A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великогаївська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Сільськогосподарський обслуговуючий кооператив: право перебування в реєстрі неприбуткових

Дата: 06.08.2020 09:58
Кількість переглядів: 299

Відповідно до п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), що одночасно відповідають вимогам, визначеним у п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, серед яких є заборона розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) та визначення в установчих документах неприбуткової організації порядку передачі активів у разі припинення неприбуткової організації як юридичної особи.

Положеннями Закону України від 10 липня 2003 року №1087-IV «Про кооперацію» (далі – Закон №1087) передбачена можливість розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частину серед членів обслуговуючих кооперативів через здійснення кооперативних виплат та виплат на паї (ст.ст. 25, 26 Закону №1087).

Аналогічно і сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи відповідно до положення ст. 26 Закону №1087 та п. п. 1, 5 ст. 9 Закону України «Про сільськогосподарську кооперацію» можуть здійснювати виплати на паї як розподіл частини доходу кооперативу, що може отримуватися сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом від надання послуг.

Стосовно порядку ліквідації обслуговуючих кооперативів та сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів необхідно зазначити, що порядок ліквідації, визначений ст. 29 Закону №1087, не узгоджується з положенням п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ в частині передачі активів у разі припинення кооперативу як юридичної особи, оскільки абзацом восьмим ст. 29 Закону №1087 передбачено, що майно кооперативу, яке залишилося після задоволення вимог кредиторів кооперативу, здійснення виплат членам кооперативу паїв та виплат на паї, кооперативних виплат, оплати праці, розрахунків з кооперативним об’єднанням, членом якого він є, розподіляється між членами кооперативу у порядку, визначеному статутом. Крім того, майно неподільного фонду не підлягає поділу між його членами і передається за рішенням ліквідаційної комісії іншій (іншим) кооперативній організації (кооперативним організаціям) або зараховується до доходу бюджету.

Проте наявність зазначених законодавчих підстав здійснювати розподіл доходу кооперативами, у тому числі при їх ліквідації, не може бути обов’язковою метою створення і функціонування обслуговуючих кооперативів та сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.

Тож зазначене не виключає можливості приведення обслуговуючими кооперативами та сільськогосподарськими обслуговуючими кооперативами, положень установчих документів у відповідність із вимогами ПКУ, що передбачатиме заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини, у тому числі при ліквідації таких кооперативів, для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).

Таким чином, враховуючи вищезазначене, обслуговуючі кооперативи та сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи можуть перебувати в Реєстрі за умови відповідності їх установчих документів вимогам п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ та дотримання ними під час здійснення господарської діяльності вимог п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, відповідно до якого доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Водночас слід звернути увагу на те, що п. п. 133.4.4 п. 134.4 ст. 134 ПКУ передбачено повноваження контролюючих органів для проведення перевірки неприбуткової організації з метою виявлення фактів використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж визначені п. п. 133.4.2 п. 134.4 ст. 134 ПКУ, та виключення такої організації з Реєстру і нарахування податкового зобов’язання з податку па прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм ПКУ.

Відповідні роз’яснення надані листом ДПС від 02.09.2019 № 11210-09-63/21886.

 

Сектор комунікацій Головного управління ДПС

у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь