особистому кабінеті заповнюються відповідні поля;
  - або через особисте звернення до сервісних центрів органів Пенсійного фонду та заповнення заяви встановленого зразку.

Для зручності відеоінструкцію з налаштування сервісу СМС-інформування можна переглянути на веб-порталі Пенсійного фонду України (www.pfu.gov.ua) в розділі “Новини”.  

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

На скільки зросли із 2019 року штрафи за неоформлених працівників

Мінімальна заробітна плата у 2019 році становить 4 173 грн та у погодинному розмірі – 25,13 грн згідно із ухваленим Законом «Про Державний бюджет України на 2019 рік».

Водночас збільшилися і розміри штрафів за порушення трудового законодавства для юридичних та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю:

1). 125 190 грн. за наступні порушення:

  • фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору
  • оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час
  • виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ;

2). 41 730 грн. за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці);

3). 12 519 грн. за такі види порушень:

  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі.

4). 41 730 грн. за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

5). 4 173 грн. за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.

Крім того, ст. 41 КпАП передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Захисти себе в майбутньому-працюй легально, отримуй офіційну заробітну плату

Тіньові процеси у сфері виплати заробітної плати набули особливого поширення, питання виплати офіційної, прозорої заробітної плати та сплати внесків сьогодні дуже актуальне

Одним із пріоритетних напрямків роботи Пенсійного фонду України є легалізація тіньової зайнятості населення, оскільки кінцевим результатом є отримання громадянами права на пенсію. Кожному громадянину гарантується право заробляти собі на життя працею та отримувати за це винагороду у вигляді заробітної плати не нижче розміру визначеного законом. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання. З 01.01.2019 року встановлений розмір мінімальної заробітної плати  – 4173 грн.

Для зарахування страхового стажу з заробітної плати необхідно сплачувати єдиний соціальний внесок (єдиний соціальний внесок (скор. ЄСВ) — це обов’язковий платіж роботодавця за працівника до системи загальнообов'язкового державного страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі, прим. автора). На сьогодні мінімальний розмір ЄСВ складає – 918,06 грн.

Розмір заробітної плати та тривалість страхового стажу є основою при визначені права виходу на пенсію та при розрахунку розміру майбутньої пенсії. Таким чином, чим більший заробіток з якого сплачені внески до Пенсійного фонду, тим більша пенсія в майбутньому.

Значна частина роботодавців усвідомлює важливість легальної виплати заробітної плати й працює в законодавчому полі, але є не поодинокі випадки, коли роботодавці навмисно чи несвідомо допускають порушення чинного законодавства. Наприклад, використовують різні методи приховування від обліку розмір виплат: свідомо занижують розмір офіційної заробітної плати найманим працівникам, знижуючи внески до бюджету, уникають складання трудових договорів з найманими працівниками.

Якщо з деяких причин роботодавець не сплачує внески за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати «в конвертах» без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески не враховуються до страхового стажу найманого працівника та не включаються в заробіток для розрахунку розміру майбутньої пенсії.

Звертаємо Вашу увагу, що виплата заробітної плати нижче встановленого державою мінімального рівня і “у конвертах” без сплати єдиного внеску є грубим порушенням конституційних норм, гальмуванням соціального розвитку суспільства та позбавляє найманих працівників права на забезпечене майбутнє.

Своєчасна сплата  єдиного соціального внеску є запорукою соціальної стабільності в країні. Подальше зростання пенсій сьогодні безпосередньо пов’язане зі збільшенням надходження коштів до Пенсійного фонду. Тому, для отримання гідної пенсії потрібно працювати легально, не отримувати заробітну плату в “конвертах” та сплачувати страхові пенсійні внески.

Також нагадуємо, що Пенсійний фонд України запровадив сучасний механізм інформування громадян за допомогою СМС-повідомлень. За допомогою СМС-повідомлень працівники мають можливість отримувати інформацію про сплату за них ЄСВ та розмір їхнього страхового стажу.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Дистанційні послугм пенсійного фонду – на рівні витягнутої руки

З метою дистанційного обслуговування громадян функціонує Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Найбільш популярні серед населення послуги, отримувані на Веб-порталі, це: отримання довідки про загальний трудовий та страховий стаж, дані про нараховану заробітну плату (дохід або грошове забезпечення), перегляд даних електронної пенсійної справи, направлення звернення з будь-якого питання, що належить до компетенції Пенсійного фонду, та отримання відповіді без відвідування установи Фонду.

Варто зауважити, що з липня 2018 року усі довідки формуються Пенсійним фондом України з використанням перевірочних кодів (цифрового та QR) та не потребують підпису спеціаліста ПФУ.

На електронних сторінках Веб-порталу кожен може знайти для себе корисну довідкову інформацію, серед іншого – графіки прийому керівництва Пенсійного фонду та його територіальних органів, їхні адреси, в тому числі підрозділів з обслуговування громадян – сервісних центрів Фонду тощо.

Процедура реєстрації на Веб-порталі максимально спрощена для зручності користувачів, її можна здійснити двома передбаченими способами реєстрації. По-перше, це реєстрація он-лайн з використанням електронного цифрового підпису. По-друге – за заявою, що передбачає особисте звернення до найближчого сервісного центру Пенсійного фонду України для оформлення заяви та отримання реєстраційного коду, за допомогою якого здійснюється первинна реєстрації на Веб-порталі. На електронну адресу, яка зазначається при первинній реєстрації, надійде лист, з підтвердження паролів доступу до особистого кабінету.

Тенрнопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області звертає увагу, що використання можливостей Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України спростить механізм звернення та отримання необхідної інформації, зекономить час та ресурси і дозволить громадянам отримувати актуальну інформацію пенсійного спрямування у найкоротші терміни.

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Семінар для безробітних: Працюй легально – заробляй страховий стаж!

Cпеціалісти Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України взяли участь у черговому семінарі для безробітних в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості на тему: Працюй легально – заробляй страховий стаж! Адже, як наголосили фахівці Фонду, легальне працевлаштування, одержання легальної заробітної плати, сплата єдиного соціального внеску в повному обсязі – це гарантія соціального забезпечення у майбутньому.

Також присутнім організатори заходу розповіли про сучасні онлайн-сервіси ВЕБ-порталу електронних послуг та про послугу СМС-інформування. Нові форми та методи обслуговування за допомогою веб-технологій дають можливість дистанційно, зручно та оперативно взаємодіяти з органами Пенсійного фонду України.

 

День Пенсійного фонду у селах Дубівці та Стегниківці

Спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління провели День Пенсійного фонду України у селах Дубівці та Стегниківці що відносяться до Байковецької об’єднаної територіальної громади. Метою таких заходів є наближення послуг до людей, надання консультацій та роз’яснень щодо пенсійного забезпечення.

Питання які задавали присутні, були щодо перерахунку пенсії, про поновлення її виплати і правильності нарахування, обчислення  та зарахування страхового стажу тощо.

Фото без опису

Фахівці об’єднаного управління запропонували відвідувачам заповнити анкети щодо якості обслуговування та активніше долучатися до дистанційних форм обслуговування громадян що пропонує Фонд, зокрема, скористатися можливостями Веб-порталу Пенсійного фонду України та новою послугою – смс-інформуванням.

 

Про право на призначення дострокової пенсії за віком матерям осіб з інвалідністю з дитинства

Згідно із пунктом 3 частини 1 статті 115 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон) право на призначення дострокової пенсії за віком мають, зокрема, матері, осіб з інвалідністю з дитинства, які виховали їх до шестирічного віку – після досягнення 50 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років. При цьому, до числа осіб з інвалідністю з дитинства належать також діти з інвалідністю віком до 16 років.

За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання дитини з інвалідністю здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком після досягнення 55 років та за наявності страхового стажу не менше 20 років.

При цьому, відповідно до підпункту 5 пункту 2.1 розділу ІІ «Документи, необхідні для призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший» Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 р. за № 1566/11846 ( далі – Порядок), до заяви про призначення дострокової пенсії за віком за нормами статті 115 Закону додаються, зокрема, документи про народження дитини, виховання її до шестирічного віку, про визнання дитини заявника особою з інвалідністю з дитинства або дитиною з інвалідністю.

Відповідно до пункту 2.18 Порядку, визнання особи інвалідом з дитинства або дитиною-інвалідом засвідчується випискою з акта огляду в МСЕК, медичним висновком закладів охорони здоров'я, посвідченням одержувача допомоги, довідкою органу, що призначає допомогу, про період призначення допомоги. У разі якщо дитина визнана дитиною-інвалідом після досягнення шестирічного віку або інвалідом з дитинства після досягнення вісімнадцятирічного віку, надається відповідно висновок лікарсько-консультаційної комісії про те, що вона мала медичні показання для визнання її дитиною-інвалідом до досягнення шестирічного віку.

Підсумовуючи вищезазначене, для призначення дострокової пенсії за віком матерям (батькам) осіб з інвалідністю з дитинства, які виховали їх до шестирічного віку, необхідно надавати до органів Пенсійного фонду України, зокрема, документи про наявний страховий стаж, свідоцтво про народження дитини та довідки, які підтверджують особливий статус дитини.

Галина Гумницька

Заступник начальника

ТО УПФУ Тернопільської області

Подбаймо про своє пенсійне майбутнє!

Проблема сплати страхових внесків, легалізації заробітної плати, детінізації робочих місць, а отже і наповнення бюджету Пенсійного фонду, залишається досить гострою.

На жаль, багато хто в молодому віці піддається цьому песимізму. Ці люди віддали перевагу короткочасній вигоді. Не заробляючи страхового стажу, не сплачуючи єдиного соціального внеску, вони знехтували можливістю подбати про своє стабільне майбутнє. З настанням пенсійного віку ця проблема постає досить гостро. З цим постійно стикаються працівники Пенсійного фонду. Ведучи перевірку документів на призначення пенсій, вони змушені констатувати факти нестачі страхового стажу.

Винуватцями цього є як самі наймані працівники, які погоджувалися працювати нелегально, або отримувати заробітну плату у конвертах, так і роботодавці, не  сплачуючи страхових внесків у повному обсязі. Укладені “усно” трудові відносини не мають жодної юридичної сили.

Отож, якщо ви влаштовуєтеся на роботу без укладення трудового договору, або вам встановили неповний робочий день чи тиждень з оплатою пропорційно відпрацьованого часу, за умови фактичної повної зайнятості, якщо вас взяли на випробувальний термін “безкоштовно”, виплачують зарплату (або її частину) “в конверті” при легальному працевлаштуванні — це грубе порушення трудового законодавства. Погоджуючись на такі трудові відносини, обираючи переваги тимчасових зручностей, ви втрачаєте законний соціальний захист. Пообіцявши заробітну плату в “конверті”, роботодавець не бере на себе ніяких зобов’язань, а навпаки, може не виплатити її взагалі. Також працівник втрачає всі державні соціальні гарантії.

Пенсія формується тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати! Адже страховий стаж – це період, за який щомісяця сплачено страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, який становить 22 % від мінімальної заробітної плати, у 2019 році розраховується із суми 4173 тпа становить 918,6 грн.. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менша законодавчо встановленої мінімальної і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України, такий місяць повністю зараховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії. Якщо ж сума нарахованої заробітної плати менша за мінімальну, страховий стаж буде зараховано за неповний місяць і обчислюватиметься пропорційно заробітній платі. Таким чином за рік роботи може бути зараховано лише декілька місяців, а то і днів, страхового стажу. А низька заробітна плата дає низький коефіцієнт заробітку, який враховується при обчисленні пенсії.

На сьогодні удосконалюються механізми державного контролю за сплатою єдиного соціального внеску. Передбачена відповідальність роботодавців у вигляді штрафів. Зокрема, за допуск працівників до роботи без оформлення трудових відносин, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державнe сoцiaльнe страхування та податків — штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєне порушення.

Ви можете захистити себе, першою чергою, не погоджуючись на незаконні трудові відносини, або інформуючи про це відповідні органи державної влади.

На сьогодні Пенсійний фонд надає послуги, які допоможуть вам контролювати суми зарахованих страхових внесків. Це можливість в органах Пенсійного фонду за наявності паспорта та ідентифікаційного коду отримати довідки ОК-5 та ОК-7, які містять інформацію про періоди роботи та сплату внесків.

Широку мережу послуг надає Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Після проходження процедури реєстрації особа має можливість отримати інформацію про пенсійне забезпечення, страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески. Вся інформація надається індивідуально з дотриманням вимог захисту персональних даних.

Також Пенсійним фондом України запроваджено СМС-інформування. Ця послуга дає можливість працюючим застрахованим особам довідатись, чи сплатив роботодавець страхові внески з його заробітної плати. Працівник щомісяця буде отримувати СМС-повідомлення про кількість днів, які зараховано до страхового стажу. Підключити СМС-розсилку можна відвідавши управління Фонду, маючи при собі паспорт, ідентифікаційний код і надавши контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання СМС-повідомлень.

Спеціалісти Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області, звертаються до громадян з наполегливим проханням не сприяти порушенням трудового законодавства, не позбавляти себе соціальних благ та забезпечити собі стабільну старість.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Сучасні онлайн-сервіси Пенсійного фонду України

Сьогодні до послуг громадян Пенсійний фонд України пропонує сучасні онлайн-сервіси, що дозволяють застрахованим особам, а також пенсіонерам постійно бути в курсі новацій у сфері пенсійного забезпечення, контролювати свої особисті дані, замовляти й отримувати довідки тощо. Такі можливості надає:

Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Для того, щоб стати його користувачем, необхідно зареєструватись, звернувшись до фахівців будь-якого органу Фонду із заявою або ж зробити це самостійно за допомогою електронного цифрового підпису. За допомогою цього зручного електронного сервісу кожна застрахована особа може подати заяву на призначення чи перерахунок пенсії, подивитись, які роботодавці подавали звіт за неї, які суми заробітної плати були нараховані, чи сплачено страхові внески, скільки днів для стажу зараховано, звернутися за консультацією до фахівців, замовити і роздрукувати необхідні довідки.

СМС-інформування.

За допомогою SMS Пенсійний фонд щомісячно інформує найманих працівників про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу. Для отримання СМС-повідомлень від Пенсійного фонду України необхідно зареєструватись в особистому кабінеті на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою електронного цифрового підпису. Якщо особа не має ЕЦП, то для підключення до СМС-інформування необхідно подати відповідну заяву до будь-якого управління Пенсійного фонду України.

Електронні документіи із підтвердженням QR-кодом.

 З QR-кодом можна отримати такі електронні документи: довідку про доходи пенсіонера, індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), довідку про трудовий і страховий стаж, витяг з Реєстру застрахованих осіб та інші.

Документ з QR-кодом згідно з чинним законодавством є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Фонду. Документи з QR-кодом дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

Кабінет страхувальника (роботодавця).

На веб-порталі Пенсійного фонду віднедавна функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, правильності подання звітності тощо. Кабінет надає можливість роботодавцю (як юридичній, так і фізичній особі-підприємцю) переглянути інформацію щодо сплати єдиного ЄСВ, в тому числі – щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду.

Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу. Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті ЄСВ. Роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, – можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності всім своїм найманим працівникам (Довідки ОК-7 та про трудовий і страховий стаж). До цього часу первинні дані для розрахунку – страховий стаж та розмір заробітної плати – надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.
Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис керівника чи бухгалтера або електронну печатку.

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України та послуги які можна отримати завдяки цьому електронному сервісу

Інформаційний ресурс веб-порталу Пенсійного фонду України створений ще у 2012 році з метою дистанційного отримання необхідної інформації та контролю за персональними даними, що стосується громадян України, які є або були працюючими особами (у тому числі фізичними особами-підприємцями), пенсіонерів та роботодавців.

Веб-портал містить захищені персональні облікові дані застрахованої особи: прізвище, ім’я, по батькові; дата та місце народження; місце проживання із зазначенням адреси; інформацію щодо суми сплачених страхових внесків до Пенсійного фонду за відповідний місяць; наявного страхового стажу; ознак особливих умов праці (пільговий стаж); суми заробітної плати (грошового забезпечення, доходу); з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць; суми доходу (прибутку) осіб, які провадять підприємницьку діяльність і обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок); дати, з якої призначено пенсію; коефіцієнтів страхового стажу, заробітної плати (доходу); заробітної плати (доходу) для обчислення, перерахунку, індексації пенсії; розміру пенсії для виплати тощо.

Разом з цим, дані страхувальників, які наразі реєструються в органах Державної фіскальної служби України, містять інформацію щодо звітування за найманих працівників (фізичні особи-підприємці – «за себе») та сплати єдиного соціального внеску.

Серед основних послуг, які можна отримати завдяки реєстрації на веб-порталі, варто виділити:

- отримання виписок з індивідуальними відомостями про застраховану особу;

- перегляд даних електронної пенсійної справи;

- направлення звернення з будь-якого питання та отримання відповіді без відвідування органу Пенсійного фонду України;

- надання запиту на попередню підготовку документів (довідок, виписок, інших документів);

- можливість записатися на прийом до посадових осіб із обранням теми, дати та часу відвідування органу Пенсійного фонду України.

Окрім того, на сторінках веб-порталу є багато довідкової інформації, користування якою не потребує реєстрації: графіки прийому керівництва Пенсійного фонду, адреси підрозділів Пенсійного фонду України. Застраховані особи можуть отримати актуальні тексти законодавчих актів, переглянути наведені зразки бланків, заяв, інших документів, необхідних для призначення та перерахунку пенсій, отримання допомоги на поховання тощо.

Всі послуги надаються веб-порталом безкоштовно.

2. Яким чином відбувається реєстрація користувача

Процедура реєстрації на порталі максимально спрощена для зручності користувачів. Передбачено два способи реєстрації на порталі:

1) за допомогою подання заяви для реєстрації;

2) он-лайн реєстрація з використанням електронного цифрового підпису.

Реєстрація за заявою передбачає особисте відвідування Пенсійного фонду та складається з трьох кроків:

Крок 1. Прийти до найближчого територіального органу Пенсійного фонду й оформити заяву. Для цього фізичній особі треба мати при собі паспорт та ідентифікаційний код, юридичній особі – документ, що посвідчує її належність до організації.

Внесені у заяву відомості перевіряються спеціалістом та вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Друкується розписка про одержання заяви, а також «реєстраційний код». Цей код необхідний для первинної реєстрації на веб-порталі. До моменту закінчення реєстрації він зберігається в таємниці.

Крок 2. Після отримання реєстраційного коду необхідно зайти на веб-портал Пенсійного фонду України за адресою www.portal.pfu.gov.ua, обрати пункт меню «Реєстрація на порталі», заповнити реєстраційну форму, використовуючи реєстраційний код, заповнити адресу електронної скриньки, внести логін та пароль, які бажано вибирати такими, що не містять справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації сприяє захисту персональних даних.

Крок 3. На електронну адресу, яку ви вказали, надійде лист, потрібний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації і можливість користування послугами в електронному вигляді.

3. Для категорії громадян, у яких є електронний ключ, користування веб-порталом здійснюється за спрощеною формою.

Вхід до веб-порталу за допомогою електронного ключа є однозначно зручнішим, ніж за заявою. І ті особи, які мають електронний ключ, користуються перевагами в тому, що їм не потрібно відвідувати Пенсійний фонд та отримувати реєстраційний код доступу.

Зареєструватися на веб-порталі можна вдома, на роботі, в будь-якому зручному місці та в зручний час. Процедура реєстрації максимально спрощена та займе не більше 2-3 хвилин.

Після входу за посиланням http://portal.pfu.gov.ua обирається пункт головного меню «Вхід» та виконується перший вхід на веб-портал за ЕЦП (закладка «За ЕЦП»). З переліку необхідно обрати орган, за допомогою якого створено електронний ключ та сам ключ, який знаходиться на будь-якому носії (це USB-флеш-накопичувач чи жорсткий диск комп’ютера), вносимо пароль і одразу користуємося електронними послугами веб-порталу.

4. Якщо під час перегляду користувач побачив невідповідності або інформація про нього відсутня зовсім.

Якщо працююча особа побачила на веб-порталі невідповідність, наприклад, прізвища, імені, по батькові чи іншу варто відразу звернутися до роботодавця з витребуванням виправлення цих даних або до спеціаліста Пенсійного фонду.

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Консультації з пенсійних питань в центрі зайнятості

Тернопільським об’єднаним управлінням налагодженна співпраця із Тернопільським міськрайонним центром зайнятості щодо роз’яснень тимчово безробітним громадянам про ризики нелегального працевлаштування та використання електронного сервісу – Веб-порталу.

На черговій такій зустрічі спеціалісти Фонду акцентували увагу на необхідності надбання страхового стажу, легального працевлаштування для отримання соціальних виплат та права на призначення пенсії в майбутньому.

–  Розмір пенсії великою мірою залежить від тривалості страхового стажу, а за умов тіньової зайнятості, коли роботодавець не сплачує або мінімізує страхові внески, стаж працівникові не зараховується. Враховуючи,   що вимоги  до величини страхового стажу у 2019 році зросли до 26 років, та щороку збільшуватимуться на рік до 35 років, дбати про нього потрібно заздалегідь, пам’ятаючи, що від цього залежатиме розмір майбутньої пенсії, – наголосили спеціалісти об’єднаного управління громадянам, які тимчасово знаходяться у пошуках роботи, – здійснювати контроль за роботодавцем наразі можна за допомогою електронних сервісів Пенсійного фонду України. Реєструючись на веб-порталі можна переглядати дані щодо суми сплачених роботодавцем страхових внесків і тривалості зарахованого стажу, а активізувавши послугу СМС-інформування отримувати повідомлення від Пенсійного фонду в телефонному режимі.

 

До уваги підприємців! Щодо заповнення звіту з єдиного соціального внеску

Підприємці на загальній системі оподаткування та підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом (п. 2, п. 3 розд. ІІІ «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 14.04.2015 № 435).

За результатами року підприємці незалежно від обраної системи оподаткування зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів за місцем реєстрації  «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ» за формою Додаток 5 до Порядку №435, із зазначенням типу форми «Початкова» до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

Якщо останній день строку подання звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання звіту вважається перший після нього робочий день (п. 14 розд. ІІ Порядку №435).

Оскільки граничний термін подання Додатку 5 за 2018 рік – 9 лютого 2019 року, що є вихідним днем, то останній день подання Додатку 5 за 2018 рік – 11 лютого 2019 року. 

Також повідомляємо фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та які перебували на загальній системі оподаткування та отримували дохід і не заповнили у звіті Додаток 5 колонку 3,  про необхідність повторного подання звіту із заповненою колонкою 3 до 11.02.2019 року.

Михайло Комлєв

Начальник відділу інформаційно-аналітичного забезпечення

та використання електронних рестрів

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Шановні роботодавці!

         Доводимо до вашого відома, що відповідно до законодавства за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору роботодавець несе відповідальність.

Пам’ятайте, ухиляючись від офіційного оформлення трудових відносин, виплачуючи заробітну плату в «конвертах», ви позбавляєте своїх працівників трудових прав:

– на достойну пенсію;

– на основну та додаткову відпустку;

– на оплату лікарняного;

– на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу;

– на гарантії за колективним договором;

– отримання допомоги по безробіттю залежно від страхового стажу та інше.

Через несплату роботодавцем єдиного соціального внеску та інших соціальних внесків працівникові не зараховується страховий стаж та можливість отримання заробленої пенсії за віком, по інвалідності чи в інших випадках, передбачених законодавством, адже пенсія призначається тільки з офіційно нарахованої заробітної плати.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

Усунення помилок у звітності – обов’язок кожного роботодавця

Одним із головних обов’язків Пенсійного фонду України та його територіальних органів є забезпечення своєчасного внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру. І це є не дивним, адже для призначення (перерахунку) пенсії повинна використовуватися вся актуальна персональна інформація щодо громадянина, яка міститься в системі персоніфікованого обліку за період, починаючи з липня 2000 року. Поповнення згаданого реєстру відбувається під час подання щомісячної звітності в розрізі застрахованих осіб, що надходить від страхувальників (роботодавців).

На сьогоднішній день спільною справою страхувальників (роботодавців) та Пенсійного фонду України є проведення чіткої та налагодженої роботи щодо швидкого реагування на допущені помилки в поданій щомісячній звітності в розрізі застрахованих осіб. Слід зауважити, що чим скоріше буде виявлена та виправлена помилка в звітності, тим більш впевнено буде себе почувати кожний найманий працівник у майбутньому.

Враховуючи, що персоніфіковані відомості про застрахованих осіб надходять до Пенсійного фонду України в складі щомісячної звітності, яка подається до органів Державної фіскальної служби України, просимо роботодавців, які використовують працю найманих працівників контролювати звіти на наявність допущених помилок і в найкоротші терміни їх усувати.

Зосереджуємо увагу, що відомості зі звітності страхувальників вносяться до Реєстру застрахованих осіб, якщо повідомлення про результат обробки не містить кодів помилок. У випадку подання звіту засобами електронного зв’язку з використанням електронно-цифрового підпису, згадане повідомлення - це є перша та/або друга квитівки, яка надходить після надсилання звіту.

Для створення ефективної співпраці між страхувальниками (роботодавцями) та Пенсійним фондом щодо захисту прав застрахованих осіб, працівники Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області можуть звертатися до роботодавця з повідомленням про виявлені у звітах помилки, а також надати консультації щодо шляхів їх виправлення.

Керівники, бухгалтері  - пам’ятайте!

Ваш звіт з помилками - це відсутність інформації про стаж та заробіток в облікових картках Ваших працівників

 

Михайло Комлєв

Начальник відділу інформаційно-аналітичного забезпечення

та використання електронних реєстрів

Переваги виплати пенсії через банківські установи

Виплата пенсій через банківські установи має ряд переваг як для пенсіонерів, так і для пенсійної системи в цілому, а саме: зарахування коштів на пенсійні рахунки відбувається не пізніше наступного банківського дня після проведення фінансування, а шлях коштів від Пенсійного фонду України до листоноші триває три робочі дні, а якщо кошти профінансовано в п’ятницю, пенсіонер їх отримає у вівторок. Тобто, виплата пенсій через банки значно скорочує термін обігу коштів на виплату пенсій і грошової допомоги.

Обслуговування в банках з виплати пенсій має ряд переваг для пенсіонерів, а саме: відсутність черг; можливість отримання пенсії в будь-який зручний для громадян час; зняття з поточного пенсійного рахунку як усієї зарахованої суми, так і її частини; можливість розраховуватися пластиковою карткою за товари та послуги (наприклад, оплату комунальних послуг). У разі переїзду, від’їзду на лікування або відпочинок тепер не виникає необхідності брати з собою значну суму коштів готівкою. Картковий рахунок дає можливість отримати гроші через мережу банкоматів, або в будь-якому відділенні уповноваженого банку по всій території України.

В отримувачів пенсій через банк є ще одна незаперечна перевага. Якщо пенсіонер з якоїсь причини не зміг отримати пенсію через поштове відділення, кошти після 25 числа повертаються до Пенсійного фонду і одержати їх можна буде лише у наступному місяці. Кошти, які перераховуються на рахунок у банку, залишаються доступними у будь-який момент після надходження на рахунок (карту).

Для одержання пенсійної виплати через банківську установу, необхідно відкрити рахунок в банку і написати відповідну заяву, яку можна залишити у відділенні банку, і працівники фінансової установи передадуть її до органу Пенсійного фонду. Відкриття і обслуговування пенсійних рахунків – безкоштовне. В будь-який час пенсіонер має право відмовитись від послуг одного банку і скористатись послугами іншого.

Людмила Радковська

Начальник відділу з питань призначення,

перерахунку та виплати пенсій №1 в місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Нові технології – у поміч як пенсіонерам, так і застрахованим особам

Послуга СМС-інформування

Пенсійний фонд України запровадив новий онлайн-сервіс для громадян – смс-інформування. За допомогою якого пенсіонери отримуватимуть інформацію про призначення та перерахунок пенсій, а працівники – про сплату за них ЄСВ та розмір їхнього страхового стажу.

   Відеоінструкцію з налаштування сервісу смс-інформування можна переглянути за посиланням –https://www.youtube.com/watch?v=rjxf1_F5EAk&feature=youtu.be

 

Функціонує сервіс надання електронних документів Пенсійного фонду України

з підтвердженим QR-кодом

Виникла необхідність в довідці або відомостях з Пенсійного фонду України? З цією метою запроваджено новий сервіс надання електронних документів з підтвердженим QR-кодом, який вже набирає популярності серед жителів краю. Відтепер не потрібно безпосередньо звертатися до пенсійної служби, а можна, не виходячи з дому, через веб-портал ПФУ, отримати такі електронні документи:

  • довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій (містить дані про розмір пенсії, без урахування окремих видів виплат);
  • довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
  • індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5) (містять інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками);
  • витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).

Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал електронних послуг ПФУ у розділі «Верифікація виданих документів».

Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом ПФУ, згідно чинного законодавства, є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Пенсійного фонду.

Інструкція із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом знаходиться за посиланням –https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=__lL51HT9kw

Електронне посвідчення – нові можливості

Пенсійне посвідчення – головний документ, який підтверджує статус пенсіонера. Крім того, його пред’являють для користування пільгами у праві на проїзд в громадському  транспорті, в окремих випадках – для одержання знижки  при розрахунку в торговельній мережі чи аптеках.

Електронне пенсійне посвідчення поєднує функції пенсійного посвідчення та банківської платіжної картки, містить електронну інформацію про власника та електронний підпис.

Портал електронних послуг – відмінний сервіс без черг та зайвих витрат

     Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області нагадує про зручну можливість отримання інформації за допомогою веб-порталу ПФУ. Зареєструвавшись на цьому електронному сервісі, кожен користувач отримує доступ до своїх персональних даних, може сформувати запит на попередню підготовку документів, а також дізнатися суми сплачених роботодавцем страхових внесків і багато іншої корисної інформації.

Адреса веб-порталу: http://portal.pfu.gov.ua

Людмила Травіна

Начальник відділу обслуговування громадян в місті Тернополі

ТО УПФУ Тернопільської області

Заробітна плата, яка виплачується у “конвертах” – це тимчасове благо

Заробітна плата – це невід’ємне право кожного громадянина України, визначене Конституцією. Наймаючись на роботу, громадяни мають пам'ятати, що заробітна плата, яка виплачується «у конвертах» – це тимчасове благо, яке має негативні наслідки для самого працівника. Перш за все, це ризик залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому. Людина, яка працює неофіційно, при отриманні травми не може розраховувати на виплату їй лікарняних та інших обов'язкових виплат.

 Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу. Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в “конвертах” позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати. 

Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок – 918,06 грн. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менша законодавчо встановленого мінімального рівня (з 01.01.2019 ця сума становить 4173 грн) і з неї сплачено страхові внески, то такий місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії. 

Тільки офіційно оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним, а бюджет Пенсійного фонду матиме стабільні надходження для своєчасного фінансування пенсійних виплат. 

Отже, варто вже зараз відстоювати свої конституцiйні права – вимагати від роботодавців офіційного оформлення трудових вiдносин.

Олена Бабій

Завідувач сектору забезпечення наповнення бюджету

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Закінчився термін дії пенсійного посвідчення – зверніться за виготовленням нового документу

Документом, який підтверджує призначення особі пенсії, є пенсійне посвідчення, що видається відповідно до Порядку оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 03 листоп ада 2017 року № 26-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2017 року за № 1464/31332.

Пенсійні посвідчення виготовляються на підставі відповідної заяви особи, якій призначено пенсію, що подається до підрозділу обслуговування громадян (сервісного центру) за місцем перебування особи на обліку як одержувача пенсії.

У разі якщо особа, якій призначається пенсія, не досягла повноліття або є недієздатною, заява на виготовлення пенсійного посвідчення подається батьками, усиновлювачами, батьками-вихователями, прийомними батьками, патронатними вихователями, опікунами, піклувальниками за місцем їх проживання/перебування, представниками закладів (органів опіки і піклування), які виконують функції опікунів і піклувальників, за місцезнаходженням таких закладів (органів).

Пенсійне посвідчення видається на строк призначення пенсії. Тому для осіб, яким пенсію призначено на певний період, наприклад, на термін встановлення інвалідності, по завершенню строку дії пенсійного посвідчення та в разі продовження інвалідності за результатами чергового огляду в органах медико-соціальної експертизи важливо своєчасно звертатися до пенсійної служби за виготовленням нового пенсійного документу. Аналогічно слід діяти в разі призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника при продовженні терміну її виплати.

У разі якщо пенсійне посвідчення стало непридатним для користування, втрачено, особі призначено інший вид пенсії або змінилися обставини здійснення опіки та піклування (змінився законний представник чи його звільнено від повноважень, поновлено цивільну дієздатність одержувача пенсії тощо), за заявою одержувача пенсії також видається нове посвідчення.

Заміна пенсійного посвідчення здійснюється за процедурою, визначеною для його виготовлення, за наявністю у особи паспорта, довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків та фото. При заміні пенсійного посвідчення одержувач пенсії повертає органу Пенсійного фонду України попередньо видане пенсійне посвідчення (за наявності), що підлягає знищенню. У випадку заміни електронного пенсійного посвідчення, воно повертається до установи відповідного банку.

Галина Гумницька

Заступник начальника

ТО УПФУ Тернопільської області

 

Розпочалася виплата пенсій за поточний місяць

Четвертого лютого, відповідно до законодавства, розпочалася виплата пенсій за поточний місяць, яка триватиме по 25 лютого включно. Потреба коштів на лютий 2019 року на виплату пенсій та соціальної допомоги пенсіонерам становить 165 млн. 531,9 тис.грн.

Тернопільське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області

 

Школа майбутнього пенсіонера – в дії

В Тернопільському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області кожних останніх середи та четверга місяця спеціалісти проводять заняття в «Школі майбутнього пенсіонера».

Ці заходи допомагають громадянам адаптуватися до нового статусу, заздалегідь підготувати документи для призначення пенсії та вирішити проблемні питання. Провели такі «уроки» начальник відділу обслуговування громадян у місті Тернополі Людмила Травіна та заступник начальника відділу обслуговування громадян у Тернопільському районі Оксана Бугай, які ознайомили майбутніх пенсіонерів із актуальними змінами в законодавстві, які набули чинності з 01 січня 2018 року.

Присутнім розповіли про порядок звернення за первинним призначенням пенсії, перелік необхідних документів та вимоги до довідок про заробітну плату для призначення пенсії.

Фото без опису

Окремо організатори заходу акцентували увагу на питанні коректного оформлення записів у документах, а також на перевагах отримання інформації зі сплати внесків за допомогою ВЕБ-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України та послуги – смс-інформування.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь